2 lutego 2017

Undertale: AU - FlowerFell

Nazwa: FlowerFell
Autor: siviosanei


 Charakterystyka
To AU jest luźno oparte o UnderFell. Panuje tutaj ta sama zasada, mantra powtarzana przez potwory "zabij albo zgiń". Frisk jest tylko i wyłącznie pacyfistą, kierującym się życzliwością i dobrocią (płeć nie jest określona, choć w wielu opowiadaniach i fanowskich przeróbkach Frisk jest utożsamiana z dziewczynką). W drodze przez Podziemie pomaga mu Flowey. 
Co jednak odróżnia to AU? Za każdym razem, kiedy Frisk zostaje zabity na jego ciele pojawia się żółty kwiat - jaskier. Wyrasta on z ciała, nie może zostać usunięty i sprawia wielki ból, z czasem kiedy kwiatów jest wiele (Frisk często ginie), rośliny utrudniają poruszanie się, widzenie, a nawet oddychanie. Tak więc choć Frisk jest zamknięty w pętli czasoprzestrzennej za pomocą zrobionych w grze zapisów - ma ograniczoną ilość resetów, zależną od wytrzymałości jego ciała. 

Postacie
 klik
Sans
Z początku jest taki sam jak w UnderFell. Pracuje na stacjach, ma miano leniwego i niechętnego do pracy. Świadomy resetów. Spotkanie z Frisk jednak budzi w nim nadzieję na to, że nawet w świecie przepełnionym okrucieństwem jest miejsce na życzliwość, dobro i miłosierdzie. Spragniony tych uczuć dołącza do Frisk w jego pacyfistycznej drodze, ratując go, walcząc i chroniąc. Z czasem zwraca się do Frisk per "kochanie" albo "skarbie" co może świadczyć o emocjonalnym przywiązaniu.
Frisk
W tym AU Frisk ma powyżej 18 lat, jednak jego płeć i rasa nie są określone. Przepełnia go serdeczność, jaką wyniósł ze swojego domu. Nie chce nikogo skrzywdzić. Kierują nim szczytne ideały niesienia dobra. Wierzy, że to może się rozprzestrzeniać tylko wtedy kiedy istota zetknie się z kimś szlachetnym, sama zacznie być szlachetna. Co w przypadku Sansa się sprawdziło, także w przypadku Grillbiego (który w tym AU jest chciwy), kiedy ofiarował za darmo jedzenie. 
W wielu wersjach, Frisk na końcu poświęca się dla potworów. Często utożsamiany z aniołem.
Flowey
Jak w kanonie, Flowey to dusza Asriela uwięziona w kwiatku. Miał wcześniej moc resetów, za pomocą której chciał pomóc wcześniejszej szóstce dzieci przedostać się przez barierę. Zawodził i w końcu się poddał. Kiedy do Podziemia wpadł Frisk, postanowił spróbować ostatni raz. Wraz z biegiem historii, daje mu nadzieję na to, że może w końcu się uda wszystko dobrze skończyć. Flowey pomaga na tyle na ile może, wspólnie przejść przez zastawione na nie pułapki, ominąć potwory, robić postęp w grze. Jednak jest zbyt słaby by dać Friskowi odpowiednią ochronę. 
W FF nikt poza Alphys nie wie, że Flowey jest Asrielem.

Historie przewodnie
Opowiadań do tego AU powstało wiele. Charakterystycznym jednak i tym, który nadał ostateczny wygląd całemu Uniwersum jest Overgrowth autorstwa SociopathicArchangel 
Można je przeczytać w polskim tłumaczeniu kontaktując się z Yumi Mizuno na mailu yumimizuno@interia.pl
W angielskiej wersji opowiadanie jednak już nie jest dostępne. Pod koniec 2016 roku doszło do ughm... jakby to tu rzec aby nie skłamać i prawdy nie powiedzieć... Heh. No to tak, opowiadanie było naprawdę popularne, stało się motywem przewodnim całego AU, na jego podstawie fani tworzyli ciąg dalszy, albo też dawali własne alternatywne zakończenia. Nie tylko to. Powstawały utwory muzyczne, obrazki oraz wiele wiele tłumaczeń. Jednak - autorka sama przyznała, że nigdy nie chciała sławy. Nie podobało się jej zainteresowanie jej opowiadaniem, czy też sukces jaki osiągnęła. Kroplą w morzu goryczy okazały się jednak błędy translatorskie różnych tłumaczeń, gdzie tłumacze fałszowali oryginalną historię, dodając dialogi jakich nie było. Oryginał można jeszcze posłuchać w języku angielskim tutaj
Drugim nurtem w tym AU jest motyw, gdzie kwiaty powoli przechodzą też na Sansa, z czasem wyrastając na jego ciele. Przykładem opowiadanie luźno opartego na wcześniejszym, lecz z jaskrami u kościotrupa jest chociażby Bitter Memory autorstwa vietblueart (również skasowane w oryginalnej wersji, ale nie znam powodów) jakie można przeczytać w polskim tłumaczeniu tutaj

Prace fanów
 Oraz kilka dubbingów moich komiksów

Share:

42 komentarze:

  1. To jest na równi z echo!tale ulubione AU Kejti ;3 Ja też je bardzo lubię, jednak jest bardzo smutne ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm.... ciekawe co u niej

      Usuń
    2. Ostatnio do mnie napisała, ale od tego momentu cisza. Chyba musi po prostu zrobić sobie przerwę.

      Usuń
    3. Jak będziesz miała z nią kontakt to ją pozdrów :3

      Usuń
    4. Napiszę do niej kilka wiadomości ^^

      Usuń
  2. FlowerFell = płacz, ale i tak je kocham ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem dobrze jest sobie zniszczyć psychikę xD

      Usuń
  3. *słony wodospad pada na domek handlarzy iluzji,słychać dziwne skowyty*

    OdpowiedzUsuń
  4. Yumi! Jesteś niezwykłą osobą...ale... Ten...ten cover pl secret garden (który mam nawet w tel bo jest cudny) oraz komiksy doprowadziły mnie do płaczu.FlowerFell jest cudne! Piękne i bardzo smutne.Ciesz się że mogłam to u ciebie przeczytać! Nawet próbuje ludzi zachęcić na zajżenie tu dla FlowerFell oraz innych cudnych tłumaczeń i opek! Kocham cie Yumi! *nieopanowany płacz większy od tego wodospadu z przed chwili*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah no i wszystko jasne xD nie płacz :3 FlowerFell to faktycznie przepełnione smutkiem AU, ale nie płacz, bo jest wiele innych - zabawniejszych xD

      Usuń
    2. Yumi,jesteś wspaniała <3

      Usuń
    3. Aż się rumienię, dziękuję kochanie ^^

      Usuń
    4. Są zabawne, smutne i dziwne AU z undertale

      Usuń
  5. Mi to AU się kojarzy z FloweyPossesion :T

    OdpowiedzUsuń
  6. No, Yumi w moje urodziny takie smutasy... (*szepcze* po cichu to mam pytanie czy przyjęła byś niedługo jakieś opowiadanie z Zootopi ode mnie, ale ciii, bo jeszcze nie skończone.😏) a samo uniwersum ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, ale na eventa walentynkowego, czy aby opublikować tak po prostu na blogu?
      No i sto lat.

      Usuń
    2. Na początek może do przeczytania, a jak się spodoba to będziesz mogła opublikować. I wielkie dzięki.

      Usuń
    3. A właśnie, zapomniałam powiedzieć, nareszcie udało mi się skończyć rozdział opowiadania: https://www.wattpad.com/345325954-uratuj-ich-undertale-fanfiction-pl-rozdzia%C5%82-ii

      Usuń
    4. Zaraz się wezmę za czytanie :3

      Usuń
    5. Sansy widziałam i przeczytałam rozdziałik 2 godziny po wstawieniu go ;p Bardzo fajny i z chęcią poczekam na kontynuacje ^^

      Usuń
  7. Uwielbiam to AU. Na prawdę dziękuję że je tu opisałaś.Jak mam być szczera to FlowerFell zawsze mnie wzrusza ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jak każdego, jak pierwszy raz się z nim zaznajamiałam to też ryczałam jak bóbr.
      W sumie, dlaczego mówi się "płakać jak bóbr"?
      Przecież bobry nie płaczą ...

      Usuń
    2. ... A czemu sans ma język?

      Usuń
  8. Dodaj też do swojej listy epictale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie AU jakie jeszcze znasz wpisuj pod przeznaczonym do tego wpisem - czyli wstępem do AU. Tak mi wygodniej :3

      Usuń
  9. Jeeeejku, jakim cudem mogłam przegapić u ciebie tą wersję, w której Sans również porasta kwiatami? Płakałam tak baardzoo ;-;
    Wiedziałam, że będę płakać... ale i tak przeczytałam. Czy to już jest masochizm? Z drugiej strony w głowie mam wspomnienia bo to dzięki poszukiwaniu flowerfell do ciebie trafiłam :> Ehh to rozdarcie. Co by nie było flowerfell jest genialnym opowiadaniem. *dorzuca się do wodospadu łez*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uhhh to było tak daaaaawno, Dziękuję, że tyle tutaj wytrzymałaś xD

      Usuń
    2. Haha, nie ma za co. Dla mnie bycie tutaj to czysta przyjemność. Kocham wasze towarzystwo. No i co by była ze mnie za Grzesznica Yumi gdybym ot tak sobie odeszła po tym jak stwierdziłam, że zdecydowanie chcę tu zostać? :'D

      Usuń
    3. Kurcze, kiedyśmy się tak bardzo zrzeszyły? Ja bez tego bloga nie jestem w stanie wytrzymać. Na serio, już nawet nie dla samych tłumaczeń, choć to swoją drogą, ale dla czytania komentarzy, co wprost uwielbiam robić. Ja przybyłam tu jakoś we wrześniu, chyba zobaczyłam wpierw jakiś komiks, potem Flowerfell i 50 twarzy Friska. Tak, to mnie zatrzymało. Eh, co jest na serio ze mną nie tak XD Kocham ten blog jak własne dziecko. Choć czekaj. To twoje dziecko. Nie będę ci zabierała dziecków. Dziecek. Whateva XD Cierpię na bezsenność, jest 3 w nocy, a ja piszę ten komentarz XD

      Usuń
    4. na przełomie lipca-sierpnia-września

      Usuń
  10. Nie wiem czy ktoś stąd o tym słyszał ale...
    Słyszał ktoś o takim AU jak negatale?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak tylko słucham tej muzy "secret garden pl"... Ryczę jeszcze bardziej, niż przy czytaniu tego komiksu. Welp

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham to AU, ale... Czuję się trochę niesmacznie z tym, że na Wattpadzie sypie się tym, ale tylko FRANS lub SANS X OC.
    Dlatego ja postanowiłam dodać motyw Bramy Ogrodów Sekretów (Secret Garden tak bardzo XD) oraz RODZEŃSTWO na miejsce pary i wyszło mi ciekawe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czemu jak się wchodzi w link to jest info, że ta historia została usunięta? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh długa historia. Generalnie jeżeli chcesz przeczytać opowiadanie, musisz pisać do mnie maila i prywatnie mogę Ci wysłać tłumaczenie. Autorka opowiadania obraziła się na cały świat za rosnącą popularność AU i zrobiła awanturę w fandomie nakazując ściągnięcie wszystkich tłumaczeń, sooooł.

      Usuń
  14. Yumi, co do tego AU
    Kocham piosenkę "Secret Garden" *-*
    A tu link do najnowszej wersji jaką kocham całym małym serduszkiem ^^
    https://youtu.be/63_anlO0qE8

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE