8 kwietnia 2018

Undertale: AU - ScarTale

Nazwa: Scartale
Autorzy: Pomysłodawca artistic--license; Wygląd postaci sasukimimochi oraz shujuju
Strona AU: scartale


Charakterystyka AU
Bariera nigdy nie powstała, zaś wojna ludzi z potworami przeszła na wyższy szczebel, tworząc świat non stop pogrążony w ciągłym szkoleniu się, by wymordować drugi gatunek. Historia ma wiele prologów, dlatego, że każda z postaci opisuje swój własny punkt widzenia. 
Potwory postanowiły postawić na rozwój technologii, pojmanych ludzi traktowały jak króliki doświadczalne chcą stworzyć biologiczną broń masowego rażenia, która wypleniłaby cały ludzki gatunek z ziemi. Wirus został nazwany Syndromem Chary. Ludzie wiedząc, co potwory planują, wysłali swoich najlepszych żołnierzy na samobójczą misję powstrzymania tych przed rozprzestrzenieniem wirusa. W efekcie, miejsce gdzie toczyła się wojna, czyli Góra Ebott, wraz z Rdzeniem w niej umieszczonym - wybuchła. Wszystko co posiadało Duszę, a zdołało przeżyć wybuch na zawsze pozostało skażone. 
Gracz wciela się w Ari, dziewczynę, która wiele lat po wybuchu postanowiła wejść na teren góry Ebott mając nadzieję, że znajdzie tam lekarstwo. Ari cierpli na Syndrom Chary, który ostatecznie zaatakował ludzkość, nie w takiej skali jak potwory planowały. A wojna? Gdy Ari wchodzi do góry, panuje zawieszenie broni. Obie strony doszły do wniosku, że koszty i zniszczenia były zbyt wielkie i liżą rany. Nic jednak nie wskazuje, że pokój między nimi zapanował. 
Jakie są objawy Chary? Coś w rodzaju schizofrenii. Gracz popada w paranoję, widzi to czego nie ma, słyszy to czego nie ma oraz jego poziom brutalności i chęć krzywdzenia innych gwałtownie wzrasta. Jeżeli gracz zdecyduje się zaprzyjaźnić z wszystkimi potworami jakie spotka na swojej drodze będzie w stanie bez szwanku dotrzeć do Starego Miasta gdzie pozna amalgamat Chara-Flowey i osiągnie Prawdziwe Zakończenie, jeżeli jednak podda się chorobie i pozwoli Charze nad sobą zapanować, wtedy wejdzie na ścieżkę ludobójczą. W efekcie, wszystko przybiera znacznie mroczniejszy wydźwięk. Ari staje się celem dla wszystkich potworów, nowym królikiem doświadczalnym, w którym te doszukują się szansy na pokój. Jeżeli oczywiście ją złapią 
Wszystkie lokacje z gry są przeniesione na powierzchnię i dostosowane do realiów świata. 
Ruiny znajdują się na pograniczu potworzej ziemi, w miejscu gdzie doszło do największych starć. Praktycznie w całości opustoszałe, żyje tam tylko Toriel, która uczy gracza mechaniki oraz mówi o przeszłości. Uznaje, że lepiej jest pozwolić człowiekowi dotrzeć do Starego Miasta, gdyż przemoc nie przyniesie żadnej ze stron korzyści, trzeba spróbować pacyfistycznej drogi. 
Snowdin skrywa się za lasem martwych drzew, które pozostały po wybuchu. Jeżeli gracz nie ma nic czym może zakryć twarz - maska albo bandana - z czasem zaczyna słabnąć. Nie ma tam śniegu, biel pochodzi z potworzego pyłu i ludzkich popiołów. Mało kto mieszka w miasteczku. 
Waterfall to jedyna lokalizacja, gdzie można znaleźć czystą i zdatną do picia wodę, tutaj też rośliny rosną. Najbardziej zamieszkałe miejsce w całym AU.
Hotland - prawie cały teren pokrywa magma i lawa wypływająca z góry Ebott. Potwory zamieszkujące tę przestrzeń są o wiele bardziej agresywne niż we wcześniejszych lokalizacjach. To tutaj też, jeżeli gracz podejmie decyzje o ludobójczej ścieżce Ash (Sans) dokonuje osądu. 
Stary Dom - zniszczona stolica potworów. Znajduje się tutaj też Ogród Asgora z toksycznymi kwiatami, oraz Laboratorium w którym pracował Gaster. 
W centrum Starego Domu znajduje się Blizna, dawniej znana jako Rdzeń. Miejsce wybuchu w którym panuje próżnia. Chara wpadła do Próżni i w efekcie powstała hybryda Chary i Floweya. To ostateczny boss z którym musi walczyć gracz jeżeli chce znaleźć lekarstwo na wirusa. 
Zaznaczyć należy, że nawet jeżeli gracz podąży drogą pacyfisty, jego choroba będzie postępować. Nawet jeżeli pokona Chara-Flowey, sam umrze. Jego ciało zostanie znalezione przez Asha (Sansa) i na tej podstawie zostanie odkryte antidotum. Tak więc Neutralne zakończenie jest niemożliwe. 






Share:

2 komentarze:

POPULARNE ILUZJE