23 lipca 2017

Słuchowisko: Informacje, spis treści i zasady!

Skrypt - jest to tekst słuchowiska. Zawiera on w większej części same dialogi + ewentualne uwagi autora.
Może być na kilka linijek tekstu. Może być na kilka stron. Może to być też dialog między postaciami albo monolog. 
Może dotyczyć różnych uniwersów: gry, filmy, bajki, książki. 
Może być +18. ale nie musi. 
Aktor głosowy nie musi w 100% przestrzegać skryptu, tak długo jak trzyma się głównej linii fabularnej. 
Można pozwolić sobie na inwencję twórczą. 

W słuchowisku może brać udział więcej niż jedna osoba. 
W słuchowisku może brać udział jedna osoba, która zmienia swój głos w modulatorze, aby podłożyć go pod inne postacie. 
W słuchowisku można stosować dźwięki otoczenia i muzykę, należy jednak pamiętać, aby to nie zagłuszało właściwego tekstu. 
Słuchowisko to może być piosenka. 
Słuchowisko to może być e-book (czytasz jakieś opowiadanie) 
W słuchowisku liczy się przede wszystkim gra aktorska, nie odczytywanie tekstu, ale granie.
Słuchowisko może być Postać x Słuchacz/Słuchaczka; może być Postać x Postać. 

Podesłane skrypty oraz opracowania głosowe ich będą systematycznie wrzucane na bloga. 

Czy można brać Twoje skrypty do opracowania?
Oczywiście, że można. Po to tutaj są. Jednak jeżeli ich użyjesz koniecznie musisz dać mi znać na maila, albo dać komentarz pod konkretnym użytym skryptem z bezpośrednim linkiem do miejsca gdzie jest wrzucone słuchowisko. 

Czy można przesyłać Ci swoje skrypty?
Oczywiście, że tak. Proszę słać je na maila: yumimizuno@interia.pl 

Mam słuchowisko, ale nie na podstawie skryptu z Twojego bloga, mogę Ci dać link?
Tak, jasne, mailowo albo w komentarzu, ale tylko i wyłącznie jeżeli słuchowisko będzie dotyczyło tematyki bloga. 

Nie jestem aktorem głosowym, ale mogę pomóc w edycji nagrania, gdzie mam się zgłosić?
Osoby chętne do pomocy w edycji, muszą napisać do mnie na maila z informacją co potrafią zrobić oraz sposobem komunikacji, czy to dane facebooka, czy to mail, czy numer gg czy cokolwiek innego. Tak, aby osoby chętne do współpracy mogły się z nimi kontaktować w miarę szybko. 

Chciałem zrobić słuchowisko z X ale zostałem wystawiony! 
Trudno, wybacz ale nie wnikam w waśnie między osobami. 

Chcę nagrywać z kimś, ale nie wiem z kim, pomożesz? 
Możesz podesłać mi na maila swoje dane kontaktowe i umieszczę je w wyznaczonym do tego miejscu. Tak aby każdy kto szuka pomocy, porady albo wsparcia mógł się ze sobą skontaktować. 

Z jakich programów korzystać do nagrywania?
Niestety, ale to wykracza poza mojej umiejętności. Sama wiele lat temu korzystałam z Audio Recordera, bo jest prosty w obsłudze i można się pobawić trochę w modulowanie głosem, ale nie wiem czy jest on najlepszy i nie gwarantuję, że przypadnie on też i Tobie. 

Czy można miksować głos?
Oczywiście, że tak. Tak długo, jak to co mówisz jest wyraźne i zrozumiałe dla odbiorcy, możesz robić z głosem co chcesz.

Jestem kobietą, ale chce nagrywać męskie kwestie, co zrobić? / Jestem mężczyzną, ale chcę nagrywać kobiece kwestie, co zrobić?
Żyjemy w XXI wieku, są programy pomagające zmienić głos. 

Zrobiłem tłumaczenie jednego słuchowiska, też można?
Można, ale pod warunkiem, że poda się link do oryginału. 

Napisałem własny tekst pod piosenkę, też się nadaje?
Tak, potrzebna będzie ścieżka dźwiękowa oraz tekst. 

Mogę zrobić animację, albo obrazek pod słuchowisko?
Oczywiście, że tak.

Gdzie mogę wrzucać słuchowiska? 
Właściwie to wszędzie. Lecz najwięcej jest na soundcloud oraz youtube

Zrobiłem słuchowisko, ale chcę pozostać anonimowy.
Ślij na maila samo nagranie. Możesz podać nick, możesz go nie podawać. Nagranie pojawi się na blogu, oraz zostanie wrzucone na moje konto na soundcloud zaś Twoja anonimowość zostanie zachowana w 100% 

Można robić słuchowisko pod powstałą już animację?
Można, trzeba tylko podesłać link. 

Czyli mogę korzystać ze skryptów tutaj wrzuconych, oraz z tłumaczeń piosenek do śpiewania?
Oczywiście, że tak. Podesłanie mi swojej scenki, albo tłumaczenia piosenki albo też po prostu swojej piosenki automatycznie oznacza zgodę na przesyłanie tego dalej. Twoim jedynym prawnym zobowiązaniem jest podesłanie linka do bloga oraz - w przypadku tego jak autor zaznaczy to w mailu do mnie - linka do strony autora danego skryptu/piosenki

Można pisać piosenki pod utwory jakie już powstały?
Tak. Trzeba jednak uważać na prawa autorskie. Najlepiej pisać teksty pod utwory jakie są puszczane w radio. Albo też zespołów. Należy jednak zawsze podać w mailu dokładne dane ścieżki muzycznej. 

Można podsyłać własne utwory muzyczne? 
Jasne. 

[pytania i odpowiedzi będą uzupełniane z czasem i rozwojem projektu]

Pomocą służą: 
Mroczny Golf - mrocznygolf@autograf.pl (więcej info tutaj)

[Swoje dane oraz to czym można się zająć słać proszę na maila - yumimizuno@interia.pl]

Celem słuchowisk jest zabawa oraz rozwijanie własnych zainteresowań i pasji. Tak samo pisarzy jak i aktorów głosowych, którzy wykonują równie ciężką robotę jak i inni. Nic nie jest lepsze niż praktyka. A jak uważasz, ze to fajne - spróbuj! Nic Cię to nie kosztuje <3 

SKRYPTY - SPIS TREŚCI

Undertale: 
....
Share:

5 komentarzy:

  1. Hmmm mam pytanie. Czy własnoręczne bity mogą być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy co rozumiesz pod pojęciem "własnoręczne bity". Musiałabym "usłyszeć" to co chcesz mi podesłać, aby podjąć decyzję ^^"

      Usuń
    2. Chodzi mi o samą melodię z efektami, coś jak to

      https://m.youtube.com/watch?v=qeLKZFenrEo

      (to nie moje)

      Usuń
    3. Rozumiem, podeślij a się zobaczy ^^ Myślę, że nie byłoby problemu, jak same ścieżki muzyczne byłyby partami, w sensie - aby nie spamić, kilka utworów. Albo coś. Mmm powiem Ci szczerze, że fanką tego rodzaju muzyki nie jestem, ale szanuję i rozumiem, że komuś to się podoba - dlatego nie zamykam drzwi. Pokaż co tam masz ^^

      Usuń
  2. Z pewnością i u nas nie zabraknie perełek, jeśli mowa o słuchowiskach x3
    Ja już swoje zgłoszenie podesłałam na e-mail :3 Mam nadzieję, że będę pomocna ^^ Przy okazji, jak tu nie korzystać, gdy zabawa i nauka w jednym? A jestem bardziej niż pewna, że mój profesor, pochwali dodatkowe prace i rozwijanie się xD

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE