24 stycznia 2017

Undertale: AU - Mobtale/Mafiatale


Nazwa: Mobtale / Mafiatale
Co prawda, niektórzy rozgraniczają te dwa AU, ja nie. Bo właściwie nie ma między nimi większych różnic. Klimat jest zasadniczo ten sam. Jeżeli ktoś rozdziela te dwa uniwersa - to spokojnie. To też nie jest błąd, ale po co sobie dodatkowo komplikować życie?
Autor: oryginalny pomysłodawca in-sideunder jednak AU zasłynęło dzięki pracom nyublackneko oraz junkpilestuff


 Charakterystyka

Dawno dawno temu, dwa gangi rządziły miastem: LUDZIE i POTWORY
Pewnego dnia wybuchła wojna między nimi
Po długiej bitwie, ludzie zwyciężyli
Zamknęli potwory w najdalszej dzielnicy miasta i oddzielili je magicznym zaklęciem
Wiele lat później...
MIASTO EBOTT 193X
Legendy powiadają, że ci co zabłądzili w potworzych slumsach nigdy nie wrócili....

Potwory nie zniknęły z Ziemi, żyją sobie w innym rejonie miasta. W oryginalnej części historii, Asgore jest kimś w rodzaju przywódcy gangu, który ma na celu powrócić do centrum. W innych wersjach gangów może być kilka, albo nie być żadnego. Ludzie i potwory żyją ze sobą w mniejszej lub większej zgodzie. Wszystko zależy od wizji autora.
Musi zostać spełnione pewne kryterium jakie narzuca to AU na twórców
- Akcja dzieje się w latach 20-30 XX wieku
Dlatego też realia tamtego świata muszą zostać odtworzone.  Zarówno język, broń jak i stroje. To chyba tyle. Spotkałam się z wersjami naprawdę różnymi. Sans jako głowa gangu, albo wolny strzelec, a nawet detektyw ścigający mafię. Toriel posiadająca swoją własną grupę gangsterów kontra jej mąż Asgore. Muffet jako burdel mama, albo jako kolejna przywódczyni pomniejszego gangu. Tylko Grilla jakoś wszyscy nadal trzymają w barze. Heh.
To bardzo przyjazne AU, które nie jest za mocno zarysowane, w ten sposób pozostawia wolną rękę innym osobom, które mogą spełnić swoje artystyczne widzimisię.

Przeczytaj po polsku: klik
Sans i Papyrus znajdują dziecko. Za namową Papyrusa przygarniają je i nadają mu imię "Szczeniaczek".  Podczas kiedy wyższy z braci z zadowoleniem bawi się dzieckiem, tak Sans postanawia poszukać informacji na temat nowej "zabawki" jaka wpadła w ich ręce. To co odkrywa, okazuje się być bardziej przerażające niż mogłoby się wcześniej wydawać.

Przeczytaj po polsku: klik
G!Sans znalazł i zaopiekował się Kici-Kicią, którą zaczął trzymać w domu jak.. zwierzątko? Albo dziecko. Mniejsza. Opiekuje się Frisk. Od czasu do czasu pomaga mu jego brat Papyrus. Sans jest pomniejszym członkiem gangu i za obietnicę nie skrzywdzenia Kici-Kici oraz Papyrusa obiecuje nie sprzeciwiać się tajemniczemu szefowi.

Przeczytaj po polsku: klik
Fabuła podobna do wcześniejszego komiksu, choć nieco inna. Co by było, gdyby Kici-Kicia i G poznali się jakieś 30 lat później? Nasz G!Sans jest już szanowanym przywódcą gangu, zaś Kotka po nieudanej próbie zabicia go, zostaje jego ochroniarzem.
Share:

23 komentarze:

  1. Znów się dowiedziałam wszystkiego o AU które mnie interesuje. Dzięki. Yumi. Ty cudotwórco xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje Ci bardzo Yumi :) Ta seria jest sansastyczna ;p Dziś przypadkowo gdy wędrowałam sobie po zakamarkach internetu znalazłam coś ciekawego z au ut i zainteresowałam sie tym.To Zombietale,wygląda dość ciekawie.Będe wyczekiwać na ten dzień w którym kiedyś coś wrzucić z au Zombietale :) (i tak wszystko ubóstwiam co wrzucisz ;p ^^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh znam Zombietale i sama to czytam od dawna, mam w planach się tym zająć, ale tak wiele rzeczy powstaje, tak mało czasu i nie wiadomo w co łapki wsadzić, aaaale obiecuję, że kiedyś też przetłumaczę ten komiks :3

      Usuń
    2. Oh,tak sie ciesze.Już sie ciesze z tej wiedzy że kiedyś to wrzucisz ;) Tłumacz jak ci sie podoba,wkońcu to twoje tłumaczenie i twój blog,jak to ktoś niesamowity powiedział ;p Rób to dalej jak to robisz a będzie git! :3 Oraz mam nadzieje że przetłumacz kilka kiedyś tam komiksów z FlowerFell gdyż nie które są ciekawe ^^

      Usuń
  3. Kici kicia jest słodsza niż dorosła. I jak G!Sans mógł wziąść za ochroniarza dziewczyne która próbowała go zabić!? I to dzieczyna! Trochę jestem zdziwiona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w miarę logiczne. Skoro była w stanie bez obaw, zaatakować właściciela gangu, będzie w stanie go obronić. W końcu nie bała się tego zrobić. W większości komiksowe dzieci, są słodsze od dorosłych. W końcu o to w tym chodzi, co jednak nie oznacza, że tak jest wszędzie. Po prostu dorośli mają trochę inne cechy, które czynią je danymi osobami. Wybaczcie, mam gorączkę i sama nie wiem co pisze. I jak piszę. I czy to co pisze ma jakikolwiek sens... A to że Kicia jest dziewczyną, nie oznacza że jest słaba! To trochę takie lekceważenie. Ja jestem całkiem silna, co prawda, nie tak jak jakiś gościu ze siłowni, ale byłabym w stanie powalić jakiegoś dresa z osiedla. Hmm, jak dla mnie dziewczyna mogłaby być ochroniarzem, jednak w większości uchodzimy za takie, które nie dałyby radę posłużyć takiej roli. Dlatego zatrudniani są faceci. Przynajmniej jest to widoczne w rzeczywistości i większej ilości komiksów bądź książek. Są oczywiście również wyjątki...

      Usuń
    2. Po co ja się tak rozpisałam ;-;?

      Usuń
    3. Sansy ja też mam gorączkę bo mam grypę. Tak takie paplanie jest normalne przy gorączce XP

      Usuń
    4. Hmm wyobraźcie sobie że ostatnio idę ulicą i widzę że jakaś babka okłada faceta przed barem (ona tam pracowała jako ochroniarz).

      Usuń
  4. Jedno z moich ulubionych AU <33

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo to to jest seria z "podsumowaniami" alternatywnych światów, noo i teraz rozumiem (fajny pomysł)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ahhh... Kofam te Au, wszyscy mają takie zajebiste wdzianka :3

    OdpowiedzUsuń
  7. http://imgur.com/a/TQVH6 < to miał być Sans, ale jak kto woli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszedł ci. Jest Cutee. Ja chciałam narysować sansa na kartce bo na kompie to szkoda gadać, ale choroba ma to w ass więc.. Może kiedyś narysuje Xd

      Usuń
    2. Wg mnie wyszło zajefajnie :3

      Usuń
  8. "Tylko Grilla jakoś wszyscy nadal trzymają w barze." I to wymowne "Heh" XD A jako że ja uwielbiam komplikować sobie życie wyruszam na poszukiwania wersji gdzie masz Grillby nie siedzi za ladą XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.wattpad.com/story/84812977-mafiatale-grillby's-story

      Znalazłam XD Mówiłam że znajdę XD

      http://www.imgrum.net/media/1257617590855901037_3185139070

      Swoją drogą chyba trochę zabłądziłam TTvTT

      https://img.ifcdn.com/images/0745af1f9943ccebac478465a46b442011596be9c52113fd44b0e54fd529769d_1.jpg (Ale ja wpisałam "Mafiatale Grillby ;-;)

      https://ifunny.co/fun/EfKybQfa3?gallery=tag&query=grillby

      http://ask-the-bonfire.tumblr.com/post/140957072770/anon-asks-to-ut-grillby-whats-behind-the-fire

      https://ifunny.co/fun/Cm9Wugva3?gallery=tag&query=grillby


      A toooo ------> https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/70/cd/d4/70cdd41d819f4413d7c2876c7ea949fe.jpg
      Rzuciło mi nowe światło na run Genocide XD

      Usuń
    2. Boże, ale cudnie wygląda Gaster jak się rozciąga *-*

      Usuń
    3. Sansy na Ciebie zawsze można liczyć XD

      Usuń
  9. Naprawdę lubię to AU, jest bodajże moim ulubionym.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem jedno. Death by Glamour i Heartache wymiatają w tej wersji. https://www.youtube.com/watch?v=WfOryp1k7RU&index=8&list=PLfmYd3uPVb34TQailYiEzD1qqcBC8D2Ym

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE