29 maja 2017

Nauka przez zabawę

Moi kochani!
Dzisiaj kolega z grupy na studiach zaproponował mi współpracę, którą oczywiście - przyjęłam. Bo jakże by inaczej. Jednak by wszystko doszło do skutku potrzebuję Waszej pomocy (albo Waszych głów mhehehe, zabrzmiało to strasznie xD). 
Już mówię. 
Póki co trzeba zrobić plan. Jeżeli wszystko się uda to na przyszły rok będziemy mogli jako grupa organizować, jakby to powiedzieć... dni zabaw dla wycieczek. Oczywiście w Góry Świętokrzyskie. Khem.
Jednak! Już mówię. Wyobraźcie sobie, że jedziecie całą grupą na wycieczkę klasową. To do jakiej szkoły czy klasy uczęszczacie nie ma póki co znaczenia. No i jedziecie. Wiecie, że grupka debili będzie organizowała dla was dzień zabaw połączonych z nauką historii. Aaaale nie takie zwykłe. To nie będą wykłady, to nie będzie prezentacja.
Może być praca pod chmurkami. 
Może być praca w hotelu.
Wytyczne są takie:
- ma to dotyczyć historii

Kolega, który mi to zaproponował zajmuje się też tresurą survivalową ;) Więc sam od siebie zaproponował np pokazanie jak buduje się namiot więc zajęcia tego typu też będą wchodzić w grę. 

Po co się pytam? 
Zazwyczaj tak jest, że dorośli planując co dzieci chcą robić nie zawsze trafiają z ich zainteresowaniami. No i to co nas cieszyło kilkanaście lat temu niekoniecznie może cieszyć Was. Osobiście uważam, że najlepiej pytać się u źródła.

Dlatego:
Co byście chcieli robić na takiej zielonej szkole?
Proszę, swoje pomysły piszcie w komentarzach :D
Share:

122 komentarze:

  1. Chciałbym pojechać i zobaczyć cię w akcji Yumi! :D
    Ja to bym chciał się dowiedzieć jak ostrzyli miecze :D Czy na tym kole czy kamieniem i jak dbali o miecze aby ładnie wyglądały :D Kolega mi mówił, że smarowali je tłuszczem, aby krew wrogów nie brudziła metalu i ciekawi mnie czy to prawda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oookej O-o
      Wiesz, nie wiem, czy xD Eeeeto to byłoby bezpieczne ^^" Ale pomysł ciekawy, naprawdę xD

      Usuń
    2. No, ale przecież miecze byście dotykali wy, nie dawalibyście ich wycieczkowiczom. Nie ma więc ryzyka.

      Usuń
    3. Chciałam zaproponować strzelnice, tylko zamiast do kaczek, to do jakiś żołnierzy Napoleońskich, ale to chyba też nie zbyt dobry pomyseł =')
      Ale ja tam bym postrzelała ^-^

      Usuń
    4. Niby taaaaak, ale nauczyciele są różni i rodzice wasi są różni. Nie wiem czy wszystkich rodzice by się zadowolili gdyby dowiedzieli się, że ich dziecko było w pobliżu miecza :X Może przesadzam, aaaale. Jakkolwiek pomysł bardzo mi się spodoba tak musiałabym go uzgodnić z innymi.
      No i pozostaje kwestia kluczowa - skąd wziąć miecz do ostrzenia xDDD

      Usuń
    5. Dlaczego do żołnierzy napoleońskich? O_o

      Usuń
    6. Nwm, tak jakoś przyszli mi do głowy xD a teraz jak tak myślę, to by było trochę nie logiczne, bo z tego co pamiętam, to w ich szeregach byli polscy żołnierze... więc może do rusków by się strzelało? Nwm :v
      nwm jak innych rodzice by powiedzieli, ale mój tata to mnie z wiatrówki uczył strzelać, więc chyba by nie miał nic przeciwko =')

      Usuń
    7. Mmm broni palnej raczej by nam nie pozwolili wziąć, ale ... może strzelanie z łuku? Albo rzucanie oszczepem, albo ... O WIEM! Jak jak było w starożytności, dzień sportu!

      Usuń
    8. Ale chyba nago by nie musiały dzieci walczyć, co?
      -Kokoro

      Usuń
    9. No już pedofila ze mnie nie zrobicie xDDD

      Usuń
  2. jak byłam w podstawówce to pan od historii zrobił taką rzecz że schował w ziemi różne rzeczy i mieliśmy je znaleźć a potem opisać bardzo mi się to podobało znalazłam taki zegarem z łańcuszkiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabawa w archeologów!
      Podoba mi się to xD No i można się ubrudzić i nie trzeba biegać po lesie myhym, to mi się podoba :D

      Usuń
  3. Jeżeli jest tam jakiś las,park czy coś takiego to możnaby zorganizować podchody. Chodzi mi o to,że będą tak z 3-4 grupy i dostają jedną wskazówkę. W parku przebywają wszyscy (lub niektórzy) władcy polski z jakiejś dynastii. Mają przy sobie kartki ze swoimi opisami. Grupa,która znajdzie wszystkich władców polski i zbierze wszystkie kartki wygrywa.
    ~Shiro Inu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre! (A na końcu lasu/parku czeka Slenderman! - bądź miłościw mnie grzesznemu za tę psychikę xD)

      Usuń
    2. Tak!! Slender zawsze na propsie! xD

      Usuń
    3. W sumie to byłoby to idealne podsumowanie zabawy XD
      ~Shiro Inu

      Usuń
    4. Dzieci zapamiętałyby takie podchody do końca życia xD

      Usuń
    5. A potem weź im powiedz, że on nie istnieje =')
      (no raczej, bo przecież istnieje :v)

      Usuń
    6. Nie strasz mnie, kurwa, ja się Slendera naprawdę boję >.> Nie wiem w sumie dlaczego <_<

      Usuń
    7. Mi to mówisz? Ja mieszkam w pobliżu lasu =') A on nawet cię nie tknie, on nie tyka dorosłych (...chyba)

      Usuń
    8. Zazdroszczę Ci lasu T_T

      Usuń
    9. a ja nie, ostatnio jak tam z koleżanką byłam, to nie dość, że spierdalałyśmy przed psami (przy lesie mieszka typek z pieskami... urocze, czyż nie? -.-) to jak udało nam się uciec, to nogawki miałyśmy w kleszczach (dzięki bogu, że żaden się we mnie nie wczepił ;-;)
      więc jak chcesz, to mogę ci go oddać, chcesz? xD

      Usuń
    10. Właśnie. Wpadłam. Na. GENIALNY. Pomysł. ^w^
      Zrób ognisko, gdzieś w pobliżu lasu! Usiądźcie w kółku, każ dzieciom zamknąć oczy i puść im to (dziękuję za podanie tego linu w jednym z wcześniejszych postów xD) https://soundcloud.com/flargahblargh/uf-sans-x-listener-chase-suggestive
      kiedy zabrzmi ostatni tekst, wystrasz albo jedno z dzieciaków, albo całą grupkę na raz!
      To genialny pomysł ='D

      Usuń
    11. Jeżeli zrozumieją angielski xD *dreszcze* Boże, nie, nie mogę, zbyt zajebisty głos!
      Ale! Słuchawki w uszy i posłuchaj tego: https://soundcloud.com/user-990122300/0033-gentle-tongue-sans-x-listener-nsfw *przerywany oddech* U-uu-u-u-u-u-u Ale TEGO dzieciom nie puszczę

      Usuń
    12. Nie, broń boże! o////-////o
      No i już wiem, co mój mózg mi za sen sprawi... to będzie chyba mój pierwszy zboczony sen =') Tak to mam pojebane sny, nie są zboczone, po prostu POJEBANE XD Już jako dziecko miałam pojebane sny, a co dopiero teraz xD

      Usuń
    13. Yumi co do Slendera, wiedziałaś że jeden gość był kiedyś tak zmęczony pracą że zobaczył Slendusia w swojej lodówce? Potem szedł na terapię i bał się otwierać lodówki

      Usuń
    14. Yumi... strzeż się lodówki!

      Usuń
    15. T_T Ale ja w mojej lodówce mam lody T_T

      Usuń
    16. Będzie więcej dla Slenderka =')

      Usuń
  4. A może przebieranki i odgrywanie scenek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmmm co dokładnie chodzi Ci po głowie, co nie wiem czy myślimy o tym samym

      Usuń
    2. No chodzi mi o to, że w hotelu losowalibyśmy role, np
      król
      posłaniec
      królowa
      dwór
      drzewo
      Z rzeczy robilibyśmy jakieś stroje, albo koronę by się skądś wzięło i np posłaniec miałby zadanie przekonać króla że coś tam, a król miałby poroblem bo coś tam. Taka zabawa w dom tylko, że bez domu a z królestwem

      Usuń
    3. To ciekawe, taki mini larp mmm

      Usuń
  5. Hmmmmmmmmmm...
    Ja bardzo lubię motyw z zabawą w poszukiwaczy skarbów. Można by zrobić zagadki (z nawiązaniami historycznymi) i po ich rozwiązaniu otrzymać wskazówkę, gdzie kolejna zagadka albo wyzwanie ze wskazówką, i każdą zagadkę czy wyzwanie trzeba zrobić, by takową wskazówkę dostać, aż do momentu znalezienia miejsca pobytu skarbu! (nie wiem, co byłoby tym skarbem, zdaje się na twoją niezawodną główkę xD) Byłby podział na grupy, a która grupa znajdzie skarb, ta wygrywa! :v Taka mała rywalizacja :v
    Aż szkoda, że sama nigdy nie grałam w to, a bardzo bym chciała.;-; A jestem pewna, że "grupka debili" na pewno sprawiłaby, że bym się na takiej wycieczce nie znudziła =')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja niezawodna co? xDDDDD
      Duuuh no raczej, dlatego się pytam aby nikt się nie nudził.
      Myhym, trochę ruchu, wcześniej przygotować teren i ogrodzić. Tylko, że skarb xD Związany nauczyciel? xD

      Usuń
    2. To nawet nie głupi pomysł ='D Na dzień nauczyciela na przedstawieniu uczniowie związali nauczyciela =') (albo ty będziesz skarbem!... pustoczaszko, zamknij się .-.)
      Choć obawiam się, że wycieczkowicze by nie byli chętni do rozwiązania go (ja tam bym zaczęła się brechtać i w takim stanie zawiozła z powrotem do szkoły ='D)

      Usuń
    3. Neh, już ile to ... rok temu, jak brałam udział w podobnej zabawie, to dziewczynki z jednej grupy zamiast robić namiot postanowiły związać mnie xD Nie, dziękuję. Za duży i za ciężki ze mnie byłby skarb XDDD

      Usuń
    4. Pfff, a w filmach to skarb mieli lekki? x'D
      Ja tam bym chciała zobaczyć kogoś związanego... O, ALBO WIEM! Ostatnim wyzwaniem będzie uratowanie związanej osoby przed skoczeniem do zbiornika z rekinami!!! (dmuchany zamek, dwuch typów z płetwami i maską rekina =')) Żeby ją ocalić trzeba będzie rozwiązać najtrudniejszą zagadkę! (by było ograniczenie czasowe)
      Oj, jak bardzo bym ciebie widziała w roli osoby to uratowania, albo jako rekina xDDDDDDDDDDDD

      Usuń
    5. Jak ja bym weszła do basenu to woda wystąpiłaby z brzegów kochanie xD

      Usuń
    6. Nie, nie, spokojnie xD, mi tu chodziło o taki mały zamek dmuchany, taki, jak zdarzają się w wesołych miasteczkach, ale mniejszy, taki, żebyście dali radę ogarnąć (jeżeli takie wgl istniejo), by cię tam wrzucili na pożarcie twoim znajomkom przebranym za rekiny xD (ewentualnie tobie rzucą kogoś na pożarcie, o ile będziesz rekinkiem ='))

      Usuń
    7. xD A co to ma wspólnego z historią? xD

      Usuń
    8. To co czeka związanego - nic, no chyba że można to przerobić w taki sposób, jak piraci karali osoby na gapę, czy coś xD
      Za to zagadka czy wyzwanie, której rozwiązane (wykonanie) uratuje związanego będzie dotyczyło historii! A takiego widoku dzieciaki raczej długo nie zapomną a co za tym idzie - też tego, czego mogą się nauczyć =')
      Widok ciebie w roli rekina to na pewno musiałby być piękny widok =') Albo związanej =') (wybacz xD)

      Usuń
  6. Wiem, że dzieciaki kochają robić papierowe miecze, herby, łuki i wszelkiego rodzaju inne bronie którymi potem się naparzają. Może wybrać sobie dany okres historyczny (np. średniowiecze) opowiedzieć o zbrojeniu, przebiegu bitwy, jednostkach bojowych... A potem dać im się trochę potłuc - można im zaczepić kawałek liny do spodni i kto zbierze najwięcej wygrywa. W sumie to nawet pod Rzym i koloseum by to pasowało.. lol.
    Podchody tez są spoko - dać im jakieś historyczne pytania przy każdym punkcie ( nie wiem... wymień kilku królów polski..?) i ewentualnie jakieś przeszkody do pokonania (skoki, biegi, wyłowienie jabłka z beczki huehue). A na końcu wiadomo - nagroda w postaci jakiegoś skarbu Azteków czy inne.
    Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to wstawię:0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstaw, ten pomysł z naparzaniem bardzo mi się spodobał. Takie mini koloseum z mini gladiatorami xDDD

      Usuń
    2. https://cdn.liveleak.com/80281E/ll_a_u/thumbs/2014/Jul/31/f5bbb553c4c9_sf_7.jpg
      XD

      Usuń
    3. Biedne dzieciaczki xDDDD

      Usuń
    4. Biedne? chyba żartujesz, JA TEŻ TAK CHCE!!! ;_;

      Usuń
    5. Wiesz jaka jest tego waga?!

      Usuń
    6. Cięższe rzeczy na sobie miałam np. swojego starszego brata =')

      Usuń
    7. O_o po co taszczyłaś brata?

      Usuń
    8. Nie taszczyłam, on się na mnie położył - ja tylko próbowałam wstać przy tym podnosząc go =')
      Prawie by mi się udało, gdyby nie zaczął mnie łaskotać... to było ciężkie lądowanie, z takim wielkoludem na plecach ;-;

      Usuń
  7. (podstawówka) Szermierka, jazda konna, pokaz walki na miecze, ogólnie średniowiecze i tego typu sprawy

    (gimba) coś związane z II/ I wojną światową, musztra, strzelanie z replik (ważne żeby nie miały dużo FPS'ów), zajęcia w lesie, spacery górskie, wytrzymałościowe a na koniec symulacje na komputerze w "grze" "Ultimate Epic Battle Simulator.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szermierka - ten sam problem co z mieczem wyżej
      Jazda konna - a skąd ja Ci konia wytrzasnę xD

      Kochany, a co to jest FPS? O-o

      Usuń
    2. A tu przykładowa walka (w ustawieniach jednostek można pozmieniać wytrzymałość)

      PS.
      Nie reklamuje tego autora, to tylko przykład.

      https://m.youtube.com/watch?v=sPOCszLds_Q

      Usuń
    3. FPS siła/prędkość kulki po wystrzale.

      Usuń
    4. Mmmm jakby to miało iść to raczej któryś z kolegów by się tym zajął. Ja baba i totalnie się na tym nie znam, aaaale przekażę Twój pomysł grupie ^^

      Usuń
  8. Wszystko takie sportowe, a co jak będzie zła pogoda?
    Myślę, że dzieci dobrze by się też bawiły ucząc wyszywania i dziergania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wszyją sobie ręce w chusteczkę xD Dziękuję za pomysł xD

      Usuń
    2. Yyy hell no, ja wypadam. To nie na moje nerwy.

      Usuń
  9. Czy demony słowiańskie zaliczają się do historii? Jeśli tak to można zorganizować z nimi "wywiad" lub coś w stylu śniadania na świeżym powietrzu. Taka "grupka debili" może się przebrać za niektóre demony i odpowiadać na zadane im pytania.
    No a jeżeli nie to może noc z duchami? W moim mieście jest coś takiego co miesiąc. Wyżej wspomniana "grupka debili" może się przebrać w jakieś białe szaty i odgrywać scenki z życia królów polskich. Może być również paru przewodników,którzy będą opowiadać stare legendy lub coś takiego.
    ~Shiro Inu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten pomysł ze słowiańskimi bestiami jest niezły. Mało ludzi je zna i dzieciaki napewno by zainteresował.
      Np. Licho mała kudłata bestia, która jest skora do psot.
      Albo taki chowaniec - wierzono, że aby takiego wychodować trzeba było chodzić dziesięć dni z jajkiem od czarnej jury oid pachą.

      Usuń
    2. Dzięki. Bardzo lubię temat bogów i demonów słowiańskich i trochę mi szkoda że wiele osób uważa słowiańskie demony za "nędzne kopie" zapożyczone z innych państw. Bądź co bądź gdyby nie słowiańskie opiekunki w innych krajach to zapewne nigdy nie powstałyby książki i filmy o wampirach czy innych nadprzyrodzonych bohaterach amerykańskich filmów.
      ~Shiro Inu

      Usuń
    3. W 100% się z tobą zgadzam!
      W naszej mitologii istnieje wiele odmian wampirów (np. wąpierze i bezkosty) nawet wygląd aniołów został z niej założyczony.

      Usuń
    4. Mmm a jak demony to i zioła! Podoba mi się!

      Usuń
    5. Picie ziółek z leszym XD Chcę tak! ^^
      ~Shiro Inu

      Usuń
  10. Starożytny Egipt! Historia piramid podczas budowy mini replik / jednej większej z jakichś pianek... Albo pofarbowanego plastiku, kultura, siedzenia przekazywane podczas przebieranek w stroje stylizowane na tamte czasy.Udawane odkrycia archeologiczne w np piaskownicy

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrym pomysłem mogłoby być np. "Odgrywanie roli" (nie wiem jak yo nazwać). W każdym razie cicho mi o to, żeby w miare możliwości dobrać strój do danej postaci i o niej opowiadać. Przykładowo ubierasz sie jako Napoleon i opowiadasz o nim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmm a czy to nie podpada pod wykład?
      Chyba, że dzieci byłyby np oprowadzane przez postać historyczną. Dla przykładu cały blok zrobiony w jednym stylu - niech już będą te wojny napoleońskie i ktoś się za Bonaparte przebierze i będzie mmm wchodził bardziej w interakcje z dziećmi, niż opowiadał o zyciorysie..

      Usuń
    2. No, no dokładnie! Jakby było to jak wykład to dzieciaki by pousypiały.. :)

      Usuń
  12. Wszyscy kochają Disneya i filmy animowane, Prawda (Prawda?!). To czemu by nie dopasować ich do miejsc, okresów czy wydarzeń historycznych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie, Pocahontas pasuje idealnie xD (oczywiście, ze wszyscy kochają Disneya i filmy animowane! ^-^)

      Usuń
    2. Aaakurat Pocahontas jest bardzo przekłamane.

      Usuń
  13. Co powiesz na odgrywanie scenek z postaciami historycznymi? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy kochanie w jakiej wersji to widzisz xD Bo już podane zostały dwie xD

      Usuń
  14. Może... Coś w rodzaju gry terenowej?
    Wyżej wymieniona "grupka debili" mogłaby przebrać się za różne postacie historyczne i poukrywać się gdzieś w terenie. (np. w lesie)
    Dzieciaki trzeba podzielić na kilka grup. Zadaniem ich jest odnalezienie tych postaci, po czym pomoc im w czymś, lub rozwiązanie jakiejś zagadki, czy wykonanie jakiegoś wyzwania. Jeśli się uda grupa dostaje jakąś "nagrodę" - coś co będzie świadczyło o tym, że ukończyli dane wyzwanie. Skoro ma być to na podłożu historycznym, taką "nagrodą" może być np. kartka z krótkim wyjaśnieniem kim była dana postać.
    Co do pomocy/wyzwań/zagadek - mogą być one bardzo różne. Kiedyś sama grałam w coś takiego. Raz musieliśmy pomóc jakiejś kobiecie haftować, kiedy indziej mieliśmy uchronić kogoś przed "egzekucją" z ręki "króla" (Szukając powodów aby go uniewinnić, lub odwracając uwagę "króla" i pomagając uciec ofierze). Czasem trza było pomóc coś komuś znaleźć, czasem rozwiązać jakąś zagadkę.
    Grupa, która zdobędzie najwięcej "nagród" w najkrótszym czasie wygrywa i dostaje jakąś nagrodę.

    OdpowiedzUsuń
  15. *budzi w sobie miłośniczka historii, którą była w podstawówce*
    Je li będziecie zwiedzać zamek to sprawa prosta. Zróbcie nocne zwiedzanie. W sensie np.19.00-20.00, żeby się dzieciaki za bardzo nie zmęczyły. Wtedy, niechaj jakaś gruba debili się przebierze za duchy. A mianowicie duchy historyczne, które są ściśle powiązane z zamkiem (jego władcyitp.). Niech opowiedzą historię zamku jako jego mieszkańcy. Czyli tą część historii, kiedy żyli oni,albo ich rodzice, dziadkowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmmm hm, pomysł sam w sobie nie jest głupi .... wymagałby większej liczby osób i duchami nie powinny być te z którymi wcześniej się dzieci bawiły

      Usuń
    2. Wbija Slender chcąc postraszyć, a jeden z duchów historycznych mówi "gościu, wywalaj, pomyliłeś wycieczki" Slender zmieszany odchodzi (to właśnie przyszło mi do głowy, kiedy czytałam tą propozycję. A sama propozycja jest całkiem ciekawa ^-^)

      Usuń
    3. Moje marzenia się spełniają!
      (Tylko, niech ktoś przytuli Slendera, to nie jego wina!)

      Usuń
    4. *tula Slendusia* ^u^

      Usuń
    5. *psiuka na nie spryskiwaczem* A fe, złe, bardzo złe.

      Usuń
    6. *Heeeeees* Za co to?! ;-; Slenduś też chce trochę miłości ;-;

      no... i może trochę lodów... z czyjejś lodówki... =)

      Usuń
  16. Ja pamiętam jak w tamtym roku z mojego zespołu (muzyczno-tanecznego) miałam wyjazd to indianie (ale nie prawdziwi) pokazywali nam różne bronie, zabawki jakie indianie robili swoim dzieciom, była też taka broń która była zrobiona z penisa mamuta XDDD i szczelaliśmy ( nie wiem czy dobrze napisałam XD) z łuku w tarcze ^^ było wtedy fajnie! XDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O-o z penisa..... mamuta?! A skąd oni mieli penisa mamuta?!

      Usuń
    2. XDDD a z kąt mam wiedzieć? Powiedzieli żebyśmy zgadli z czego jest zrobiona ta broń, wszyscy dotykali, i wszyscy myśleliśmy (bo były jeszcze tam dwa inne zespoły od tych samych instruktorów) że ta broń jest zrobiona z tej kości co jest w ogonie, jeśli wgl jest XDDD
      i jednak nie mieliśmy racji ;__; dotykałam PENISA mamuta..... brak mi słów XDD

      Usuń
    3. Wiesz... nie kwestionuję tego co mówili, aaaale jakoś ciężko mi uwierzyć, aby to był mamuci kutas >.< Jak z penisa zrobić broń ><

      Usuń
    4. Kiedyś z różnych rzeczy robiono broń, tak samo jak pożywienie =')
      Jakoś musieli sobie radzić w tamtych czasach =')
      A też sobie wyobraź, jakich rozmiarów musiał być ten kutas - mamuty przecież do małych zwierzątek nie należały. Jakby się takim kogoś jebło... dobra, to powoli zmierza w złym i trochę dziwnym kierunku xDDDDDD

      Usuń
    5. na końcówce penisa był przywiązany kamień (ale nie wielki, ani nie mały, taki średni)

      Usuń
  17. Mam jeszcze jeden plan...Może coś w stylu anime Hetalia? Scenki odgrywane przez innych będących personifikacją krajów.Unia polsko-liewska to przykładowo byłby ślub tych dwóch osób. Byłoby ciekawie XD
    ~Shiro Inu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...
      Shiro...
      PASTA Z TOBĄ

      Usuń
    2. Nie ma to jak dzieci zachęcać do oglądania Anime xD Choć z inscenizacją Hetalii to nie głupi pomysł =')
      Moja koleżanka kiedyś mówiła, że jak będzie mamą, to będzie swoim dzieciom puszczała Death Note =')

      Usuń
    3. Death Note to klasyk, ale niech trochę podrosną, bo jednak to wymaga pewnego mmm myślenia. xD

      Usuń
  18. PRZEBIERANKI !! ZA UNDERTALE / KUCYKI PONY / KRESKÓWKI / BAJ...Sorki poniosło mnie xD Ale tak ściślej mówiąc...To przebieranki ;W;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dzieci uwielbiają się przebierać i odgrywać role xD

      Usuń
    2. Mmmmm ~ Shipowanie postaci Mmm np. Maja - Frisk, Andrzej - Asriel = Huehuehue ( TO DLA ŻARTÓW ALE SIE MOZE PRZYDAC )

      Usuń
  19. Jak ja byłam na obozie w górach i wszystkim się nudziło, bo kobietom, których zadaniem była "zabawa" z nami na świeżym powietrzu skoñczyły się pomysły, jakiś gimnazjalista polecił kilka zabaw (głównie polegających na synchronicznym tańcu i śpiewie) stojąc w kółku... możesz zapytać "No ale co to wogóle ma wspólnego z historią???" To Ci powiem, że jedna nawet mi się spodobała, bo trochę śmiechu było... nazwali ją "Zorro". Więc przed samą zabawą mogłabyś trochę o nim opowiedzieć, a coś na pewno z historią to ma wspólnego. Niestety rytmu nie mam Ci jak napisać, ale może znajdziesz to gdzieś w internecie. Zasady są proste: wszyscy stają w kółku i prowadzący zaczyna taczyć i śpiewać ucząc innych, a jak wszyscy załapią to zwiększa się tępo. Poniżej napiszę tekst, ale może się wydawać trochę dziecinny (nie wiem dla jakiej grupy wiekowej masz to przygotować) ale spokojnie wypada fajnie, tym bardziej jak fałszujący chłopak z mutacją ma to zaśpiewać ;-).
    OTO TEKST:
    Zorro, Zorro, Zorro
    Emocji będzie sporo, sporo, sporo
    No w czarnej masce Zorro, Zorro, Zorro
    Po nocach mi się śmi.
    Na konia wsiada, wsiada, wsiada,
    A w ręku błyszczy szpada, szpada, szpada,
    Pojawia się i znika, i znika, i znika
    Bo taki jego los.
    Sierżant Garsija, garsija, garsija
    Od zorra dostał w ryja, w ryja, w ryja
    A teraz leży w łóżku, w łóżku, w łóżku
    I klepie się po brzuuuuuuuszku.

    Do piosenki należy poruszać się na temat.... Np. Gdy jest sięrżant Garsija (nwm jak to się powinno pisać) to można "zakreślać" w powietrzu kształt dużego brzucha, bo był grunty [mam nadzieję, że rozumiesz], a podczas mówienia pojawia się i znika, można wykonać gest jak w zabawie w "akuku". Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłam i nie zmarnowałaś czasu czytając to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh kochanie oczywiście, że nie zmarnowałam czasu, w sumie pomysł aby dzieci same wymyśliły jakąś piosenkę dla postaci historycznej jaką sobie wybiorą i jeszcze aby ją zaśpiewały to ... fajny pomysł!

      Usuń
    2. Cieszę się, że się podoba ^^

      Usuń
  20. Emm... Paintball? XD Nie wiem. Ja bym dzbanek z gliny polepiła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A potem pomalowała. O albo zabawa w malowidła naskalne niczym jaskiniowcy! O, albo faktycznie gliniany dzbanek i spróbować go zrobić na ten antyczny, grecki! *w*

      Usuń
    2. O! Malowanie dzbanka podczas meczu Paintbolla... A dzbanki będą celami!

      Usuń
  21. Jak jest Las to można zbudować szałas jak to my robiliśmy, tyle że jak nie wiedzieliśmy gdzie są materiały to szliśmy do pani i tam nam dawała posiedzi w zamian za rozwiązanie zagadek. A na koniec mieliśmy nazwać swój szałas.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspominałaś kiedyś że twoja mama załatwiła pistolet skałkowy... może to powtórzysz i opowiesz o piratach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. xD Skojarzenie z Piratami z Karaibów najbardziej słuszne! Mmmm nie wiem czy byłabym w stanie taki skołować - osobiście - aaaaale!

      Usuń
    2. ... Aaa bo niedługo premiera następnej części.

      Usuń
  23. Może późno piszę, aaaaleee w takich kwestiach wychodzi ze mnie Papyrus: ZAGADKI! ŁAMIGŁÓWKI! To co chciałbym tam zobaczyć, i jeśli coś takiego zostanie zorganizowane, postaram się tam znaleźć! Nyeh heh heh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochany, za późno to ty nigdy nie piszesz :D
      xD ale teraz zagadki pod postacią zgadywanek, czy raczej bardziej rebusy logiczne/krzyżówki?

      Usuń
    2. Dla mnie to obojętne, przyjmę wszystko chociaż lepsze wcześniej wymienione podchody czy tego typu, nwm przejmij flagę czy cuś.

      Usuń
  24. Coś z UT obowiązkowo 😀. Może jakieś warsztaty rysownicze itp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. xD Ja wiem, że wszyscy KOCHAMY Undertale, aaaale xD Choć w sumie Asgore jest królem, a Undyne reprezentuje typowe cechy rycerskie... Mmm
      Ale warsztaty rysownicze go nie jest głupi pomysł

      Usuń
    2. * GWAŁT USZU UTWOREM "Undyne The Undyning"* UWIELBIAM TEN SOUNDTRACK.

      Usuń
  25. Hm... Możecie robić krzyżówki na temat historii. Ustalacie hasło i wio. Dzielicie się na grupy, a najciekawsza krzyżówka dostaje nagrodę. Jeżeli będziecie w pobliżu lasu, możecie robić domki z belek, u nas tak było. Naprawdę fajna zabawa. Dwie belki na kewo i prawo, na nie stawiamy na przód i tył, i tak robimy w kółko aż stworzy się ściana, tylko trzeba pamiętać o otworze na wejście. A z dachem eksperymentujemy. Za 5 belek jedna zagatka. Potem można przystroić kwatami itp. No i następnie zabawa w tych domkach :D tylko trzeba to dobrze zorganizować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Welp, lepszy pomysł.
      Tor przeszkód! :D jakaś belka do skoczenia, slalom z słupków, noooo i biegniemy do "debila" z zagatkami. Trzeba jak najszybciej odpowiedzieć, i biec przez przeszkody do następnych. Jeżeli źle się odpowie, wraca się do poprzedniej zagatki. Oczywiście, to już nie ta sama. Inny "debil" mierzy czas. Jakaś nagroda itepe.

      Usuń
  26. Jazda konna? Myślę że będzie fajnie😀

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE