12 lutego 2017

Undertale: AU - DanceTale

Nazwa: DanceTale
Autor: Teandstars i Sterrenschijnse


Charakterystyka AU
Jeżeli gdzieś w internecie natkniecie się na tańczące potwory, to jest to dokładnie to AU. Jednak wbrew wszystkiemu co uchodzi, ma ono fabułę. I to naprawdę ciekawą.Frisk jest tutaj utożsamiana z dziewczyną, choć po angielsku nadal zwraca się w formie "they". Wpadła do góry nie wiedząc jak tańczyć. Pierwszych kroków uczyła ją Toriel. 
Jeżeli dwa potwory (czy też potwór i człowiek) tańczą ze sobą, ich dusze odpowiadają. Im bardziej są kompatybilne tym silniejsza więź się między nimi tworzy. W trakcie tańca, potwory współdzielą z partnerem wszystkie swoje uczucia, miłość platoniczną jak i romantyczną, radość, smutek, zmartwienia. Nie ma znaczenia styl w jakim się tańczy. Dla przykładu - kiedy Sans tańczy z Papyrusem mamy hip hop z elementami latino. Dusza nie odpowie jednak i nie będzie tego powiązania kiedy potwory się nie lubią. Ponad to oczywiście, możliwy jest taniec tylko i wyłącznie dla zabawy.
Tak więc taniec sam w sobie jest istotnym elementem życia i kultury potworów.  Kiedy potwór przyjdzie na świat czuje duszą, jaki rodzaj tańca jest mu przeznaczony. Nie muszą się go uczyć, jest jakby częścią ich DNA. Nie oznacza to jednak tego, że nie zna innych kroków. Jego wiedza z zakresu pozostałych stylów tańczenia zależy tylko i wyłącznie od niego. Tak samo czy chce tańczyć czy nie. 
W trakcie walki ich ataki również są połączone z krokami tanecznymi. Co warto zaznaczyć, można odmówić wspólnego tańca i nikt się za to nie obrazi. Jednak bardzo niegrzecznie jest nie dokończyć już raz rozpoczętego. 
Kiedy mówimy o ścieżce ludobójczej jaka jest tutaj zaznaczona - Chara w całości przejmuje kontrolę nad ciałem dziecka. Jej taniec to ModernDance, Frisk jednak ma jakąś cześć mocy i próbuje za pomocą ruchów stricte baletowych powstrzymać Charę i pomóc Sansowi. 
Twórcy tego AU nie mieli na celu tworzyć silnego shipu Sans x Frisk jaki się narodził po tym jak AU ujrzało światło dzienne. Za wszystko odpowiedzialni są fani. 


Postacie
Frisk - Balet, nosi tutu i choć jest dziewczynką zwracają się do niej jak do "tego" (they)
Chara - ModernDance Freestyle
Toriel, Asgore, Asriel - walc i inne tańce typowo balowe. 
Sans - Hip-hop oraz Break-dance; właściwie w ogóle nie tańczy chyba, że w trakcie walki z Charą, albo podczas zabaw z Papyrusem. Kiedy tańczy przed kimś innym niż Papyrus chowa czaszkę pod kapturem, bo się wstydzi i nie jest pewny własnym umiejętności tanecznych. 
Papyrus - Tango, Salsa etc; lubi tańczyć czysto platonicznie z Frisk
Grillby - Taniec Ognia oraz Salsa; 
Undyne - Hip-Hop, szczególnie oparty na J-Pop oraz K-Pop, lubi również punk
Alphys - Hip-Hop, szczególnie J-Pop oraz K-Pop choć bliżej jej jest do gatunków popowych, a nawet rockowych. 
Mettaton - Jezz, a najlepiej lubi własne utwory muzyczne z tego gatunku
Temmie - Chiński taniec lwa, lubi też konga, 
Gaster - choć nie pojawia się za bardzo w DanceTale, uwielbia walca i wszelkie tańce z sal balowych
Muffet - stepuje
Duchy - swing




Polecam


Share:

64 komentarze:

  1. Ooooo Oglodałem dużo aniamcji o tym AU i mi się najbardziej podoba że króluje tu Frans XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Yumi nie zaglodaj do Reapertale teraz pls

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochanie, ja czytam wszystkie komentarze. No i pisząc o tym tutaj ... to zabieg psychologiczny mający na celu ... czynność wręcz odwrotną. Po prostu chcesz abym tam zajrzała :D Nyeh, socjotechniki manipulacji proszę na mnie nie stosować, bo jestem w tym całkiem obcykana xD

      Usuń
    2. Nie no, po prostu mówię czasem z sarkazmem nie zdając z tego sprawy

      Usuń
  3. Kurde ... potańczyłabym walca, albo cha-cha'e *w*
    Albo sambę *w*
    Albo cokolwiek ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe jak tańczy Flowey XD

      Usuń
    2. https://www.youtube.com/watch?v=Rw87HazY-No

      Usuń
    3. Chociaż to lepsze

      https://www.youtube.com/watch?v=5qWchr4Yd1U

      Usuń
  4. Dancetale jest fajne ale ja osobiście nie lubię tańczyć. Nie umiem i za dużo wysiłku jak na moją leniwa zdesperowana dupcie xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja na przykład też byłam leniwa i wgle... Ale pokochałam taniec towarzyski :)

      Usuń
    2. Ja w szkole miałam moduł taneczny iii jaka radość była kiedy nie musiałam chodzić. Ja nawet na dyskoteki nie chodzę...

      Usuń
    3. Nie wiem czemu tamta wiadomość jako anonim się wysłała x.X Ale..
      Ja niby też miałam moduł taneczny, ale to nie to samo ;)

      Ale teraz... mam problemy z nogami i nie mogę tańczyć na takim poziomie jakom tańczyłam... :'(

      Usuń
    4. Szkoda :'(. Ja tam nigdy nie miałam problemów (nie licząc problemu ze sobą)

      Usuń
    5. Dobra dośc smuteczków i użalania się! Świat jest piękny ^ ^ i trzeba czerpać z niego radość... (chociażby z bloga Yumi xD)

      Usuń
    6. Taak dać mi jakiegoś pociesznego pieska albo kotka i już mi lepiej xd

      Usuń
    7. Fajne to AU, niestety ja sama nie umiem tańczyć w ogóle, chyba że jakieś dziwne, dzikie pląsy w ogóle nie podobne do tańca.

      Usuń
  5. Nigdy jakoś nie podeszło mi do gustu to AU.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię to :D może dlatego że sama kocham tańczyć :3 I akurat tutaj Frans jest urocze. Taki nieśmiały Sans i Frisk próbująca go do tańca namówić ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham to Au. Wszystkie z tych wideo oglądałam, fajna jest również animacja "I'm blue" oraz MV "I'm better when I'm dancing" dzięki której poznałam tą zajebistą piosenkę ^^ Samo Au strasznie mnie pociąga, zwłaszcza, że uwielbiam taniec. Może nigdzie nie występuję, jednak tańczę dla siebie, grają w Dance central, bądź po prostu tańcząc balet po całym domu. Wyobrażacie sobie to? Na swój sposób kocham również poloneza, oraz tańce bardziej spokojne, lecz me serce ujmuje balet oraz swing. W swingu... wydaje się, jakby ludzie unosili się i lekkimi nogami wykonują wszelkie kroki, a balet ma swą delikatność, zarazem ukazując piękno. To jest jedno z moich ulubionych:
    https://www.youtube.com/watch?v=Eco4z98nIQY&list=PLqIGKy44MoMg2aIeXQTGkk6nU9RjW18lr

    Lecz to co naprawdę kocham, przy czym sama się tego uczę to shuffle:

    https://www.youtube.com/watch?v=_kQyKVapDqE&ab_channel=BestMusical.ly

    Jakoś bardzo mi się podoba, prawdopodobnie tańczyłabym tak, gdybym trafiła do podziemia XD

    Tutaj filmiki, o których mówiłam:

    I'm blue:
    https://www.youtube.com/watch?v=Pd3tUTD-uqs

    Oraz I'm better when I'm dancing:
    https://www.youtube.com/watch?v=BwS0WlLG8NI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo dzięki Sansy. Będę miała na co popatrzeć wieczorkiem ;3

      Usuń
    2. Sansy nie spodziwałam się że jesteś taka obeznana w tańcu ^^ ja tam znam tylko podstawy baletu i walc (i polonez na studniówkę XD)

      Usuń
  8. AU fajne aż boli że sama nie umiem tańczyć

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham to AU *.* (no cóż..frans...xD) Sama parę lat temu tańczyłam Jazz ale kontuzja i dupa z tany tany xD ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Ej jak myślicie z kim by się wam najlepiej tańczyło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie chyba z Gasterem, albo z którąś z kóz że tak powiem - umiem tańczyć walca, poloneza i wszystkie te "balowe" tańce co bardziej popularne więc... A Tobie?

      Usuń
    2. Z Muffet bo stepuje heh

      Usuń
    3. Stepujesz? UUUUUUUwielbiam stepowanie. Już od dziecka chciałam się go nauczyć. Stepowanie rządzi.
      https://www.youtube.com/watch?v=HgGAzBDE454

      Usuń
    4. Ja tam bym z Papyrusem Potańczyła *w* Tango <3 I ogółem Latino ... Ahhmmm ^w^

      Usuń
    5. Ja z niesmialym sansikiem :3

      Usuń
    6. Napcia wyprzedziłaś mnie! xD

      Usuń
    7. Z Friskiem albo Sansem :-)

      Usuń
    8. Kzazumi hehe kto pierwszy ten lepszy. Choć i tak by wolał ciebie bo kto mnie chciał ;-;(depresion level up)

      Usuń
    9. Ja bym z Sansem się nie dogadała w tańcu .. Ale Latino omg *w* Aż idem jutro porwać kolegę i potańczę ... *w* Papy <3

      Usuń
    10. Napcia ja cie chcę XD Poprowadze cię w Salsie XD

      Usuń
    11. Oooow :3. "Naucz mnie, naucz mnie od nowa" zna ktoś?

      Usuń
    12. :3

      https://www.youtube.com/watch?v=ZEq54f1q0Xs

      Usuń
    13. Niech mnie ktoś przytuli bo mi smutno ;-; (eh te hormony)

      Usuń
    14. Yyy ok
      [nie mogę]
      Mówię że jest dobrze
      [50/50]
      *kładzie ręce na twoich ramionach* znam tem ból. *idzie dalej do swoich spraw*
      [mogę]
      *tuli* to co, idziemy do lasu budować szałas?

      Usuń
    15. Napcia..nie przesadzaj. Zatańczymy z Sansikiem w trzyosobowym kółeczku, dobrze? ^w^

      Usuń
    16. też z sansem :D ale... nie umiem tańczyć... nauczy mn ktoś? XD (bo sans jest wstydziochem ... więc XD)

      Usuń
  11. Omg, uwielbiam to AU! ^.^ i czy tylko mnie fakt, że Sans jest wstydziochem i tańczy z kapturem na głowie, jak przed kims obcym tańczy, jest słodkie? Bo dla mnie to jest BARDZO słodkie ^.^

    OdpowiedzUsuń
  12. Czekałam na to AU <33 Kiedy dowiedziałam, że istnieje AU związane z tańcem od razu wiedziałam, że się w nim zakocham.. i się nie myliłam. Po pierwszym filmiku uśmiech mi się schodził z twarzy do końca dnia ♡-♡ Najbardziej mnie urzekł mnie Papyrus i Chara, ze względu na Modern dance ❤

    OdpowiedzUsuń
  13. Sans i Frisk w Dancetale są tacy piękni że aż mi się łezka kręci :')

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale tak w ogóle to bardzo ci dziękuję Yumi za opisanie tego AU... Łezka się w oku kręci na wspomnienie o tańcu... heh :')

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe AU! Obecnie próbuję swych kroków w tańcu brzucha, więc jeszcze bardziej bliższe mojemu czarnemu serduszku. Aczkolwiek... no, miałabym problem z doborem partnera.

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja nie mam konkretnego stylu w tańcu i dobrze mi z tym

    OdpowiedzUsuń
  17. Yeah! Undyne w tym AU może być moim Mestre (mistrzem)! Capoeirę trenuję od dwóch lat :3

    OdpowiedzUsuń
  18. musze przyznać... KOCHAM TO AU!! (upss XD) najbardziej ujął mnie Sans *w* słodziak *^*

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie umiem tańczyć, a jeżeli już, to nikt nie może na mnie patrzeć. ;-; Ale to AU mnie oczarowało, aż brak mi słów ♥ω♥

    OdpowiedzUsuń
  20. To jedno z moich ulubionych AU O.O

    OdpowiedzUsuń
  21. Postać Frisk jest jako gracz i przedstawia balet czyli jako gracz ale nie Frisk mogę też przedstawiać balet?

    OdpowiedzUsuń
  22. K-pop? Czyżby Bangtantale Jimin?

    OdpowiedzUsuń
  23. To naprawdę słodkie jak sans się wstydzi kiedy tańczy przed kimś innym.Mogłabym patrzeć na niego bez końca

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię to AU ale, żadko tu zaglądam, bo sama nie umiem tańczyć...

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE