20 czerwca 2018

Jestesmy w dupie...

Dosłownie i w przenośni.
Wiecie, że na łamach tego bloga nigdy zasadniczo (albo prawie nigdy, bo nie pamiętam wszystkich notek) nie poruszałam tematów polityki i nie wchodziłam w dyskusje na ten temat. Nie dlatego, że nie śledzę tego co się dzieje, czy, że polityka mnie nie interesuje. Swojego czasu żyłam tylko nią i nie był to szczęśliwy okres w moim życiu. Od kiedy ograniczyłam swoje zainteresowanie sprawami tego co się dzieje na świecie - jest jakoś lżej. 

Zaznaczam więc, że ten wpis będzie w stu procentach na temat polityki. I nie, jeżeli się nie interesujesz nie przestawaj tego czytać. Czytaj dalej, bo skoro postanowiłam przerwać milczenie oznacza to, że kwestia którą chcę poruszyć jest bardzo ważna. 

Dotyczy ona - CIEBIE.

Dokładnie. Ciebie.

Pamiętasz ACTA? Nie przeszło, bo ludzie wyszli na ulice. 

Potem, za naszymi plecami przegłosowali ustawę INDECT. 

Dobra, każdy wie, że nie ma anonimowości w sieci, że to pic na wodę i fotomontaż. Lecz co jeżeli powiem, że na internet zostanie nałożona cenzura? 

Dzisiaj, czyli 20 czerwca 2018 roku Parlament Europejski przegłosował ustawę zwaną Dyrektywą do spraw praw autorskich. Brzmi niewinnie, prawda? Otóż to wilk w owczej skórze. Zwłaszcza, kiedy spojrzymy na artykuł 13 wspomnianej dyrektywy. Nie będę tutaj przytaczać treści. Bo i po co, przejdę do sedna. 

Artykuł 13 tzw Podatek od linka. 

Oznacza to tyle, że na internet jaki znamy zostanie nałożona cenzura. Czyli?
  • Każdy Twój komentarz, przed opublikowaniem będzie musiał przejść obowiązkową kontrolę. Jeżeli jest on niezgodny z prawem (Zgodnie z informacjami jakie znalazłam tutaj "klik" przedstawiciele PiS głosowali ZA) w najlepszym wypadku zostanie on nieopublikowany, w średnim, Twoje konto zostanie skasowane/zablokowane a w najgorszym odpowiesz przed sądem.
  • Wyszukiwarki i agregaty treści będą zmuszone płacić podatek od linków - czyli Tobie, jako użytkownikowi zostanie utrudnione dojście do niektórych mniejszych serwisów, albowiem przestaną one wychodzić w wyszukiwanych. Np. prowadzisz swoją własną stronę internetową i jak chcesz, aby wyskakiwała ona w google po wpisaniu hasła - musisz płacić podatek. 
  • Dzielenie się linkami, udostępnianie treści czy memy, będą traktowane jako plagiat a więc możesz odpowiadać prawnie.
  • Ze względu na podatek od linka ruch między Facebookiem a Google zostanie ograniczony
  • Jeżeli zrobisz recenzję książki, filmu, gry, czegokolwiek i umieścisz cytat z treści, albo też z okładki antypirackie filtry wychwycą to i cała Twoja recenzja zostanie SKASOWANA (tak, za cytat mimo, że wszyscy będą wiedzieć, że to cytat)
  • Treści "potencjalnie kontrowersyjne" będą wychwytywane i kasowane (w ostateczności, autor zostanie pociągnięty do odpowiedzialności prawnej). Teraz zastanówmy się co to oznacza "potencjalnie kontrowersyjne" hę? Czyli niezgodne z obecnym stanem rzeczy i polityką jaka jest prowadzona. 
  • Jeżeli będziesz chciał/a aby na jakiejś stronie znajdował się link do Ciebie - będziesz musiał/a tej osobie zapłacić.
  • Jeżeli jesteś bloggerem (jak ja) treści Twojego bloga będą dokładnie infiltrowane. Co to oznacza? Dla mnie? Np, koniec z Handlarzem Iluzji takim jakiego znacie, albowiem mimo posiadanej zgody na tłumaczenia komiksów czy opowiadań, może zostać to potraktowane jako plagiat. 
  • Jeżeli jesteś Livestreamerem będziesz mieć problemy prawne, albowiem grasz w grę i choć jest ona Twoja i jest kupiona (zakładam, ze jest kupiona) będziesz miał problemy prawne ze względu na udostępnianie jej treści
  • Jeżeli jesteś programistą - masz przesrane
  • Swobodna wymiana komentarzy będzie niemożliwa
  • Dzielenie się memami będzie zakazane 
  • Strony takie jak chomikuj.pl oraz pokrewne zostaną skasowane, albo też wejście na nich i korzystanie z ich usług zostanie ograniczone, że właściwie nie będzie opłacało się z nich korzystać
  • Parodie będą traktowane jako plagiat
  • Remixy będą traktowane jako plagiat
  • Linkowanie będzie ograniczone

 Czy da się coś z tym zrobić? Internauci łudzą się, że się da. Jak chcecie, możecie wysłać mail do polskich europosłów klik
Może przeczytają?

Co osobiście o tym uważam?
Nie zdziwiło mnie to, że teraz zrobili głosowanie. Dlaczego? Wiecie, takie ważne sprawy ZAWSZE robi się, kiedy opinia publiczna jest zajęta czymś innym, jak teraz Mundialem. Janusz i Grażyna siedzą przed telewizorami i chleją browara. Ot. Igrzyska dla mas. To stary zabieg, aby odwrócić uwagę. Dlatego nie dziwcie się, że właśnie teraz głosowano nad artykułem 13.

Czy taka walka o internet ma sens? Walka o internet MA sens, bo to jest fenomenalne źródło wiedzy i możliwość kontaktowania się z innymi osobami z całego świata. Lecz czy spamienie maili posłom ma sens? Nie. Moim zdaniem jedyne co ma sens to wzięcie kija i kamienia i rzucenie się na urząd. Nic tak nie działa jak fizyczna siła i jedność mas. Tak jak wtedy z ACTA. Ludzie wyszli na ulice - rząd ustąpił. Teraz przeforsowali za naszymi plecami i myślą, że się im upiecze.

Czy kiedyś nastanie ten czas, że rząd zacznie się nas bać?


Share:

65 komentarzy:

  1. Możecie napisać petycję, tutaj: https://saveyourinternet.eu/

    Automat wam daje maila gotowego po angielsku(ja swojego mniej więcej przetłumaczyłem bo wątpię w zdolność rozumienia języków obcych ze strony naszych Europarlamentarzystów). Petycję wysłałem z mieszanymi uczuciami. Wszyscy "nasi" tam to samo PO i płaczki siedzące w Europarlamencie tylko by bezmyślnie wciskać guziki i okazyjnie kwiczeć jak to się łamie w Polsce demokrację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałam też link do tej strony.
      Też jestem podobnego zdania... ech... To tylko marionetki.

      Usuń
  2. ;-; zawsze zdawałam sb sprawę że polityka to jedno wielkie gówno (gdzie w sumie vice versa bo politycy tż patrzą na nas jak na takie małe gówienko wysrane przez jakiegoś malutkiego pieska leżące na trawniczku) ale że aż tak ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja droga, jest jeszcze gorzej, ale ta ustawa dotyczy internetu, a nie życia

      Usuń
  3. Okej- Rozumiem Cenzurę. Rozumiem że Pis (żeby nie dopisać "da") Boi się o swój wizerunek, Ale Jeśli Jakiś PIE*DOLONY P(o)seł Chcę nam Odebrać Handlarza, TO TO KU*WA NIE PRZEJDZIE! Mam Dość! Mają rząd od zaledwie PARU LAT, I JUŻ CHCĄ NAM ROZPIERDOL*Ć INTERNET!?
    O Nie, Panie Dudo(Czy tam kto był za to odpowiedzialny)... O nie... (Przeładowuje Shot Guna) CZAS NA ODEBRANIE TEGO CO SIĘ NAM NALEŻY!
    (Ktoś wie na czym można się dobrze wyżyć, nie licząc Budynku sejmu?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak powiedziałam - tutaj winy nie podnosi bezpośrednio rząd polski >.> A Posłowie z UR. Polska to marionetka a nasz rząd nic nie znaczy...

      Usuń
    2. Ugh... No tak. Nie doczytałem (Znowu). Po prostu Nie rozumiem. Co oni chcą tym osiągnąć? Nie wiem, może że więcej ludzi będzie oglądało TV? (Chociaż wątpię). Przecież to jak wtykanie Kija w mrowisko (Duże mrowisko).
      Przecież po sprawie z Ustawą ACTA wiedzą że ludzie Zareaguję. I to O Wiele bardziej intensywnie.
      W każdym razie wątpię żeby TO przeszło. Zobaczycie- ludzie wyjdą na ulice szybciej niż komary na lato.
      Jestem tego pewien.

      Usuń
    3. Pożyjemy, zobaczymy.
      A dlaczego? Cóż, kiedy nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze i to nie małe. Dając podatek od linków i blokując treści będą mieli wielki zastrzyk gotówki, nie wspominając o narastającej propagandzie, skoro to oni będą dyktować co ma być puszczane w mediach, a co nie. Termin "wolność słowa" oraz "wolne media" przestaje istnieć.

      Usuń
  4. Co tu się odwala. Ja pierdziu. Przecież przez to nic nie będziesz mogła wrzucić. W sensie większość rzeczy. A memy? No chyba nie. Memy? MEMY?! Myślę, że się ogarną i nie wprowadzą tego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi - Ludzie zareagują. I to mocno.(Więc mam nadzieję nie trzeba się martwić o nasze memy)
      Założę się o moje jądra (Możemy zostawić to bez komentarza?),Że Ta ustawa nie przetrwa nawet Godziny.

      Usuń
    2. Tylko, że to JUŻ przeszło. Z dniem dzisiejszym. Teraz walczą aby odwołali się od decyzji, póki ta nie jest jeszcze prawomocna. A to nastąpi w terminie dwóch tygodni od dnia dzisiejszego. Mozna powiedzieć, że to ostatnie dwa tygodnie wolnego internetu.

      Usuń
    3. Poprawka, to pierwszy etap. Potrzeba jeszcze kilku głosowań. Chcą to oficjalnie wprowadzić za pół roku.

      Usuń
    4. Uff! Alleluja. Właśnie o tym czytałem, i zauważyłem że wprowadzą to w pełni dopiero w styczniu. Czyli mamy jeszcze trochę czasu.

      Usuń
  5. Chwila. To tak totalnie, wszystko jest zablokowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, ale niestety wygląda na to że tak... Yumi Miała rację (jak zawsze) - Jesteśmy W Dupie.
      Chociaż z drugiej strony, skoro ten Post jeszcze istnieje to znaczy że jeszcze nie wprowadzili tego do końca.
      Swoją drogą - Ironia. Wygląda na to że 13-ka zawsze jest nieszczęśliwa.

      Usuń
    2. *wywraca oczami* JAK NAPISAŁAM WYŻEJ, dzisiaj została podjęta decyzja ZA przegłosowaniem ustawy, musi upłynąć dwa tygodnie od czasu wejścia jej w życie. A więc - to ostatnie dwa tygodnie wolnego neta.
      I wszystko jest zablokowane. Także np komentarze. Jeżeli ktoś z Was wrzuciłby link na moim blogu do jakiegoś serwisu - zostanę pociągnięta do odpowiedzialności prawnej etc. Zobacz sobie filmik jaki wrzuciłam pod koniec notki a wszystko zrozumiesz dokładniej.

      Usuń
    3. Okej. Obejrzałem. Pomyślałem. Przemyślałem.
      Dla dobra mojego i innych nie będę się już w to wtrącać.
      "Nie krzycz o rzeczach na których się nie znasz" jak mówił... Ktoś tam.

      Usuń
    4. Jeszcze jedno pytanie. Robienie gier nadal jest ,,legalne''? Tzn. jak zrobię grę to mogę ją opublikować, czy to też naruszy jakieś prawo?

      Usuń
    5. Możesz robić gry jeżeli posiadasz oryginalny - zakupiony i zlicencjonowany program do tego przeznaczony. Oczywiście to wejdzie za jakiś czas, ale tak to będzie wyglądać. Więc póki przeszło to przez pierwszy etap głosowania (zostały jeszcze dwa, albo trzy do zakończenia całej procedury) to możesz robić grę.

      Usuń
    6. Mam RPG Makera, darmowego. To się liczy jako zakupiony i zlicencjonowany?

      Usuń
  6. Ale ja chciałam napisać do autora o zgodę na tłumaczenie komiksu i wysłać (jeśli się zgodzi) na twój blog, Yumi. ;_; Co za cholerne mendy. Zobaczymy czy będą się tak cieszyć, kiedy zaatakują ich internauci! Jesteśmy wielką społecznością, więc nie poradzą sobie z nami tak łatwo! (︶^︶)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, Zapomnieli o Jednej rzeczy - Z Internetem Nie wygrasz. (W szczególności kiedy zdążyłeś go uprzednio Wk*rwić)

      Usuń
    2. Internet to tylko i wyłącznie narzędzie. Nie MY stanowimy internet, my KORZYSTAMY z internetu. wystarczy przeciąć kabelek i już, po ptokach. Nigdy ze sobą się nie skontaktujemy.

      A o zgodę się pytaj, póki jeszcze nic nie jest przesądzone - bo nadal mam nadzieję - pytaj się i publikuj. Jeżeli to przejdzie to będziemy się zastanawiać co dalej.

      Usuń
  7. W momentach takich jak ten zastanawiam się, czy nie zostać politykiem w przyszłości i może nie próbować czegoś zdziałać, a przynajmniej nie dopuścić do tak popierdolonej akcji. Nie, nie ma opcji, że to przejdzie. Ludzi wyjdą na ulicę i zaczną się ostre zadymy, PiS z tym pieprzonym kurduplem na czele będą musieli uważać, żeby ludzie im łbów nie ujebali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko PiS, ale i PO. W dodatku głos polski jest tylko i wyłącznie jeden na cały Parlament Europejski. Tutaj trzeba bardziej ... ogólnego... ruchu aniżeli tylko w jednym kraju.

      Usuń
  8. Martwi mnie, że i tak prawdopodobnie nic w tym wypadku nie da się już zrobić.
    A poza tym boję się. Pomimo iż ja sam nie zajmuję się tłumaczeniami, lecz pracami własnymi, to co będę miał zrobić jeśli np. chcę sobie poczytać tłumaczenie jakiegoś opowiadania? Albo będę robił jakiś fanfic i mi go zablokują? (Mam nadzieję, że to drugie nigdy się nie stanie komukolwiek.)

    OdpowiedzUsuń
  9. No nie NOSZ POPROSTU K***WA NO NIE BOŻE CZY TY TO WIDZISZ

    OdpowiedzUsuń
  10. No nie, to chyba jakieś żarty... Mam naprawdę szczerą nadzieję, że ludzie zareagują i sprzeciwią się temu choremu pomysłowi. W sensie... Udostępnianie linków jako plagiat? Boże, czy ty to widzisz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. -Hej stary. Wczoraj widziałem genialny film na Youtube.
      -O! Jaki? Masz link?
      -Sory, ale prawa autorskie.

      Usuń
    2. Widzisz I Nie grzmisz... DLACZEGO?

      Usuń
    3. A najgorsze jest to, że tak naprawdę nie wiadomo, czy damy radę wywalczyć pozostawienie internetu takim, jaki jest teraz. Wyobrażacie to sobie?

      -A więc... Jakie są zarzuty wobec pozwanego?
      -Przesłał swojemu znajomemu link do zrobionego PRZEZE MNIE mema!
      -Och, tak? Wysoki Sąd uznaje pana winnego i skazuje na dwa lata pozbawienia wolności w zawieszeniu na pięć, oraz karę grzywny w wysokości 15.000 złotych.

      Boże, jak to w ogóle brzmi...

      Usuń
    4. Może być jeszcze gorzej.

      Dalsza rozmowa, jeszcze przed decyzja sądu:

      – niech no Pan pokaże tego mema

      *mem został pokazany, widać na nim kadr z jakiegoś filmu*

      – Pański mem jest niezgodny z art. 13... *bla bla bla*, więc zapłaci Pan grzywnę

      Oczywiscie dalej ten drugi też dostanie karę, bo czemu nie? Więcej kasy przyjdzie

      Usuń
    5. Ano tak! Całkowicie zapomniałam! Oprócz przesyłanie linków, zabronione będzie również samo TWORZENIE memów, pisanie fanficków czy robienie fanartów. Cały polski fandom Fnafa, Batim'a czy nawet naszego ukochanego Undertale zostanie zabity i nie powróci. Ciekawa jestem również, czy youtuberom wolno będzie nagrywać game play'e. Bo przecież poco zająć się problemem imigrantów? Skoro zamiast tego można CAŁKOWICIE KURWA ZABIĆ MARZENIA FANDOMÓW. .-.

      Usuń
  11. Mówiąc krótko, Nowe Wydanie Acta niszczy myśli intelektualne oraz kulturę internetu. Niszczą kreatywność ludzi- bo jak by nie patrzeć wielu fanów uwielbia pisać, rysować czy recytować fragmenty książek, filmów, komiksów czy też artykułów. bo automatycznie stają się przestępcami. Jest to szkodliwe jak dla fanów i twórców. bo jak będzie oskarżać fanów o plagiaty , to ci od suną się od autora , a autor straci zarobek. Nie wspominać o początkujących aktorach, piosenkarzach czy też Dubingowców nie będą mogli się wypromować na internecie, bo przecież 90% takich osoby korzysta materiałów przez kogoś tworzone. Nawet zaśpiewanie na głosy piosenki LP będzie karane.
    dodatkowo nie będzie można korzystać materiałów z internetu, czyli studenci oraz uczniowie , a nie wspominając wykładowcach, nie będą mieli zbierać aktualnych informacji , bo będą wyświetlać tylko te stron które najwięcej zapłacił Googlowi itp. Nie zależne polityczne stron będą Zablokowane i wiele osoby które mają swoje blogi i wyrażają się twórczo czy intelektualnie po prostu zostaną zapomnień. Takie platform jak Handlarz czy też blog z Tumbleja, Deva Art itp umrą śmiercią naturalną.
    Podziękujmy pokoleniu które , kiedyś kupowało piraty na Czarnym rynku takim jak stadion dziesięciolecia ( który już nie istnieje). Tylko że szkoda że teraz konsekwentniej płacimy my.
    Najbardziej mnie boli że w naszym kraju będzie to wykorzystywane do propagand! Bo cokolwiek złego powiesz czy też z komentujesz będzie to kasowane, i będą w mawiać że to jest nie zgodne z ACTĄ, wiecie jakie będą konsekwencje? Koszmarne, bo wolne media już nie będą istnieć! Bo Reporterz nie będą mogli na stronach nic pisać, nawet cytować archiwalnych filmów czy też reportarzy. Nawet nikt o tym nie mówił o ACTA 2. Żadne wiadomość w TV czy z Radia nie wspomniało o tym że jest głosowanie. Znowu nam zamydli oczy pierdołami , o nikt nie wspomniał o tym. A to też jest ważne.
    To dopiero jest niszczenie Myśli intelektualnej! Niby ją mają bronić , a jednocześnie ją niszczą i ograniczają!
    Każdy obywatel , nie ważne czy reporter, dziennikarz , lekarzy, pisarzy , reżyser czy też zwykły Kowalski będzie przęstępcą!! nie będziem mogli z korzystać i wypracowaniach imformacjic i materiałów które w naszym przypadku jako fanów są potrzebne!
    Jak dobrze pamiętam, aktualne badania czy też rozwiązane technologiczne . naukowcy wystawają swoje artykuł czy też winniki swych prac na necie ! A co raz mniej jest opracowanych badani czy też experymentów w formie książkowej, nawet jeśli są to cieżko je dostać!
    Acta 2 powoduje że wiele słnnych pisarz będą przestępcami, bo np. Dan Brown jest złodzieje intelektualnym, bo pisarz co chcwilę cytuje biblie czy inne dzieła o.o


    czyli mogę wrzuci do kosza Nethertalesa- bo jest według Act mega plagiatem! bo ja cytuję piosenki, wrzucam armię postać po pcultur oraz wykorzystuję postacie Tobiego Foxa do własnych korzyść!
    nawet już nie będę pytać yumi czy dostała III część mojego opowiadania, bo i tak nie będzie mogła tego tutaj umieść.
    Dziękujem ci UE, znowu zawiodłaś społeczeństwo Uni europejskiej. Dziękujemy że jeszcze dołożyliście aktualnej władzy nowego narzędzia, do niszczenia wolnego słowa i grzebania w naszych wiadomościach, postach i komentarzach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam też napisać że wiele wydawnic nie będą mogli szukać nowych talentów, bo każdy będzie się bać że narysowan Superman , będzie plagiatem itp.
      A ja ostanio przeczytałam artykuł o tym że DC Comiks i Marvel Studio wyszukują artystów, scenarzystów i Inkerów przez portale typu Deviar Art oraz Pix ( Japoński odpowiednik DA)

      Ps. Stan Lee jest największym plagiatorem który ulepsza ponad połowę postać DC comis, co naprawdę on nietylko tworzy spójny świat swego dzieła , to jeszcze jego postacie są bardziej bliż nam. Przeczytałam ksiażkę "Mordobicie, Wojna superbohaterów. Marvel kontra DC"

      Usuń
  12. Czy to znaczy ze już nie będzie można pisać opowiadań z UT? I ze nie będę mogła Ci wysyłać Yumi własnego opowiadania z tego fandomu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe że nie, bo Teorii my wykorzystujemy pomysł Tobiego Foxa, Fakty chłopak nam fanom dał pozwolenie ale według act 2 a.k.a " Artykuł 13" będzie wykorzystanie myśli intelektualnej- plagiat.
      Skończą się fanfiki, komiksy, film czy też remix. same wykorzystanie obrazka czy fotografii będzie nas kosztować.

      Usuń
    2. No To Dosłownie jesteśmy w...(Szlag, a mówiłem że mam się nie Wtrącać)
      Ech, żegnajcie pomysły na komiksy, które możliwe że nigdy nie powstaną...
      Trudno, UT możliwe że już na zawsze zniknie z tablicy pomysłów.

      Usuń
    3. To zalezy tez od osoby ktore beda to sprawdzac. Nie wiem, jak to zrobia ze sprawdza kazdy portal w necie lamiace prawa.
      Mnie ciekawi czy zauwarzyliscie że prawie polskie media nie wspomnialy o tym artykule?! Tylko nie zalezne stron trapia, a takie portale jak tvn24 cicho .

      Usuń
    4. Rzeczywiście. Zakładam że nie tylko ja dowiaduje się o tym dopiero kiedy to już Przeszło.
      Zero. Absolutne Null. Nikt nie wspominał o tym Nigdzie. (W każdym razie nie zaobserwowałem tego)

      Usuń
  13. Jak to gówno wejdzie to chuj z tym Internetem! Idziemy kurwa na Thora!... Albo po Uj się ograniczać, Handlarz iluzji najczęściej odwiedzaną stroną w Dark Web'ie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS.
      Polecałbym politykom zajrzeć do słownika, żeby poznać dosłowne wytłumaczenie słowa "mem"

      Usuń
  14. "Wolność słowa" przestaje tracić na znaczeniu
    Ludzkość cofa się w rozwoju

    Ja tylko czekam aż pierdolnie w nas jakaś asteroida .-.

    OdpowiedzUsuń
  15. Misja ,,Zrób sobie kopię zapasową wszystkiego co lubisz w necie'' została wykonana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co ci to da? Jesli pojda krok dalej( jest to mozliwe) to beda kontrolowac interneyowe chmury.
      Najgorzej że u nas w Polsce bedzie po trojnie szkodliwe. Bo bedzie wieksza kontrola, kary cz tez podatek bedzie 3 raz wiekszy to jeszcze wiele tytulow beda nie znane. Takim przykladem jest voltron. W innych krajach na netflixie pojawil voltron kilka miesiec po premierze w usa. A u nas prawie poltora roku pozniej. Tej chwili niemcy i francja maja sezon 3-5. A my miesiac temu ledwie przetlumaczono 1-2 sezon. Z punkty tego artkulu ja jako fanka voltrona, nie bede mogła oglondac fragmentow nowszych sezonow bo beda zablokowane. A dla fandomu (czy fanzimow- dziwna nazwa dla fandomu) szkodliwe. Wymra nie zalezne radia internetowe i portale.
      Znowu bedziem do tylu z informacjami. To jest zly momenty na taki artykol! Homosapiens jest mocno uzalezniony od neta i nie podtrawim juz mysleci i zbierac informacji po za internetem. Jesli zablokuje się polowe tresc (bo kazy co napisze bez cytowania ksiazki czy artykulu bedzie mialy sankcje karne na karku)to jeszcze bardziej cofniem się w rozwoju. Bedzie wdpolczesna wersja sredniowiecza.

      Usuń
    2. Rzeczywiście - Bez internetu (albo chociaż tej części którą właśnie nam zabierają) Ludzkość zacznie dziczeć(W niedosłownym tego słowa znaczeniu)
      Ludzie nie będą wiedzieli co Zrobić - W szczególności dubbingowcy,
      tłumacze A Nawet właściciele mniejszych stron internetowych.(Takich jak Hi) Ich dotychczasowa praca stanie się o wiele trudniejsza,
      I Prawdopodobnie będą musieli ją porzucić.
      Dziękujmy Posłom z UE. Dzięki nim praca wielu ludzi straci znaczenie.

      Usuń
    3. Ja tam mogę płacić gruby hajs ,ale od pasji nie odejdę ..Dubbing is my life

      Usuń
  16. Przydałyby się jakieś strajki - tylko one mogłyby coś z tym zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamietacie jaki był ostani strajk w parlamencie....
      Nie w Polsce...

      Usuń
  17. CO ku*wa ?!czyli dubbi'ngi pójdą się pir....!Bo nie ma się zgody i jeszcze płacić -_-phi !

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale... Ale internet polega właśnie na tym, czego nam zakazali.
    Serio jesteśmy w dupie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja reakcja wkurw ,ale wyobrazić sobie takiego 12-letniego dzieciaka przed sądem i ma tłumaczyć za straszne podlikowania ,bo nie chciał być złodziejem

    OdpowiedzUsuń
  20. Kurwa mać. Serio, kurwa? Nie mam słów, żeby to opisać...
    Aria

    OdpowiedzUsuń
  21. Cóż,co mogę powiedzieć. Jeśli to przejdzie bez żadnych zmian mających na celu złagodzenie nazbyt radykalnych punktów tych artykułów to rzeczywiście mamy przerąbane. No ale nie traćmy nadzieji do samego końca, na pewno ktokolwiek kto może coś zdziałać żeby pokazać że to złe już coś robią, nie wiem może jestem zbyt optymistycznie nastawiona ale wierzę że tym razem też im się nie uda. Poważnie, próbują przepchnąć prawo o tak radykalnych następstwach za osłoną Mundialu i mają nadzieję że kompletnie nikt nie będzie się sprzeciwiał, jak widać po petycji jednak się mylili. Swoją drogą też wzięłam w niej udział, może jeśli dużo osób weźmie w tym udział to to ich ruszy. W każdym bądz razie nie traćmy nadzieji.

    OdpowiedzUsuń
  22. Podpisujcie tę petycję!! Potrzebujemu 500 tys osób!
    https://www.change.org/p/european-parliament-stop-the-censorship-machinery-save-the-internet?signed=true

    OdpowiedzUsuń
  23. Hej, to znowu ja, ta od "nie traćmy nadzieji". Podpisałam, ta petycja wygląda bardziej legitnie myślę że śmiało można wziąść w tym udział.

    OdpowiedzUsuń
  24. Czyli.. też jak ludzie zrobią jakąś fanowską animację/grę to też będzie plagiat? ;-; Idę sprawdzić co na wykopie o tym uważają...

    OdpowiedzUsuń
  25. Byłem za ACTA i jestem też za tym. Niech to w końcu wprowadzą i będzie spokój. Koniec memów, remixów czy parodii, ah ile lat na to czekałem! A sam mogę trafić do więzienia, mnie to pasuje!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  27. Heh, nie rozumiem paniki, przeniesiemy się do Dark Webu

    OdpowiedzUsuń
  28. No cóż... Prawdopodobnie będą to nasze ostatbie miesiące wolnego internetu...
    No chyba, że... Ustawa nie przejdzie, albo użyjemy VPN np. na USA. Każdy ma swoje sposoby.

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE