23 października 2021

Undertale: Handplates- Hipotetycznie [Hypothetically- Tłumaczenie PL]

     

 Oryginał: Zarla
Tłumaczenie: Shiro Higurashi

Notka od tłumacza: Komiks autorstwa Zarla. Opowiada on o początkach życia Sansa oraz Papyrusa, którzy powstali jako dzieło eksperymentu Gastera. Tytuł - Handplates nawiązuje do znajdujących się na dłoniach Papyrusa i Sansa tabliczkach, jedynej rzeczy łączącej ich z tragiczną przeszłością. Dlaczego nie pamiętają swojego wcześniejszego życia? Jak stali się wolni? Co się stało z Gasterem? Zapraszam do śledzenia komiksu po te i inne odpowiedzi.

Spis treści:

/poprzednie strony/

KOSTKA RUBIKA:

To była w 90% wina grawitacji
Jakim cudem ją wziąłeś 
Uzdrowienie
Gdybym nie znał cię lepiej 
Dałeś z siebie wszystko
Czemu taki jestem?
Pewnie, że widziałem dobroć

WIDZENIE:

Sypnęło się
:/
Dwa obrazy
Bezwartościowy 
Czekam z niecierpliwością
Odległa obietnica

POZIOM BRUTALNOŚCI:

Nie ma tu lepszego
Powód nie ma znaczenia
Potnę cię koleś ;_;
Tylko głośno myślę
Nie chcę niczego zabijać
Odwaga
Moja wina

BLASTERY:

Malusia bezzębusia główusia dzidziusia
Należy popracować nad poziomem zadawanych przez ciebie obrażeń
A więc to takie problemy emocjonalne miałeś na myśli


NIEBIESKA MAGIA:


NIEPRZEWIDZIANE KONSEKWENCJE:


MAŁE KROKI:
Share:

8 komentarzy:

  1. Kilka błędów ortograficznych w komiksie i zamiast "po prostu", to "po prosu".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do "po prosu" masz rację, ale błędów ortograficznych ja tu nie widzę żadnych

      Usuń
    2. Dziękuję za wychwycenie literówki, oczywiście skoryguję i podeślę Oczytanej do zaktualizowania poprawioną wersję strony.
      Czy mógłbyś wskazać, gdzie zauważyłeś błędy ortograficzne? Gdyż patrzę i niestety nie jestem w stanie ich dostrzec, a jak wszelka logika wskazuje, najbardziej ekonomiczną opcją byłoby poprawienie wszystkiego na raz i wrzucenie już w pełni skorygowanej notki. ;)

      Usuń
    3. Trzeba dokładnie znaleść błędy i tyle.

      Usuń
    4. Czy to poprawić? "jego rodz-, jego bracia" na całe zdanie "jego rodzice i jego bracia" czy nie?.

      Usuń
    5. Jeśli chodzi o szukanie błędów, to już znalazłam jeden, pisze się ,,znaleźć", a nie ,,znaleść". ;)
      W tłumaczeniu natomiast, tak jak mówiłam, nie widzę ortografów i wnioskując po fakcie, że prosiłam parę osób bardziej zaawansowanych niż ja w kwestii języka polskiego o sprawdzenie tego tekstu, sądzę że może ich nie być.
      Jednakże jeśli ty je widzisz, tak jak pisałeś wyżej, to nie krępuj się i wskaż je proszę, gdyż mi również zależy, by jakość tłumaczenia była jak najwyższa.

      Jeśli chodzi natomiast o tamto zdanie - jest ono poprawne.
      Gaster chciał powiedzieć ,,jego rodzina", ale przypomniał sobie, że on nie zna tego słowa, więc urwał w połowie słowa("jego rodz-) i zmienił je na ,,bracia".

      Usuń
  2. Kwesti komiksu ( histori) obie postacie mają rację. Tak samo jako gaster i jednocześnie Papi. Zdrugiej stron. Gaster obwinia samego siebie za to że sam bił bierny wobec wojny, Gaster był dzieckiem i widział światy oczami dziecka- znadzieją i typowa latwowiernościa malucha. Smutne że Gaster tak stracił tą niewinność. Zdrugiej stron mam nie doświadczonego małego szkielet który nie zna świata , nie wiem czym są ludzie oraz wojna. Nie wiem czym to" się je"( to taka ironią bo sam jest ofiarą znęcania psychicznego oraz fizycznego) Paps jako dziecko wciąż a ma tą dziecię empatię I inaczej odebrał tą historię. Gaster opowiada swojej traumie i żalu do siebie, Paps widzi szkielecika jako biedaka który stracił wszystko nie z własnej woli.
    Tak mniej poważnie₩, ich dyskusja na pierwszy rzuty oka wygląda jak rozmowa rodzica z buntowanym 10 latkiem.
    Ps. Jestem dyslektykiem i mi nie przeszkadza że fanowskim komiksie są błędy ortograficzne itp. To nie taki dramaty.... dramatem jest literów, błędy ortograficzne czy złe konstrowany zdanie itp. jak się czyta w podręcznikach dla 8 klasistów. Wtedy można mieć egzetycjalną drepesje oraz myśli samobójcie. Gorzej kiedy do ciebie dociera że samy teksty podręczniku jest absurdalnym bełkotem a nie żetelnymi faktami.....

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE