7 czerwca 2016

Prawa autorskie

PRAWA AUTORSKIE

Jeżeli chodzi o opowiadania autorskie, teksty własne jak i moje wiersze - zastrzegam sobie do nich pełnię praw. Nie można ich wrzucać, upubliczniać, gdziekolwiek BEZ mojej wiedzy I ZGODY. Aby taką uzyskać, trzeba napisać do mnie na facebooku najlepiej, a i tak powiem szczerze, wątpię abym zgodziła się na tego typu rozprzestrzenianie mojej twórczości. Prywatnej, znaczy się. Dlaczego? Widzicie, czasem się zdarza, że biorę udział w konkursach różnej kategorii. Łatwiej powiedzieć komisji, że wiersz jaki znajdą na stronie "Handlarz Iluzji" jest mojego autorstwa. To pozostawia znacznie mniej problemów.

Podobna sprawa ma się z tłumaczonymi opowiadaniami. Chociaż tutaj prawa autorskie mam ja do tłumaczenia, jak i zamieszany w to jest autor. Jeżeli ktokolwiek kiedykolwiek splagiatuje cudze opowiadanie z mojego bloga jestem zobowiązana poinformować o tym tę osobę. Tak jak miało to miejsce w przypadku jednej dziewczyny, która splagiatowała opowiadanie Silent Omen. Jak się o tym dowiedziałam - pierwszym co zrobiłam było poinformowanie autorki o tym co miało miejsce. A wierzcie mi, to nie jest nic przyjemnego. Dlatego jakkolwiek by się opowiadania nie podobały, nie wyrażam zgody na upublicznianie ich w innych miejscach - nawet jeżeli da się odnośnik do mojej strony.

Jeżeli chodzi o tłumaczenia komiksów. Wyrażam zgodę na to, aby upubliczniać je w innych miejscach. Robić fundubby i inne tak długo, jak w pracy znajdzie się link do mojego bloga. 
Oczywiście, byłabym naprawdę wdzięczna, jeżeli ktokolwiek by napisał, że zrobił takie coś, bo przyznam się szczerze - sama chcę oglądać i jest mi miło, że tłumaczenie się spodobało na tyle, aby wysilić się i zrobić fundub. Albo podzielić się komiksem z innymi. Jeżeli jednak nie ma linka do mojego bloga - nie pozwalam na wrzucanie komiksów gdziekolwiek. Napisanie "od Handlarz Iluzji" czy pokrewne - się nie liczy. Ma być odnośnik do strony.

Jeżeli chodzi o komiksy dłuższe, takie kilku rozdziałowe, czy posiadające dłuższą fabułę - nie wyrażam zgody na publikowanie ich gdziekolwiek. Musiałam osobiście pisać do autorów z prośbą o zgodę i zgodę na publikację mam tylko i wyłącznie ja, na tylko i wyłącznie moim blogu. Tak więc proszę nigdzie tego nie wrzucać, nawet jak jest zaznaczenie, że to pochodzi z mojego bloga.

Skrypty do słuchowisk mogą być używane tylko  i wyłącznie, jeżeli znajdzie się link do bloga i zostanę poinformowana o użyciu go. 

Jednocześnie informuję, że mam naprawdę wielką alergię na plagiaty i jeżeli kogoś przyłapię na kradziejce mojej pracy to NIGDY nie wydam tej osobie zgody na publikowanie czegokolwiek co jest mojego autorstwa.

Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

POPULARNE ILUZJE