7 stycznia 2019

Undertale: AU - SetTale

Nazwa: SetTale
Autor: Dust
y
Jest to polskie AU

Wojna była, Gaster żyje do czasu... Zostaje znalezione dziecko o imieniu Sterio (look at AU name) jest to pół potwór i pół człowiek. Eksperyment Gastera (kiedy w UT on ginie) wchodzi mu pięcio letni Sterio i ratuje go, ale sam zmienia się na trzy dni w człowieka. Alphis wyjaśnia Gasterowi kim on jest. Papyrus i Sterio są w równym wieku ale adoptowany Sterio uczy się szybciej od Sansa. Dowiaduje się o innych takich uniwersach i postanawia je odwiedzić. Pewnego razu trafia do Dusttale gdzie trwa wojna między uniwersami. Sterio dołącza do Dusty'iego (Sans z Dusttale). Kiedy Gaster i Sans wiedzą gdzie jest trzeci syn chcą mu pomóc ale wtedy Sterio nauczył się kontrolować czarną moc swojej duszy i używa dwóch kos (wygląd kos podobny do wyglądu kos z ReaperTale) o czarnym ostrzu. Podczas miesiąca wojny Sterio uczył się bardzo dużo o innych takich jak Sans z jego AU. Sterio zazwyczaj jest spokojnym chłopakiem ale zatarg, który nadal trwa z przyjacielem Frisk'a Sezysem. To dziesiąta osoba, która wpadła do podziemia po Frisk. Asgore i Toriel wraz z Frisk'iem i Asrielem prowadzą życie w zamku ale gdy zjawia się Sezys wszystko się zmienia. Wrogie nastawienie do potworów dla człowieka to nic ale żeby nie zdawać sobie sprawy ile osoba robi resetów w ciągu kilku dni. Sterio, Sans i Gaster używają Eksperymentu V-10.22, który udaje się i Sezys nie może zrobić resetu.
Share:

24 komentarze:

  1. Em... Co proszę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę powiedzieć nic złego o tym AU... bo go w ogóle nie rozumiem. Szczerze, już przy tej zmianie Gastera w człowieka miałam mind-fuck.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nie to dziecko się zmieniło w człowieka? O.o

      Usuń
    2. Ja też tak to zrozumiałam...

      Usuń
  3. Tak właściwie... to zdania są niespójne i źle skonstruowane. Już po trzecim zdaniu tak właściwie nie wiedziałam o czym czytam. Widzę jednak, że w tej kwestii osamotniona nie jestem i nie tylko ja nie zrozumiałam fabuły tego AU.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Okey, żeby nie było, zadam typowe pytanie każdego Maturzysty- " o co chodziło Autorowi!?"
    Czytam te AU już 3 raz, i nie rozumiem co czytam! Myślałam że może przez moją własną dysleksję, nie ogarniam tego co jest napisane. W noc ( dokładnie gdzieś 4:15- kiedy wracałam z pracy ) Myślałam że może jestem zmęczona i coś może zgubiłam w czasie czytania lub jakiś tok myślenia- no wiecie , czytanie w noc smartfona jest nie złym pomysłem.
    Tej chwili, czytam, piszę na stacjonarnym komputerze- I wciąż nie rozumiem co miał na myśli twórca!
    Czy ktoś zadzwoni do INKA? może on mi wyjaśni " co tutaj wydarzyło".
    Może się czepiam, Może jestem wredna itp. Ale ja mam wrażenie że twórca to chyba pisał na kolanie przy mocnej heroinie.
    Nie powinnam, tego krytykować i wyrywać twórcy skrzydeł. Bo może umyśle twórcy jest jakaś koncepcja ale nie podprawi tego jakoś opisać. Nikt nie lubi Hejtu- Ale nie da się inaczej tego z komentować.
    Twórca to chyba powinien, przez kilka dni jeszcze przemyśleć koncepcje i napisać jakieś- bo ja wiem , napisać nową lub poprawić Fabułę która ma ręce i nogi.
    Jednyny Plus tego AU , że Error nie zniczycz bo będzie miał jak znaleźć tego w uniwersum.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się pytam... Co tu się właśnie stało? Bo ja niezbyt rozumiem, co autor miał na myśli opisując to. Czytałam to dwa razy, później na głos i koledze, ale on sam nie potrafił niczego zrozumieć..

    OdpowiedzUsuń
  7. Dooobra, dla mnie sprawa wygląda tak:

    Podczas wojny ludzi z potworami Gaster przeprowadza swój eksperyment w wyniku, którego powstaje/pojawia się pół-człowiek pół-potwór - Sterio. Owy twór ratuje Gasterowi życie, co przypłaca przemienieniem w człowieka? (Tu jednak nie dam głowy czy chodzi o przemianę Gastera czy Steria) Dzieciak ma pięć lat, jednak jest diablointeligenty i zaczyna skakać między uniwersami aż trafia na multi-wojnę, w której postanawia uczestniczyć. Uczy się kontrolować czarną? moc swojej duszy i staje się zły? No jakoś tak...
    Poza tym pojawia się kolejny dzieciak - Sezys, który wykonuje po milion resetów na dzień, więc Sans i spółka chcą mu odebrać tę moc. Wszyscy żyją długo i szczęśliwie. KONIEC

    O ile się nie pomyliłam w czasie tłumaczenia, to fabuła faktycznie zapowiada się ciekawie i ma niezły potencjał. Widać też, że autor wie co chce zrobić, tylko to wykonanie... Sugerowałabym opanować trochę emocje w trakcie pisania, albo przepisywać potem na czysto ;)

    Tak czy siak trzymam za autora kciuki
    Kota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej, jedna osoba zrozumiała zawiłosć fabułę. Bo naprawdę w opisie mam chaosu godny samej Boginy Eris. Poczekam, aż twórca napisze/narysuj żeby uznać za AU xD
      Nie trzeba dzwonić do fanfikowej policji..znaczy do Errora c;

      Usuń
    2. Dopiero teraz ogarnęłam, że było tam drugie dziecko...

      Usuń
  8. Dobra! Jakby nie było tego końca to bym myślał, że jest to po prostu ulepszanie do poziomu ponad Boga swojego OC. Jakby twórca to przerysował, albo co najmniej narysował AU to by to mialo sens. Równie dobrze i ja mogę usiąść i pomyśleć o tego typu AU, następnie nadać nazwę (nadal nie rozumiem o co chdzi z tym "look at the Au name" mimo, że postać nazywa się Sterio, a AU SetTale), a następnie opublikować do neta. Jeżeli autor tego nie zmieni to połowa społeczności co to będzie czytała to tego nie zrozumie. Szczerze mówiąć, to gdyby były jakieś fanarty to by było lepiej zrozumialne (nie wiem o co mi chodziło, ale wszystko zrozumiałe mam nadzieję)... Narazie mogę skomentować tylko opis AU, o co chodzi w nim to nie rozumiem...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zrozumiałem od razu lecz mimo tego gdzieś w zakamarkach mojej głowy pojawiła się myśl ,,O co chodzi co ja właściwie czytam?"
    problemem są jedynie niespójne zdania które przeskakują raz w lewo raz w prawo przez co czytelnikowi trudno się połapać.
    Napiszę teraz intepretację mojej fabuły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę teraz moją intepretację fabuły tego AU

      Usuń
  10. Na początku zaczyna się jak klasyk ,,Dawno dawno dawno temu na ziemi żyły dwie rasy ludzie i potwory pomiędzy rasami wybuchła wojna potwory przegrały i zostały zapieczętowane w górze".
    Gaster nigdy nie wpadł do rdzenia ponieważ przez przypadek Sterio wchodzi mu w drogę a sam wpada do rdzenia przez co staję się całkowicie człowiekiem.
    Po 3 dniach odzyskuje swoją naturę (Moim zdaniem stało dię z nim to samo co z gasterem ale przez jego niezwykłą naturę jego dusza nie rozdziela się na części w czasie i przestrzeni tak jak w przypadku Gastera co pozwala mu przeżyć prawdopodobnie wszyscy o nim zapomnieli oprócz Alphys gdyż musi ona przypomnieć reszcie kim jest Sterio) Dzięki jego niesamowitej inteligencji dowiaduje się o alternatywnych uniwersach i ich działaniu
    pewnego razu trafia do Dusttale gdzie rozgrywa się bitwa między alternatywnyni światami tam spotyka Sans'a (Z Dusttale).
    Dust Sans postanawia przyłączyć się do Sterio w tym czasie gdy Sterio przebywa z dust Sansem
    Gaster i Sans znajdują Sterio i próbują przekonać Sterio aby ten wrócił do domu ale ten odmawia i atakuje ich kosami które mają czarne ostrza jak jego dusza
    Sezys jest przyjacielem Frisk zjawia się w podziemiu zakłócając życie potworów i Frisk co gorsza Sezys jest wrogo do nich nastawiony wykonuje ścieżkę ludobójczą i ponad milion resetów podczas kilku dni bez żadnych konsekwencji gdy Sterio się o tym dowiaduje (Nie wiem skąd nie jestem twórcą tego AU więc nie pytajcie mnie o to) postanawia zatrzymać tą szaleńczą karuzele wiedząc jak ona się kończy pewnego dnia wraca do swojego AU
    i wyjaśnia Gasterowi i Sansowi.
    O co chodzi z tą całą wojną i dlaczego przemieszcza się po tych AU (zgaduję że Sezys również ma zdolność przemieszczania się po AU) ci postanawiają mu pomóc używając przy tym jednego ze starych eksperymentów Gastera i uniemożliwiają Sezysowi dalsze resetowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest poorawiona wersja poprzedniego komentarza.
      Na początku zaczyna się jak klasyk ,,Dawno dawno dawno temu na ziemi żyły dwie rasy ludzie i potwory pomiędzy rasami wybuchła wojna potwory przegrały i zostały zapieczętowane w górze".
      Gaster nigdy nie wpadł do rdzenia ponieważ przez przypadek Sterio wchodzi mu w drogę i sam wpada do rdzenia przez co staję się całkowicie człowiekiem.
      Po 3 dniach odzyskuje swoją naturę (Moim zdaniem stało się z nim to samo co z gasterem ale przez jego niezwykłą naturę jego dusza nie rozdziela się na części w czasie i przestrzeni tak jak w przypadku Gastera co pozwala mu przeżyć prawdopodobnie wszyscy o nim zapomnieli oprócz Alphys gdyż musi ona przypomnieć reszcie kim jest Sterio) Dzięki jego niesamowitej inteligencji dowiaduje się on o alternatywnych uniwersach,działaniu i zachowań postaci z różnych AU
      pewnego razu trafia do Dusttale gdzie rozgrywa się bitwa między alternatywnyni światami tam spotyka Sans'a (Z Dusttale).
      Dust Sans postanawia przyłączyć się do Sterio w tym czasie gdy Sterio przebywa z dust Sansem
      Gaster i Sans znajdują Sterio i próbują przekonać Sterio aby ten wrócił do domu ale ten odmawia i atakuje ich kosami które mają czarne ostrza jak jego dusza
      Sezys jest przyjacielem Frisk zjawia się w podziemiu zakłócając życie potworów i Frisk co gorsza Sezys jest wrogo do nich nastawiony wykonuje ścieżkę ludobójczą i ponad milion resetów podczas kilku dni bez żadnych konsekwencji gdy Sterio się o tym dowiaduje (Nie wiem skąd nie jestem twórcą tego AU więc nie pytajcie mnie o to) postanawia zatrzymać tą szaleńczą karuzele wiedząc jak ona się kończy pewnego dnia wraca do swojego AU
      i wyjaśnia Gasterowi i Sansowi.
      O co chodzi z tą całą wojną i dlaczego przemieszcza się po tych AU (zgaduję że Sezys również ma zdolność przemieszczania się po AU) ci postanawiają mu pomóc używając przy tym jednego ze starych eksperymentów Gastera i uniemożliwiają Sezysowi dalsze resetowanie.

      Usuń
    2. Ah no i tak znowu zapomniałem dopisać że sterio jest eksperymentem Gastera :p.

      Usuń
  11. Aaaah SORRY MIAŁO BYĆ MOJĄ intepretację fabuły a nie odwrotnie XDDDDD

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE