10 lutego 2017

Undertale: AU - HorrorTale [+18]

Nazwa: HorrorTale
Autor: sour-apple-studios
Angielski tester gry: klik

Komiksy i opowiadania z tego AU po polsku: klik
Komiks w języku polskim: klik


Charakterystyka AU
Miłośnicy groteski, gore i wszystkich innych horrorów znajdą w tym AU czego szukali. Dużo krwi, mroźny klimat, potwory rodem z prawdziwego koszmaru i... bezbronna dziewczynka na dnie krainy przypominającej pomieszanie Krainy Czarów z Teksańską Masakrą Piłą Mechaniczną. 
Ale do rzeczy. 
Akcja ma miejsce wiele lat po neutralnej drodze Friska, gdzie Asgore zostaje zabity, Photoshop Flowey pokonany i... no i właśnie. Frisk ucieka zostawiając stwory same sobie. Większość z nich oszalała. Flowey nie ma już mocy ZAPISU, ponad to jest ... dobry to może złe słowo. Po prostu się zmienił. Nic dziwnego, żyje w świecie, gdzie Sans uwielbia odcinać ludziom głowy swoim wielkim tasakiem; jak Papyrus dawniej chciał się stać członkiem Gwardii tak teraz pragnie ze wszystkich sił ją opuścić; Undyne jest królową; potwory głodują; dochodzi do kanibalizmu między nimi; no i teraz zamiast być zainteresowane zbieraniem ludzkich dusz jak dawniej, wolą zjadać ludzkie ciała. 
Główną bohaterką jest Aliza, dziewczyna w fioletowej sukience, krótkimi brązowymi włosami, jej wiek to mniej więcej 9-12 lat. Ma takiego pecha, że podobnie jak Frisk umie się resetować. Będąc bezbronna (nie ma nawet butów) nie jest w stanie zajść za daleko. Spotyka Papyrusa, który robi spaghetti z ludzi, gdzie gałki oczne są klopsikami, a Sans z uporem maniaka próbuje ją zabić przy każdej nadarzającej się okazji. Trochę też mu się zwariowało, gdyż uwielbia patrzeć jak Aliza cierpi. A to rękę utnie, a to oko wydłubie, a to rozkaże zjeść własnego palca, czy wręcz będzie jadł ją kawałek po kawałku na jej oczach. 
Toriel natomiast mieszka nadal w Ruinach. To znaczy chciała zająć miejsce na tronie po śmierci jej męża, lecz została zdetronizowana przez Undyne, która wydziela racje żywnościowe potworom, no i poprzysięgła zemstę na wszystkich ludziach. 
A skąd ta rana na głowie Sansa? Oh, została zrobiona przez Undyne, za to, że nie przestrzegał jej praw. Dla tych co jeszcze nie załapali - główna fabuła obraca się dookoła Sansa i Papyrusa, albowiem Aliza nie jest w stanie przejść dalej. Co więcej, relacja między braćmi praktycznie w ogóle się nie zmieniła. Trzymają się razem, bo tylko sobie mogą ufać. Chary w tym AU nie ma w ogóle. 
 klik
 klik
Share:

41 komentarzy:

  1. To straszne ;-;. I jeszcze ta Toriel co oszalała i nie chce wpuścić Alizy. A dlaczego papyrus ma takie zęby?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez jedzenie "spaghetti" >.> mu się zęby popsuły

      Usuń
    2. Papyrus bardziej przeraża, niż Sans.... dobra, cofam, oboje są tak samo creepy ;-;

      Usuń
    3. cóż Papyrus może cię zatruć a Sans może ci zrobić HotHeada ...

      Usuń
    4. vinciunia hgfhdrujbn- HeadDoga ;______;

      Usuń
  2. Uwielbiam Hotrortale ale czemu to jest od +18?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... Obcinanie rąk, kazanie jeść własne palce, kanibalstwo...ciekawe dlaczego +18

      Usuń
    2. Słuszna uwaga Napcia, słuszna uwaga. Nie wszystkie +18 dotyczą erotyki. To także oznakowanie na ... na TO

      Usuń
  3. A ja tam lubię to AU :3 Ma fajne fanarty XD i dalej czekam na rozwój historii może kiedyś uda się biednej Alizie przejść kościobraci XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem, jej sytuacja wydaje się raczej patowa... Nie chciałabym być na jej miejscu nigdy.

      Usuń
    2. Mary25 nie jesteś sama xD też lubie to AU :>

      Usuń
  4. Sama nie chciałabym się znaleźć w sytuacji, w której stawia nas Horrortale. Jakoś nigdy nie przepadałam za tym AU, lecz mimo tego, chętnie czytam opowiadania go dotyczące. Grałam w grę, Flowey wygląda tam bardzo dziwnie. W pewien sposób bardzo mi ich szkoda, nie chciałabym być zmuszona do głodowania, zwłaszcza w przypadku, gdy można być wręcz nieśmiertelnym, Nie dziwię im się, że oszaleli...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo mam. Samolubny frisk nie pomyślał że potwory oszaleja i się będą mscic na ludziach -_-

      Usuń
    2. A z ciekawości; jak dochodzi do kanibalizmu? Potwory zmieniają się w pył, więc.. to chodzi, że zjadają dusze sobie na wzajem czy jak?

      Usuń
    3. Nie przypominam sobie aby twórca AU jakoś na ten temat coś mówił, za to fani a i owszem.
      Zjadanie potwora kawałek po kawałku, albo wręcz jego pyłu. Dusza znika, więc nie jest niczym interesującym.

      Usuń
  5. Hmm... Aż chce się rysować Sansa z HorrorTale... Ale myszka mi nawala i nie mam jak na kompie rysować :')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yumi, wytłumacz mi czemu puki nie zobaczę czegoś na twoim blogu to jestem zbyt leniwa, aby wziąć się za rysowanie...
      XD

      Usuń
  6. Yumi a ty tlumaczylas komiks z horrortale? Bo ja widziałam na grafice ale mało co rozumiem. W szkole uczą tego co nie trzeba a to co trzeba to czemu się samemu nauczyć -_-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niet, nie tłumaczyłam (póki co).

      Usuń
    2. Tak jak Yumi kiedyś mówiła "Siedź ze słownikiem na kolanach". W szkołach uczy się, tego co potrzeba do podstawowej wiedzy. Bez tego nie zaczniesz. Po prostu. Musisz znać czasy, wyjątki i różne idiomy by w pełni zrozumieć tekst. Ja angielskiego uczyłam się czytając książki wpierw po polsku, potem po angielsku, albo po prostu zapamiętując słówka, tylko powtarzałam je sobie co np. godzinę. W szkole uczą to co trzeba, by zrozumieć. Bez pogody, przyrody, przedmiotów w domu, policzalnych i niepoliczalnych rzeczach, ubraniach, kolorach i wielu innych nie byłabyś wstanie niczego zrozumieć, bo w swych wypowiedziach często się do tego nawiązuje. No dajmy za przykład wypowiedź sansa: Mamy przepiękny dzień na zewnątrz. Ptaszki śpiewają, kwiatki kwitną... w dni takie jak te, dzieci takie jak ty... powinny płonąć w piekle *napierdala megalovania* - It's beautiful day outside. Birds are singing, flowers are blooming. In days like this, kids like you... should be burning i the hell *megalovania intensifies*. Wybaczcie, pisałam to z pamięci XDD To jest dobry przykład pokazujący should. Nauka nie musi być trudna, ułatwiaj ją sobie skojarzeniami, w ytym właśnie do Undertale. Założę się, że będzie ci łatwiej ^^ Ja uczyłam się z własnej chęci, jest to dla mnie przyjemne poznawać nowe słowa. Człowiek uczy się przez całe życie XDD

      Usuń
    3. No właśnie! Ja Anglika znam głównie z gier i komiksów. A w szkole to już dawno poznaliśmy podstawy więc może teraz poznamy jakieś takie trudniejsze słowa. Eh i tak 90% tego co się uczymy w szkole i tak się nie przyda (matematyka to już w ogóle) ale ok czegoś w szkole muszą uczyć nie?

      Usuń
    4. Napcia wydaje mi się, że umyka Ci bardzo ważna rzecz. Oczywiście, że wiele rzeczy poruszanych w szkole nie przyda się TOBIE. Ale np matematyka przyda się komuś kto będzie się kształcił w tym kierunku. Budowlańcowi, architektowi - matematyka jest potrzebna. Człowiek nie odkryje w sobie talentu np do mapy i geografii jeżeli nie zostanie przed tą mapą postawiony w szkole. Nie odkryjesz, że lubisz książki jeżeli nie będziesz miała ich podawanych przed nos w szkole

      Usuń
  7. A czemu potwory nie mogą rodzić dużo dzieci i je potem zjadać? Albo chodować rośliny czy coś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Potwory mają jeszcze poczucie rodziny..

      2. Pod ziemia, nie ma słońca = nie ma roślin

      Usuń
    2. Słusznie prawisz Anonimie.

      Usuń
    3. A tak po za tym Yumi. To jaki jest Twoje ulubione AU?

      Usuń
    4. Underfell, BestiaTale, Echo, ale to chyba i tak najbardziej odpowiada mi klasyk. A reszta - to raz na jakiś czas ^^

      Usuń
    5. A ja lubię klasyk na ścieżce ludobójczej bo ma świetny klimat... i można posłuchać megalovani.

      Usuń
    6. Jakis jegomosc: Czemu lubisz ludobójczą scieżkę w UT? Bo jest szybsza? Bo możesz się wyżyć?
      Ja: Nie, cos ty. Lubię ją bo... można posłuchać Megalovanii ^.^
      To jest takie prawdziwe xD

      Usuń
    7. Tak jak napisałem: Klimat i Megalowania.

      A wyżyć to Ja się mogę na ASG.

      Usuń
    8. Taak..Z tego powodu powstało pojęcie ''Megalomaniak'' xD

      Usuń
    9. Nie. To pojęcie istniało już wcześniej.
      Megalomania – skupienie na własnej doskonałości, samozadowoleniu oraz świadomości własnej wartości, znaczenia i możliwości
      Megalomaniak to ktoś kto ma zawyżoną nieprawidłową samoocenę, ale także system urojeń dotyczących samego siebie. Tytuł został specjalnie dobrany. Zresztą, Megalovania została stworzona przez Toby'ego Foxa, lecz występuje również w innych produkcjach. Pierwszy raz pojawiła się w grze Earthbound Halloween Hack i w komiksie internetowym "Homestuck". Warto poznać. Grała ona przy postaciach: doktora, który zresztą często porównywany jest do sansa oraz przy walce z Vriską, jedną z trolli.
      Wersja earthbound:
      https://www.youtube.com/watch?v=iIowwZThIXM&ab_channel=Cameron


      Wersja Homestuck:

      https://www.youtube.com/watch?v=-WyKbbP8ft0



      Taka o ciekawostka ^^

      Homestuck po polsku można przeczytać tu:

      http://www.mspaintadventures.pl/


      Earthbound nie ma spolszczenia.

      Usuń
    10. A pamiętacie jak poprzedni anonimowy napisał, że w podziemiu nie można chodować roślin bo nie ma słońca to do głowy nasuneło mi się jedno pytanie. Jak to możliwe że w Snowdin są drzewa skoro roślin nie można hodować?

      Usuń
    11. Drogi Anonimie, a skąd w Snowdin śnieg, skoro żyją pod ziemią? Zawsze się zastanawiałam...

      Usuń
    12. albo skąd w komnacie Asgora jest słońce i śpiewają ptaki?

      Usuń
  8. T-to p-pierwsze z-z-zdjęcie i-i ta głowa... Za dużo w życiu o odciętych kończynach i głowach... jak creepy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Według mnie Aliza nawet nie dałaby rady przejść przez jej wysokość Undyne. 🐟

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham to AU!!! W końcu jest jakieś dla mnie!!!

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE