12 lutego 2017

Undetale: AU - ReaperTale

Nazwa: ReaperTale
Autor: renrink


Charakterystyka AU
Początkowo miała to być krótka historia z shippingu Toriel x Sans. Gdzie Toriel miała być boginią życia, a Sans bogiem śmierci - historia ta miała stanowić luźne nawiązanie do greckiego mitu o Persefonie i Hadesie. Z czasem ku zdziwieniu samej autorki, jej pomysł stał się czymś znacznie większym. Najistotniejszym i kluczowym elementem całego Uniwersum jest jego ... oparcie się na mitologii. Tak więc główni bohaterowie i minibossowie w tym AU są bogami.

Bogowie:
Asgore - Bóg Nieba/Ojciec Władca
Toriel - Bogini Życia
Asriel - Bóg Nadziei
Flowey - Inkarnacja Rozpaczy
Gaster - Bóg Magii
Gerson - Bóg Mądrości
Alphys - Bogini Wiedzy
Undyne - Bogini Wojny
Mettaton - Pierwszy Golem
Grillby - Bóg Ogniska
Muffet - Bogini Fortuny
Sans i Papyrus - Bogowie Śmierci
Chara - Anomalia / Agentka Chaosu
Frisk - Emisariusz Miłosierdzia

Podstawowe informacje o AU
Bogowie są zrobieni z gwiazd, a więc kiedy umrą zamieniają się w gwiezdny pył i wracają do nieba.
Ludzi stworzyła Toriel, Bogini Życia, dba o nich i traktuje ich jak swoje dzieci.
  Chara była kimś w rodzaju kapłana świątyni, które z czasem stało się wyrzutkiem ludzkości, jak ta zaczęła pokładać większą wiarę w Bogów. Była dobrą przyjaciółką Asriela.
Jednak im więcej ludzi było na ziemi, tym mniej miejsca dla nich. Coraz więcej nieśmiertelnych nieśmiertelnych stało się problemem, Trzeba było przedsięwziąć środki, jakie przywrócą równowagę i zredukują ilość ludzi (wbrew woli Toriel)
⚫ Tak więc Asgore, Gerson i Gaster postanowili stworzyć Śmierć. Gerson nadał mu wygląd, tworząc coś przeciwnego do natury Życia, skorzystał więc z mroków nocy i ciemności. Asgore przyprowadził Czarną Dziurę / Czarną Gwiazdę by stała się Śmiercią. Gaster jako Bóg Magii miał połączyć Gwiazdę z mrokami za pomocą swojej magii. Niestety jednak niczego wcześniej nie stwarzał, dlatego skutkiem jego działań było dwóch Bogów Śmierci - Papyrus i Sans, którzy dzierżyli tę samą moc i umiejętność.
Pierwszym człowiekiem który miał być na liście Śmierci okazała się Chara. Jednak nie miała umrzeć z przyczyn naturalnych, a zostać zamordowaną. Paps był pierwszym który zwątpił i nie chciał tego robić, podczas kiedy Sans uznał, że to cel ich istnienia i nie powinno zadawać pytań. Jednak kiedy ciało dziecka zostało już zniszczone, a po niej samej została jedynie dusza, Sans zauważył jak za pomocą DETERMINACJI przechwytuje jego ciemność i ucieka. Tak więc Sans zrobił błąd nie doceniając Pierwszego Człowieka. Od tego czasu Papyrus zanosi dusze dzieci do podziemia, aby nie musiały być więcej przez nikogo absorbowane. Natomiast Sans zabija tylko ciała.
Tak więc oto Chara szła po Ziemi będąc pierwszym błędem Śmierci. Nie umarła co prawda, nie do końca, owinęła ją też ciemność sprawiając, że wszędzie tam gdzie się znalazła tworzył się chaos. Sans miał ją odszukać i naprawić swój błąd.
  Flowey nie pamięta nic z okresu kiedy był jeszcze Asrielem. Obudził się wiedząc tylko, że utracił bardzo bliskiego przyjaciela i rozpaczał z tego powodu. Cały czas słyszał w głowie jego głos.
⚫ By odszukać Charę, Sans wybiera się w podróż do Świata Ludzi, przekracza Barierę podziemia i natrafia na Toriel z którą toczy pojedynek. Ten nie zostaje rozstrzygnięty, gdyż Sans teleportuje się znowu do Podziemnego Świata. Po jakimś czasie Sans odwiedza Toriel, początkowo ich znajomość nie była pozytywna. Lecz z czasem przywykli do siebie. Poznali siebie. Sans, przyznał się jej, że nie lubi swojej pracy. Po krótkim czasie zostali przyjaciółmi.
  Chara ukradła kosę Sansa (jedną z dwóch) i postanowiła przekroczyć barierę. Zabija Toriel.
Lecz Sasn jako Bóg Śmierci nie chciał przyjąć tego do wiadomości i zaprzeczył temu co zaszło. Jednak niewiele to zmieniło, albowiem ze Życia, świat ogarnęła ciemność.
Tutaj pojawia się Frisk, jako inkarnacja Miłosierdzia w świecie przepełnionym ciemnością. Początkowo wychowuje go Toriel (ostatecznie Sans jako Bóg Śmierci jej nie zabrał), potem planuje zebrać sześć duszy pozostałych dzieci zarażonych przez ciemność, aby uratować pogrążonego w rozpaczy Floweya, by stał się Asrielem i ocalił Charę. Pfiew. Nadążacie?   
No i o to chodziło.
Share:

99 komentarzy:

  1. To moje jedno z 10 AU! Yumi!

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba te z tych AU które mają najlepszą fabułę, tylko czy soriel jest tu potrzebna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka fabuła, więc tak musi.

      Usuń
    2. Dokładnie Fans dobrze prawi.

      Usuń
    3. A dziękuje, czasami w mojej porytej bani coś się normalnego zrodzi.

      Usuń
    4. *Smutne neah neah neah T^T

      Usuń
    5. Underfan łączmy się w bólu

      Usuń
    6. Trzeba się z tym pogodzić...
      Albo nie XD

      Usuń
    7. ...czemu...Yumi..nie...

      Usuń
    8. Co wy takiego macie do Toriel? Ona jest jedną z lepszych postaci

      Usuń
    9. Wybacz...po prostu NIE xd

      Usuń
    10. Ja nie rozumiem, dlaczego tak ją hejcicie. Może i jej nie lubię, oraz nie przepadam za Soriel, ale to nie znaczy, że musicie aż tak bardzo to obrażać. Jest wiele osób, które uważają to za dobry ship, jest wiele które shipuje Frans, a inni mówią, że tego nie lubią. Każdy ma prawo, do wyrażania opinii, ale nie aż tak hejcąc daną rzecz. Ile ludzi, tyle opinii, a może jeszcze więcej. Błagam, nie napierajcie na to Soriel aż tak bardzo, jeżeli ktoś chciał, żeby AU było o miłości Toriel i Sansa, to nie zmieni to parę zdań innych osób, które tego akurat nie lubią, choćby nie wiem co, bo autor ma inne zdanie. Jednak pozwala na naginanie tego, jak niektórzy i robią.

      Usuń
    11. I właśnie dlatego Sansy jesteś moją główną kapłanką :3

      Usuń
    12. Ej Yumi, Sansy co to za świątynia? i pytanko: gdzie się zapisać? XD

      Usuń
    13. Za czasów tłumaczenia przez Yumi 5-6 rozdziału Yumi, zaczęłam mówić o założeniu świątyni i przy okazji wymyśliłam modlitwę do naszej Yumi XD We need victim! Albo lepiej może nie XD

      Usuń
    14. Cuż ja nie lubię ani Fransa ani Soriel bo czuję się zazdrosna więc wolę Sans x OC kturego jest bardzo mało ale są świetne

      Usuń
  3. Uwielbiam, wielbię, kocham. Grafika 💙 Historia 💙 mitologia 💙
    Jedyne co mi nie przypadło do gustu to Soriel 💔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, nic się na to nie poradzi. Ogólnie przekmina całkiem fajna, nie powiem.

      Usuń
  4. Trochę się pogubiłam w tym AU xDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku wszystko mi się mieszało, ale teraz już ogarnęłam o co chodzi (:

      Usuń
  5. Biedna Chara ;(. A to AU jest świetne! Ale soriel ugh >.<

    OdpowiedzUsuń
  6. Soriel to najgorszy związek jak dla mnie ale to AU jest zarąbiste. Zastanawiełam się czy opiszesz to AU.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niczego nie obiecuję. Powiem - chcę je opisać, ale zobaczymy KIEDY to nastanie, bo jak wiesz, AU jest wiele, komiksów jeszcze więcej, a życie takie króóóótkie.

      Usuń
    2. Bywają gorsze, gdyby tak np popularne byłoby sans x Jerry.. xD

      Usuń
  7. Kurdeee XD nie wiem co by tu powiedzieć ehem . . . . Dobra jedno wiadomo ,,Soriel No thanks.....'' a tak wgl to zawsze to chciałam u ciebie zobaczyć XDd

    OdpowiedzUsuń
  8. Wymyśliłem nowe AU ale pewnie mnie wyśmiejecie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie długo mi zajmie pisanie ale zryzykuję

      Usuń
    2. Poczekam mam czas *w*

      Usuń
    3. Dajesz (bo mam 2% baterii xd)

      Usuń
    4. Spokojnie Napcia XD Komentarz nie ucieknie >:D Bo zrobie screen'a XD

      Usuń
    5. a więc to AU ma nazwę FUTURETALE i fabuła przebiega tak, Kiedy Frisk spada do podziemi to odrazu przejmuję nad nią kontrolę chara i robi genocide i reset i genocide i tak w kółko aż za jakimś tysięcznym razem coś się jebło i chara zagubiła się w liniach czasowych i tylko Sans i flowey pamiętają co się stało i tak czas w podziemiu przebiaga tak jakby nigdy frisk by nie narodziła i po jakimś czasie potwory już tak bardzo nie zależało na wyjściu na powieszchnie i postanowiły po prostu pdziemie powiększyć. I tak mineły 4 lata i wszystko zaczynało być cacy, Papyrus dostał się do gwardi a toriel wróciła do Asgora jednak nie było to łatwe ,sklepik temii przemienił się w supermarket a bar Grillbiego zamienił się w po prostu większy bar XD I nagle do podziemia spada człowiek(dobra dajcie mi przerwe i zaraz dokończe)

      Usuń
    6. Screen zrobiony XD Tak na wszelki wypadek XD *w napięciu czeka na więcej*

      Usuń
    7. Ale... Jest już coś takiego jak FutureTale

      Usuń
    8. Nie chciałabym cię zgasić ale jest AU o takiej nazwie...

      Usuń
    9. I ten człowiej to nastolatka o imieniu Emily ma czarne włosy, fioletowe oczy,i jej historia wygląda tak: Emily żyła w mieście obok góry ebott i miała dość życia i chciała popełnić samobójstwo skacząc do tej dziury. Zrobiła tak żeby to wyglądało na ucieczkę z domu więc wzieła plecak i spakowała żeczy takie idelne na ,,UCIECZKE" i kiedy była już nad dziórą i skoczyła to poczuła coś dziwnego w klatce piersiowej kiedy przekroczyła bariere i kiedy spadła to oczywiście pierwszy ją spotkał flowey ale ze strachu że będzie z nią jak z Charą to wolał się z nią zaprzyjaźnić i jakoś to poszło. Nie było Toriel bu mieszkała z Asgorem ( dobra znowu zaraz wrócę)

      Usuń
    10. Wiem że jest inne AU o takiej nazwie tylko nie wiem jak inaczej będzie przyszłość po angielsku :T

      Usuń
    11. Bo chodzi o to że będzie coś potem, po Frisk i wgl

      Usuń
    12. Czarne włosy!!! Też mam czarne włosy.

      Usuń
    13. Z tego co wiem też już jest

      Usuń
    14. Znaleźć wolną nazwę graniczy z cudem xD

      Usuń
    15. właśnie w grafice odkryłam Nextale xDD

      Usuń
    16. https://www.wattpad.com/story/85824096-latertale

      LaterTale :P

      Usuń
    17. Ooooo.... no to UnderLater? EmilyTale? XD

      Usuń
    18. UnderFuture i UnderLater są wolne ;)

      Usuń
    19. Phahaa właśnie przypomniało mi się, jakiego ja zgasa miałam kiedyś. Siedzę sobie w autobusie i naszła mnie myśl, taki zajebisty Sans, należący do jednego świata, ale nie do miejsca. Khe, trzeba byłoby to raczej bardziej opisać. W każdym razie po chwili milczenia - a kiedy ja myślę, to zamieniam się w posąg, moja współlokatorka nawet mówi, że prawie w ogóle wtedy nie mrugam. W każdym razie wystrzeliłam wychodząc z pojazdu - ChronoTale! I opowiadam jej całą zajebistą fabuła, uznała, że zacna, ale przychodzę i jeb, ChronoTale zajęte. A jak nazwa zajęta to i chęci na opowiadanie minęły - choć to głupie =+=

      Usuń
    20. Wiesz... Na pewno jest na świecie jakaś "Opowieść Emily" Ale xP Raczej nie w odniesieniu do UnderTale XD

      Usuń
    21. Cholera.... ja mam na imię Emilia (polska wersja Emily) i po mamie mam prawie całkiem czarne włosy a także leczyłam się kiedyś z depresji i chęci samobójstwa. Underfan ty nawet nie wiesz jak wyglądała moja mina kiedy czytałam opis postaci

      Usuń
    22. Taa ja wymyśliłem ostatnio AU w którym to Chara rozmyśla się i nie popełnia samobójstwa żyje sobie tam z 3-5 latek aż do upadku Frisk... tylko mam problem z nazwą %@#@! CharaTale jest zajęte :/

      Usuń
    23. Widać że AU rodzi kolejne AU XD

      Usuń
    24. Tak wgl ile jest tych AU? XD Choć w sumie aż się boję sprawdzać xD

      Usuń
    25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    26. Melinda - DUŻO w swoim spisie mam około stu, a to i tak nie są wszystkie :x

      Usuń
    27. Może lepiej to usunę, bo jeszcze ktoś zobaczy i pomysł ukradnie... Uh, nie pomyślałam o tym

      Usuń
  9. I po jakimś czasie Emily wychodzi z ruin i spotyka Papyrusa zamiast Sansa i mimo tego że już jest w gwardi to nadal chce złapać człowieka bo by wtedy dostał awans ale tak samo jak z Frisk to zamiast złapać to się zprzyjaźnia z Emily. Papyrus po dłuszej znajomości z Emily zaprasza ją do domu i wtedy poznaję Sansa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I będzie jakiś ship emily x sans? :3

      Usuń
    2. Znalazłam wolną nazwę ! XD

      UnderFuture (to znaczy chyba bo... nie wyszukuje nic takiego u mnie XD)

      Usuń
    3. Tylko jedno nam w głowie XD. Apropo tego że kiedyś była spina że "sans jest mój", "nie bo mój" to wymyśliłam że każdy ma swojego idealnego sansa i gitara

      Usuń
    4. Może coś więcej o Emily
      Ma od 15 do 18 lat , Czarną bluzę z kaptórem i dziurawe dżinsy , kozaczki oraz emo rękawiczki. Blada cera i ma białą duszę miłości. Choruję na schizofrenie i jej druga ja to taka jakby jej Chara i ma czarną duszę nienawiści

      Usuń
    5. Ehhh... to wszystko dziecinie brzmi, nie?

      Usuń
    6. Ja też mam czarną duszę nienawiści. Nienawidzę ludzi. Nienawidzę za to że mimo starań nikt mnie nie kocha i nie rozumie. Dlatego strasznie dotknęła mnie śmierć psa choć też wolał moja babcie (bo to był babci). Często mam ataki depresji z tego powodu ;-;

      Usuń
    7. Wiesz... nie do końca, ale wątpię aby ci się udało odzwierciedlić prawidłowo schizofrenie... Choć zależy to od tego czy to będzie Opowiadanie komiks czy gra.. i czy będą tam przemyślenia Emily ...


      Usuń
    8. Oby yumi tego nie zobyczyła bo pewnie mnie wyśmieje T^T

      Usuń
    9. Oooooooo. Nie oceniaj się tak.

      Usuń
    10. Nie, nie wyśmieję. Pomysł całkiem dobry. Mam tylko jedno ale - skoro już wszystko opisałeś tutaj, to daję sobie łapę odciąć, że nie zrobisz tego AU. Nawet jak zaczniesz, to nie skończysz. Tak zawsze jest. Poza tym tak na przyszłość. My się tutaj traktujemy jak rodzina owszem, ale na przyszłość. Pisarze sobie KRADNĄ pomysły, dlatego jak rodzi się coś w Twojej głowie, i chcesz zapytać się czy pomysł jest dobry, znajdź sobie JEDNĄ osobę, najlepiej aby była to Twoja beta - czyli ktoś od korygowania nie tylko tekstu, ale i historii mówiąc Ci co jest za bardzo a co za mało. Nie zdradza się pomysłów na forum publicznym...
      Tzn jak chcesz to robić to rób - bo ja ni mam nic przeciwko. Pomysł nawet dobry, zobaczymy jak z wykonaniem. Lecz jak powiedziałam, jestem pewna, że tego nie skończysz bo tutaj wszystko praktycznie zostało wyłożone. Jeżeli jednak mimo to zaczniesz - podrzuć linka a z przyjemnością poczytam.

      Usuń
    11. Jestem teraz czerwony jak burak....

      Usuń
    12. Bo ja bardziej rysuję i postanowiłem że kupię tablet graficzny i jakoś zaczne tylko że jeszcze wiele żeczy nie ogarniam czyli jak: robienie dobrych filmów na youtube(bo animacje chcę robić) i nie wiem jak to wszystko na tumbr i facebooka i na google+ wszystko wstawić. Jestem jak bałwan w spa...

      Usuń
    13. Yumi dobrze prawi. Ja uważam, że to AU ma "przyszłość" ( bum bum cyk) :-)

      Usuń
    14. Nie, po prostu masz wielkie ambicje. Teraz je zrealizuj. Nic z tych rzeczy o jakich mówisz nie przychodzi łatwo. Dlatego daj sobie czas, bądź wytrwały i się ucz :)

      Usuń
    15. Masz rację, muszę na początku wszystko opatentować...

      Usuń
    16. Mi się pomysł podoba ;3

      Usuń
  10. Co wam wszystkim nie odpowiada w Soriel??
    Mi się ten ship bardzo podoba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś nie szczególnie lubię shipu Sans x Toriel, ale same postacie naprawdę lubię

      Usuń
    2. Ja, mimo iż ogólnie nie trawię jakiśch shipów w Undertale których w oryginalnej grze nie było, to uważam że Soriel w tym wydaniu jest nawet okej.

      Usuń
  11. Mi tam jedyną rzeczą... To znaczy... osobą, którą przeszkadza jest Toriel... Do Sansa nic nie mam xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Bidny Sans
    http://snajeyart.deviantart.com/art/Important-581432419

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyjaśni mi ktoś co tyle osób ma do Soriel?

    Ale proszę o ARGUMENTY, nie stwierdzenie "Nie bo nie."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wypowiem się za innych, mogę za siebie. Nie piętnuję nikogo, jeżeli się mu ten szip podoba... Mi on nie odpowiada głównie dlatego, że Toriel jakby nie patrzeć ma męża. Nie podobają mi się też pary, gdzie kobieta jest większa od mężczyzny - lecz to już kwestie estetyczne. Poza tym nie lubię samej Toriel. Dla mnie to hipokrytka i tchórz. Hipokrytka dlatego, że niby tak dba o dziecko i zależy jej na jego bezpieczeństwie a puszcza go wolno w Podziemie wiedząc, czego chce jej ex. Gdyby naprawdę jej tak zależało to poszłaby z nim i chroniła je nawet swoim stopniem, albo magią, przed atakiem. Tutaj objawia się jej tchórzostwo. Poza tym uciekła od męża i od swoich poddanych kiedy ci potrzebowali jej najbardziej. W obliczu klęski, śmierci dzieci i ogólnego buntu, po prostu uciekła, zamiast walczyć o swoje racje. Albo też wesprzeć poddanych czy też męża. Spróbować do niego przemówić, poczekać aż jego żal osłabnie. Skoro tak bardzo się kochali, jak to jest kanonicznie w fabule, dlaczego zostawiła go samego?
      To samotna kobieta, gdzie Sans był jedyną osobą, która się nią zainteresowała. Znowu on pogrążony w głębokiej depresji chodził do niej bo ona jako jedyna go słuchała. Ich relacja jest moim zdaniem koleżeńska, aby nie powiedzieć - pasożytnicza z obu stron. Nie widzę tutaj głębszych relacji.

      Ale, nie lubię też szipu Frisk i Sansa. Dlaczego? Frisk to dziecko. Po prostu. Nawet jeżeli podniesie się wiek i zrobi się z protagonisty kogoś pełnoletniego, to nadal jest to ktoś kto przyniósł Sansowi wiele cierpień, bólu, a nawet i zabił brata (jeżeli gracz przeszedł przez geno). Wątpię, aby Sans był w stanie nawet POLUBIĆ Frisk, co najwyżej tolerować z dobrodziejstwem inwentarza.

      Zaznaczam jednak, że nie mam nic do AU gdzie kanonicznie szipuje się Frisk czy Toriel z Sansem. Taka wizja autora w która ja nie wnikam.

      Usuń
  14. Nie podoba mi się ship sansXtoriel... Moim zdaniem to trochę samolubne ze strony Toriel, że najpierw ma męża, ucieka od niego (przecież Asgore musiał, choć też zachował się chamsko, nie licząc się ze zdaniem Toriel, jednak aby od razu uciekać? Wydał tylko rozkaz, nikogo jeszcze nie zaatakował .-.) a potem nagle do jej życia wpiernicza się sans ;-; Sans ma kogoś, kto go zawsze wysłucha, a Toriel ma towarzystwo. Super. Ale ludzie, to są przyjaciele, tak mi się wydaje. Aaaaaaale przecież każdy ma swój gust :D Ten komentarz nie musi być taki poważny :3 Sądzę, że jeżeli autor miał taki zamysł na AU, tan ship ma swój urok c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chociaż* awwww
      Ten uczuć, kiedy chcę być mądra, ale zamiast "iaż" przyciskam "c" XD

      Usuń
  15. Ja jakoś specjalnie nie przepadam za Soriel ale akurat do tego AU to pasuje moim zdaniem.

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE