6 kwietnia 2017

Undertale: Ostrzeżenie Rzeki cz IX [ The River's Warning - tłumaczenie PL]

Autor: tyl95
Tłumaczenie Sansy Skeleton
Spis treści:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (Obecnie czytane) 10 |




























Share:

Undertale: AU - Errortale

Nazwa: Error!tale / Errortale
Autor: loverofpiggies
Komiksy do przeczytania po polsku tutaj: klik


Charakterystyka AU
To AU jest połączone z wieloma innymi, dlatego warto zapoznać się wpierw z różnymi światami, nim przejdzie się do tego, by go w pełni zrozumieć.
Niewiele osób o tym wie, a może mało się interesuje, ale Errortale ma swoją fabułę. Wszystko zaczyna się w sali Osądu, gdzie Frisk czując się paskudnie po ludobójczej ścieżce. W trakcie walki z Sansem ten ofiaruje mu pozorną łaskę, jak w grze. Frisk zgadza się na nią, obiecuje już nigdy nie wrócić i przyjmuje miłosierdzie kościotrupa. Ten zaufał dziecku ostatni raz. 
No i się przeliczył. Frisk resetuje grę i zaczyna wszystko od nowa. Jednak jak tylko wychodzi z ruin i słyszy znajomy głos za sobą, po odwróceniu się nie widzi Sansa, ale błąd. 
To w jaki sposób powstały usterki nie jest do końca ważne. Oh, mówię w liczbie mnogiej? To nie jest błąd. W Errortale mamy trzy błędy jakie powstały w tej linii czasowej. Sansa, Papyrusa i Undyne. Po zniszczeniu macierzystej linii czasowej Error postanawia wędrować po innych AU w poszukiwaniu anomalii by je zniszczyć. Co jest na swój sposób pewną hipokryzją z jego strony, albo też kolejnym błędem, bo sam jest ... anomalią. 

Error!Sans
Najbardziej znany z całego AU. Motywy jego postępowania nie są wyjaśnione czy znane. Przepełniony psychopatyczną chęcią zniszczenia wszystkiego co uzna za błąd w grze, ma możliwość przemieszczania się po liniach czasowych oraz przebywania w przestrzeni Po-Za. 
Jego specjalną mocą są niebieskie nici, za ich pomocą jest w stanie nie tylko chwycić duszę kogoś z kim walczy i ją zniszczyć rozrywając na kawałki. Może również zrobić sobie z ciała tej osoby swoją kukłę i poruszać nią podłóg własnej woli z tym, że kontrolowana istota zachowuje świadomość. Ma w zwyczaju nazywać swoje marionetki. Tak więc wiemy, że kiedy przejmie kontrolę nad Sansem z Underfell nadaje mu numer 13. Ponad to nadal może używać Gaster Blasterów. 
Znany z bycia niszczycielem AU. Choć niewiele osób wie, że jest jeden wyjątek. Error bardzo lubi OuterTale. Nie lubi za to UnderSwap, wielokrotnie próbował zabić Core!Frisk ale mu się to nie udawało. Co go szczerze denerwuje. Z Freshem też dał sobie spokój. 
Jego przeciwnikiem jest Ink, lecz widać, że umie też z nim współpracować, kiedy przyjdzie taka konieczność. Nie darzy go jednak sympatią. 
Error jest błędem gry, który wytworzył się przez gracza za bardzo bawiącego się losami postaci. Można powiedzieć, że poddawał torturom psychiczny, Sansa, który był pierwowzorem dla Errora. Obudził się w panelu kontrolnym, który dał mu dostęp do kilku AU. Po wędrowaniu to tu to tam, nauczył się kontrolować kod gry. 
Unika jakiegokolwiek kontaktu z Papyrusem. Nie chce wdawać się z nim w żadną dyskusję. Znaczy się, w ogóle. Unika wszystkich Papyrusów z AU, staje do konfrontacji z nimi tylko wtedy kiedy musi. 
Warto zaznaczyć, że nie jest to najsilniejszy Sans mimo swojej umiejętności niszczenia AU i podróżowania między nimi. Error nigdy nie wygrał z Dark!Sansem, który oficjalnie jest od niego znacznie potężniejszy. 
Cierpi na haptofobię (lęk przed byciem dotykanym). Co za tym idzie bardzo ciężko wejść w jakikolwiek fizyczny kontakt z nim. Autorka podaje, że najlepiej po prostu zaoferować mu np uściśnięcie ręki, wyciągnąć swoją i poczekać, aż przełamie wszystkie bariery jakie ma w głowie i niech sam wykona pierwszy ruch. 
Kiedy jego "radar" albo raczej niezależnie działający od niego sensor błędów zaczyna działać podając mu jakby... namiary na AU i na anomalie jakie w nim istnieją, jego oczodoły mają kolor czerwony, przez które przebiegają napisy ... Error.... Um to wygląda tak
Jest też dalekowidzem, dlatego musi zakładać czerwone okulary kiedy chce przeczytać coś z bliska. Jego ukrywanym sekretem jest fakt, że nie lubi wody, prawdopodobnie dlatego, że nie umie pływać. Lecz są to tylko domysły fanów. Prawdziwe motywy jego awersji do tego żywiołu są nieznane. 
Mimo, że Error nie lubi UnderSwap, warto zaznaczyć, że jego jedynym przyjacielem jest Blue z tego AU. 
Na widok Flasha kompletnie wariuje, nawet nie chce z nim rozmawiać. Po prostu od razu wysyła Blastery, aby Fresh poszedł sobie w cholerę. 

Inne kanoniczne postacie
Error!Papyrus
Sans nie wie, że nie jest jedynym Errorem powstałym z jego linii czasowej. Papyrus próbuje odnaleźć swojego brata aby pomóc mu w niszczeniu AU. Jest jednak jeden, mały, błąd. A właściwie dwa. Po pierwsze - Error nie wie o istnieniu E!Papyrusa; po drugie E!Paps nie może przebywać w przestrzeni Po-Za. Może przeskakiwać co prawda do różnych uniwersów, lecz jest błędem ukrytym między plikami. Dlatego trudno spotkać się braciom. 
W odróżnieniu od innych Papyrusów, ten nie jest ignorantem. Ma świadomość istnienia innych Errorów, chce im pomóc ze wszystkich swoich sił w niszczeniu AU co postrzega jako coś dobrego. Kocha swojego brata i Undyne, lecz nie rozumie dlaczego jest sam. Dlatego ponad wszystko próbuje ich znaleźć. 
Przyjaźni się z Ink!Papyrusem, oraz razem z Dark!Papyrusem chroni SwapFell przed Dark!Sansem. Yhhh teraz już wiecie, dlaczego warto znać inne AU nim przejdzie się do tego? 

Error!Undyne
To jak stała się błędem nie zostało wyjaśnione. Faktem jest, że spotkała się z Error!Sansem i ma przeświadczenie, że Error!Papyrus żyje. Pragnie go znaleźć. Początkowo próbowała namówić Errora aby porzucił misję niszczenia AU i został z nią w przestrzeni Po-Za, ostatecznie jednak zrezygnowała z tego planu. 
Najbardziej lubi przebywać w takich AU jak Underfell albo HorrorTale, czyli we wszystkich w których Sansy mają czerwone oczy. 
Również zajmuje się niszczeniem wszystkiego co uzna za anomalię. 
Ma właściwie te same moce co klasyczna Undyne, ponad to może się teleportować czy przemieszczać między uniwersami.


Pozostałe Errory, których nie czarujmy się - jest od groma - są niekanoniczne powstałe przez fanów.
Share:

Undertale: Ostrzeżenie Rzeki cz VIII [ The River's Warning - tłumaczenie PL]

Autor: tyl95
Tłumaczenie Sansy Skeleton
Spis treści:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (Obecnie czytane) 9 | 10 |











Share:

5 kwietnia 2017

Undertale: AU - Underkeep

Nazwa: Underkeep
Autor: rotodisk (grafika) hellyeahlibra (fabuła)


CHARAKTERYSTYKA AU
Początkowo fabuła wydaje się być podobna do oryginału. Była wojna ludzi z potworami, te przegrały i zostały uwięzione w górze. Toriel i Asgore żyli sobie szczęśliwie wraz z synem póki nie spadła do Podziemia Chara i nie rozpoczął się cały chaos. W tym samym czasie, Alphys oraz Gaster pracowali nad mechanicznym ciałem (robotem) jakie miało pomóc potworom przedostać się przez barierę. Tego samego dnia, kiedy maszyna była już gotowa, Asriel i Chara umierają. Asgore się załamuje, traci nadzieję oraz chęć do życia. Porzuca tytuł oraz koronę odchodząc z pełnionej funkcji.
Pani naukowiec postanawia pomóc byłemu królowi, dlatego aby nikt go nie szukał i nie zmuszał do objęcia władzy, wyposaża robota w potrzebną wiedzę i umiejętności, tak aby mógł rządzić królestwem. Potem łączy maszynę z duchem i mamy Mettatona. Oczywiście, jego narcystyczna osobowość sprawia, że chce być w centrum uwagi, jednak protekcjonalizm i wszystkie programy wgrane do jego obudowy czynią z jego osoby całkiem dobrego monarchę. Asgore czuł, że zawiódł jako władca jak i ojciec, choć ani w jednym, ani w drugim nie był powodem klęski. Ostatecznie oddala się i oddaje pełnię urzędów monarszych Mettatonowi.
Ten jako pierwszy swój dekret wydaje nakaz zabicia każdego człowieka jaki wpadnie do Podziemia. Jego dusza ma być przyniesiona na dwór, gdzie MTT ją zaabsorbuje, urośnie w siłę i tak przełamie barierę, by następnie zemścić się na ludziach za wszystkie krzywdy.
Toriel oburzona tą nagłą deklaracją odmawia przyłączenia się do robota i opuszcza zamek. Argore próbuje ją powstrzymać, lecz Mettaton pozwala odejść ex-królowej. Proponuje ponad to Asgorowi funkcję kapitana Gwardii Rycerskiej, aby pamięć o jego dzieciach oraz o tym co mu zrobili ludzie była ciągle świeża. Ten z radością przyjmuje powierzone mu zadanie.
Wraz z nowym królem przyszły nowe porządki. Za szlachtę zaczęli uchodzić członkowie rodów Dreemurrów, Gasterów, Mettatonów i Alphysów. Między te cztery rodziny zostały podzielone ziemie Podziemia, nad którymi mieli sprawować niepodzielnie władzę. Krainy te miały własne wojsko, sądownictwo i prawo zależne od dekretów rodów jakie sprawowały na danym terenie władze. Ponad to, mogły wybuchać wojny między rodami, a więc krainy mogły się ze sobą wzajemnie bić.
Zaznaczyć należy, że Gwardia Rycerska to nie jest to samo co Gwardia Królewska. Ta druga zajmuje się służeniem władcy, który sprawuje władzę nad całym Podziemiem, a jego namiestnikami są wspomniane wcześniej cztery rody. Gwardia Rycerska składała się z potworów różnych gatunków które połączone w nienawiści do ludzi, szkoliły się i szykowały na nadchodzący rewanż.
Tak wygląda opis świata, no cóż, póki nie wpadło do Podziemia dziecko z czerwoną duszą.

POSTACIE
Rosy the Rose 
Jest to wersja Floweya. Rosy kiedy jest przyjazna i sympatyczna przybiera kolor czerwony. Nie ma też żadnych kolców. Te pojawiają się wraz z czarnymi płatkami kiedy Rosy prezentuje swoją prawdziwą naturę. Nie jest to dobry potwór, powiedzmy sobie szczerze. Jest zła. Jak Flowey. Stara się zgrywać przyjazną i sympatyczną, zawsze czerwoną i nieszkodliwą, aby nikt nie podejrzewał ją o jej drugą naturę, póki całkiem nie wpadnie w jej sidła. Róże były ulubionymi kwiatami Chary, tak samo jak obecnie są Friska. Została stworzona przez Alphys.
Toriel

Po decyzji Mettatona o zabiciu każdego człowieka, który wpadnie do Podziemia ucieka w stronę starej stolicy - Ruin. Tam też wiedzie spokojne życie. Mmm może nie do końca spokojnie, lecz sprawuje opiekę nad Ruinami w Domu. Jej zachowanie i charakter nie różni się bardzo od tego z gry. Nadal chce pomóc dziecku, ofiaruje mu też zmianę ubrań (to jakie potem będzie nosiło podczas spacerku po innych lokacjach), uważa bowiem, że to w jakich spadło jest stare, brudne i poniszczone. 
Asgore
Ten jednak bardzo się zmienił. Przede wszystkim po tym jak objął funkcję kapitana Gwardii Rycerskiej, sprawuje nad nią pieczę bardzo surową. Rządzi żelazną ręką, nie toleruje żadnego niepowodzenia w przypadku łapania i zabijania ludzi. Zrobił się bardzo zimny, obojętny i zamknięty na wszystkich i wszystko. Nadal jednak darzy ciepłym uczuciem Undyne, głowę Gwardii Królewskiej, jak i tęskni za Toriel. Jednak pielęgnuje w swoim sercu poczucie utraty i nie pozwala, aby jego słabość do żony odciągnęła go od misji pochwycenia największej ilości dusz oraz późniejszej zemście na ludziach za wyrządzone jemu i innym krzywdy. 
Jester (Sans)
Imię Jester nadał mu król Mettaton w formie żartu, które z czasem stało się przezwiskiem. Tak do niego przylgnęło, że stało się oficjalnym pseudonimem Sansa. Temu to nie przeszkadza. Podobnie jak jego brat, był bardzo mały kiedy zakończyła się wojna i praktycznie dorastał pod przywództwem króla Mettatona. Jako członek rodu Gasterów, Sans jest szlachcicem, choć nie zachowuje się jak na to przystało. Jest leniwy i uwielbia żarty. No a na dworze musi być błazen. Tak więc nie przeszkadza Sansowi pełnić tej posady. Mimo jego pozornie sympatycznego i luzackiego usposobienia, jest w jego osobie coś tajemniczego i mrocznego. 
Pełni rolę nadzorcy Snowdin
Papyrus
Członek rodu Gasterów, młodszy brat Sansa. Jest zastępcą kapitan Gwardii Królewskiej Undyne, za błogosławieństwem Asgora. Znany ze swojego miękkiego serca nie jest posyłany nigdy na żadne misje mające na celu pochwycenie albo też zabicie człowieka. Jego zadaniem jest przeszukiwanie lasów Snowdin oraz robienie pułapek, czy łamigłówek. Wszyscy podziwiają go za jego pochodzenie, energię, czasem za jedno i drugie, no i przede wszystkim wszystkie jego zagadki są uwielbiane przez poddanych. 
Undyne
Baronowa Waterfall oraz kapitan Gwardii Królewskiej. Nie należała do żadnej rodziny szlacheckiej. Jako dziecko szkoliła się u Asgora pielęgnując jak on nienawiść do ludzi. Za swoje zasługi i wybitny talent do walki szybko awansowała na kapitana Gwardii Królewskiej. Zaś funkcję barona dostała w ramach podziękowania za jej wysiłek i trud wsadzony w wykonywanie skrzętnie poleceń monarchy Mettatona. 
Muffet
Księżna Pająków oraz nadworny piekarz. Jej charakter i rola spełniana w fabule nie różni się za bardzo od tej kanonicznej. Nadal ma sieć sklepów w całym Podziemiu w którym są sprzedawane wypieki jej autorstwa. Pomaga pająkom z Ruin. Poza niewielką różnicą, że nie sprzedaje osobiście w swoich sklepach, nawet tym w stolicy, nie ma większych różnic u niej. 
Alphys
Markiza Hotland oraz Królewski naukowiec. Stworzyła Mettatona oraz Rosy. Została głównym naukowcem po tajemniczym zniknięciu Gastera. Większość czasu lubi spędzać w swoim laboratorium, nie przepada za towarzystwem. Czasami tylko wychodzi na spacery po Hotland albo Waterfall w towarzystwie Undyne. Jest najbliższą przyjaciółką Mettatona. 
Mettaton
Król.Narcystyczny i despotyczny. W neutralnym zakończeniu po ucieczce Frisk z Podziemia, okrzyknięty tyranem. Zdenerwowany tym faktem znika kolejnego dnia. W dobrym zakończeniu zmienia się na lepsze. Pragnie być w centrum uwagi. Za główny cel zadał sobie wyprowadzić potwory na powierzchnię, co za tym idzie chce najszybciej jak się da i najbardziej prostymi sposobami pozyskać potrzebne dusze, aby przełamać barierę. 
Frisk

Frisk nie ma płci. To znaczy, osoba wybiera ją sobie wedle tej jaką bardziej preferuje, to dlatego na obrazku mamy przedstawienie w wersji chłopczyka jak i dziewczynki. Frisk jest sierotą, jaka uciekła z sierocińca. Nie chciało już dłużej żyć w biedzie i odtrąceniu. Uciekło w góry aby zmylić wysłaną za nim pogoń. A co za tym idzie, wpadło do dziury. Jest wypełnione miłosierdziem i determinacją. Na pacyfiście pragnie wyjaśnić wszystkim potworom, że nie wszyscy ludzie są źli. Pragnie zostać przez kogoś zaadoptowany, pokochany i zaakceptowany. 

CIEKAWOSTKI
► Na rozkaz króla Mettatona wszyscy członkowie rodzin szlacheckich muszą posługiwać się mową wyciągniętą rodem z XVII wieku. 
►Gerson jest bohaterem z wojny stoczonej przeciw ludziom. Po ciężkiej bitwie uszedł ledwo żyw i skrył się w Waterfall, tam też prowadzi niewielki sklepik. Niewiele osób wie o jego prawdziwej osobowości oraz o tym, że w ogóle ktoś taki jak on żyje nadal. 
►  Gaster jest ojcem Sansa i Papyrusa
► Matka Sansa i Papyrusa umarła zaraz po tym jak zakończyła się wojna. Papyrus jej nie pamięta, zaś Sans o niej nie wspomina. 
► Usposobienie Papyrusa, jego otwartość, szczerość i radość sprawiły, że szybko stał się bliskim przyjacielem Mettatona
► Papyrus jest szczęśliwy, że Sans może zarabiać i żyć ze swojej pasji - lenistwa i kawałów
► Sans zachował imię i tytuł, jako starszy brat przejął funkcję sprawowania kontroli nad Snowdin po ojcu.
► Sans mimo swojego lenistwa wykazuje wielkie zainteresowanie badaniami prowadzonymi przez ojca.
► Tylko Alphys wie o zainteresowaniach Sansa i pozwala mu sobie pomagać w laboratorium od czasu do czasu, lecz jest to ich tajemnica.
► Wszyscy wiedzą o Gaster Blasterach Sansa, dlatego, że korzysta z nich podczas robienia show i przedstawień. Robi sobie z nich też transport, kiedy jest zbyt leniwy aby chodzić.Kładzie się wtedy na górze jednego z nich i do przodu!
► Papyrus i Undyne to najlepsi przyjaciele. Wspólnie gotują i czasem Papyrus chodzi spać do niej na nocki.
► Papyrus umie przygotować wyśmienite spaghetti... i tylko spaghetti. Nic innego
► Alphys znała Mettatona nim był królem, była już jego przyjaciółką zanim postanowiła zrobić mu ciało.
► Alphys nigdy nie słyszała aby Gaster wspominał kiedykolwiek o swoich synach
► Sans najbardziej lubi siedzieć w domu w zwykłej koszuli i spodniach, zakłada cały strój z wszystkimi ozdobami tylko wtedy kiedy jest to konieczne
► Jest jednak zasadnicza różnica między tym Sansem, a klasykiem. Jester lubi porządek, to nawyk jaki wyuczył w sobie przez przebywanie z ojcem i Papyrusem. 
Share:

Undertale: AU - Zombietale

Nazwa: Zombietale
Autor: zombie-frisk
Komiks po polsku można przeczytać: tutaj


Charakterystyka AU
Yhhh, nie no, ze serio? Fabuła wszystkiego gdzie występuje motyw zombie właściwie jest taka sama. Tutaj zombie jest Frisk. Po upadku, jego dusza odmówiła śmierci, podczas kiedy ciało - no cóż, umarło. W efekcie mamy zawieszoną między życiem, a śmiercią rozsypującą się, czarną duszę Frisk no i świat, który jakoś ... cóż... Potwory dawno nie widziały ludzi, więc nie dziwota że nie zauważają, że z dzieckiem dzieje się coś "złego". A więc fabuła jest bardzo podobna do gry. Teoretycznie. 
W tym AU, ciągłym hasłem jest "czujesz tylko głód" zamiast "to wypełniło cię determinacją". Frisk chce jeść potwory i to uskutecznia. Te jakie ugryzie zamieniają się w zombie i jedzą inne potwory. W efekcie mamy taką małą zombie apokalipsę. 
Flowey jako pierwszy orientuje się, że coś jest nie tak z dzieciakiem i postanawia przyjrzeć się sprawie lepiej. 
Komiks, który jest jakby filarem całego AU nadal jest w trakcie rysowania. 

Share:

Undertale: AU - Sixbones, Bromalgamate oraz Comic Papyrus


Nazwa: Sixbones / Bromalgamate / Comic Papyrus
Autor: Sixbones - zarla / Bromalgamate - moofrog oraz sushinfood / Comic Papyrus - moofrog oraz sushinfood 
Sixbones do przeczytania po polsku: tutaj
Bromalgamate do przeczytania po polsku: tutaj



Pytanie, po co upchałam aż trzy AU w jedną notkę? Oh to dość proste, bo wszystkie dotyczą tego samego i łączą się w jedno. No prawie. Dwa z tych AU, a trzecie jest osobną, inną wersją. Należy jednak pamiętać, aby nie mylić Bromalgamate z Sixbones, bo choć motyw jest ten sam, to fabuła jest zupełnie inna. To dwa oddzielne AU.

Charakterystyka AU Bromalgamate
Historia zaczyna się przed pierwszymi testami na amalgamatach wykonywanych przez Alphys, z niewiadomych przyczyn Papyrus jest bliski śmierci i Sans przynosi go do pani naukowiec. Wie o badaniach jakie ta prowadzi nad determinacją i domaga się, aby za jej pomocą pomogła Papyrusowi. Ta odmawia więc Sans sam postanawia przeprowadzić zabieg. Wstrzykuje swojemu bratu determinacje i widząc, jak ten choć czuje się lepiej, zaczyna się dosłownie rozpływać w jego rękach (ciało potworów nie może wytrzymać determinacji) kolejną porcję przeznacza sobie. Ostatecznie oboje się rozpływają i tak powstaje Bromalgamat. Czyli amalgamat stworzony z Sansa i Papyrusa. Wyglądający jak lepka maź, bez nóg. Istotnym elementem jest ułożenie rąk. Bracia zawsze się trzymają. 

B. choć jest w stanie wydawać z siebie dźwięki, monosylaby, czy krótkie, pojedyncze słowa, nie umie w pełni mówić. Ponad to nie chce być rozdzielony, akceptuje siebie jako jedność. Istnieje również ryzyko, że jeżeli dojdzie do oddzielenia braci, to oboje nie będą w stanie samodzielnie istnieć i umrą. 
Choć działają wspólnie i postępują jak jeden żywy organizm, po mimice ich twarzy widać, że każdy inaczej może zareagować na to co się do nich mówi, a więc mają coś w rodzaju osobnej świadomości. 
Przebywają ukryci w Prawdziwym Laboratorium doktor Alphys razem z innymi amalgamatami. Jeżeli Frisk przejdzie pacyfistę i osiągnie prawdziwe szczęśliwe zakończenie, po wyjściu na powierzchnie zamieniają się w Comic Papyrusa

Charakterystyka AU Comic Papyrus
Ten komiks, wyjaśnia jak B. stał się Comic Papyrusem. 
Po tym jak Frisk wykonuje pacyfistę i uiszcza prawdziwe szczęśliwe zakończenie. Sans i Papyrus są w stanie przemienić się w nową istotę zwaną Comic Papyrusem. A więc, jest on w stanie egzystować tylko w świecie, gdzie potwory wyszły na powierzchnię. Jest wyższy od Sansa, mniejszy od Papyrusa i grubszy. Jego charakter to połączenie osobowości Sansa i Papyrusa, czyli pogodnego, zabawnego, protekcyjnego, impulsywnego kościotrupa z dużym dystansem do siebie. 
Warto wspomnieć, że mówi on w liczbie mnogiej, identyfikując siebie jako "my" albo "nas" jednak nie jest on bytem w którym dwie dusze utknęły w jednym ciele. Nie. Tworzy on swoim istnieniem nowy unikatowy twór zrobiony z dwóch. Zarówno jego wygląd jak i charakter to mieszanka Sansa i Papyrusa, jednak Comic Papyrus sam w sobie jest osobnym bytem. Właściwie, nie ma śladu już po braciach. 
Lubi keczup i spaghetti. Niechętnie cokolwiek nowego zaczyna, lecz jeżeli już coś robi to daje z siebie wszystko. Uwielbia czytać książki naukowe razem z Alphys. Jest bezgranicznie dobry dla wszystkich, bez względu na okoliczności. Jak Papyrus uwielbia zagadki, jednocześnie sypie kawałami jak z rękawa podobnie do Sansa. Nienawidzi składać obietnic, ale okazjonalnie czasem coś tam przyrzeknie. Po wyjściu na powierzchnię zdobył fanów występując u MTT jako komik. Bierze lekcje gotowania z Undyne. Lubi czytać książki dla dzieci. I co ważniejsze, nadal chce być członkiem Gwardii więc truje o tym pani kapitan. 
Pozostaje jednak pytanie, dlaczego ta historia choć łączy się w spójną całość jest rozpisana w dwóch AU? Odpowiedź jest naprawdę prosta. Obie historie mają swoich fanów. Niektórzy skupiają się na amalgamacie Sansa i Papyrusa tworząc nowe historie i wydarzenia z tym związane. Innym spodobała się postać Comic i traktują go jako osobną istotę poświęcając mu swój czas na obrazki jak i na napisanie opowiadań o nim. Tak więc są to dwa różne, choć łączące się w jedno - uniwersa. No bo przecież, Comic może powstać tylko i wyłącznie jeżeli Frisk przejdzie pacyfistę. 

Charakterystyka AU Sixbones
Sixbones to jednocześnie tytuł AU jak i imię własne alamgamatu. Jak wcześniej, jest to połączenie Sansa i Papyrusa, choć okoliczności jego powstania znacznie się różnią. 
Historia zaczyna się przed przyjściem Frisk do Podziemia, przed akcją z amalgamatami, albo też w pierwszym etapie pracy z nimi. Sans przyprowadza do Alphys ciężko chorego Papyrusa i błaga ją o pomoc. Ta mówi, że jest coś co może poprawić sytuacje, ale uprzedza o niebezpiecznych konsekwencjach eksperymentu. Zrozpaczony Sans godzi się na wszystko co przywróci jego brata do pełni sił. 
Potem tak samo - determinacja rozpuszcza ciało wyższego z braci i wchłania mniejszego w siebie. 
Sixbones żyje razem z innymi amalgamatami w Prawdziwym Labolatorium. Jest w stanie się przemieszczać, obie głowy mogą inaczej reagować na słowa albo zdarzenia. Umie mówić krótkie, proste zdania. Jest bardziej .... zbity od B. lecz nadal ociekający. 
Share:

POPULARNE ILUZJE