16 kwietnia 2017

Undertale: AU - Artisttale

Nazwa: Artisttale
Autor: PostionKissPL


CHARAKTERYSTYKA:
Jak sama nazwa może wskazywać - Artisttale zamieszkują Artyści, nie tylko ludzie, ale i potwory. Obie rasy żyją w zgodzie i harmonii, jednak ludzie z powierzchni odizolowali od potworów, uważając ich sztukę za straszną i zbędną. Jednak potwory w stosunku do Friska (Który w tym AU gra faceta) i innych ludzi są bardzo przyjaźni i dzielą się swoimi doświadczeniami. Jednak ich historia nie była kolorowa. Kiedyś każdy potwór niszczył, nie chciał żadnej sztuki, puki córa króla Asgore'a nie nauczyła ich tworzyć i w ten sposób się bronić.
Każdy jednak, niezależnie czy jest potworem, człowiekiem czy vastają (jest to rasa mieszańców genetycznych człowieka i przynajmniej dwóch zwierząt, nie mylić z Neko, bo mogą to być różnorakie połączenia) obowiązują "sztuki". Wyróżnia się 5 sztuk, ale tylko cztery można mieć bez naboru do gwardii Asogre'a. Są to: Rysownicy, Malarze, Rzeźbiarze, Fotografowie oraz Graficiarze (czyli gwardia). Każda sztuka ma swój określony element ubioru, po którym można rozpoznać daną sztukę. Rysowników symbolizuje Peleryna, Malarzy - Szalik, Rzeźbiarzy - gogle bądź rękawice, Fotografowie - biżuteria na szyję (Krawaty i muszki też się liczą), Graficiarze - Czapki.
Jednak co różni to AU od większości? Ludzkie dusze tam żyją w spokoju, panują równouprawnienia a za złe czyny się przeprasza lub ponosi karę.

BOHATEROWIE:
Zacznijmy od klasyku każdego AU - Sansa. Sans jest tu młodszym bratem, ma 10 lat, jest malarzem jak jego brat, Papyrus. Maluje tylko farbami plakatowymi (bo uważa, że po co droższe?), kocha wiśnie, podkochiwał się w córze królewskiej, ale ostatecznie zakochał się na stałe w Charze. Przeważnie maluje portrety dziewczyn.
Papyrus - Tutaj gra rolę opiekuńczego, starszego brata. Wie o zapędach miłosnych młodszego brata, sam podkochuje się w Arial (O niej niżej), a malowanie go kompletnie wali. Chciałby zostać Graficiarzem Królewskim.

Shara - Jest to przedstawienie Autorki w tym uniwersum. Jest strasznie uczuciowa i energiczna. Jej dusza jest wiśniowa, co oznacza poświęcenie. Jest rysowniczką (autorka przyznała się, że kocha rysować, to czemu nie przeniesie tego tutaj?)
Arial - Należy do potworów z krwią vastajską. Ma w sobie też krew córy królewskiej. Szanowana przez wielu obywateli. Jest malarką.

Frisk - Frisk jest tutaj młodym nastolatkiem, ok. 15 lat. Ma siostrę bliźniaczkę - Charę. Jak on jest malarzem, kocha malować sceny z historii Polski.
Chara - Siostra Friska, w dodatku bliźniacza. Kocha kolor zielony, a z początku z jej oka ciekła czara ciecz. Gdy Frisk spotyka Asgore'a z Charą, jej oko zmienia barwę na tęczowy.

​Toriel - Uczy w Szkole Artysów (Ruiny), zapoznając nas z zasadami podziemia.
Asgore - Król Podziemia, były mąż Toriel. Aktualnie traktuje Charę i Friska jak swoich dzieci, a z rozpaczy za poprzednim dzieckiem w każdej lokacji jest jej pomnik.

Undyne - Graficiara Królewska. Organizuje krucjaty które polegają na... Pokolorwaniu pomnika córy królewskiej. Bardzo lubi Nell (Duszę sprawiedliwości).
Alphys - Wielka Artystka Królewska. Jako, że Asgore to taka tępa strzała, że nawet patyczaka nie umie narysować, wynajął vastaję Alphys do robienia dzieł w jego imieniu.

Muffet - Prowadzi sklep z ubraniami, a sama jest beztalenciem artystycznym. Pomaga też oswoić się w Inkdin (Snowdin) oraz Hotland.
Mettaton - Wielki, Znany i Sławny... Fotograf. Kocha szczególnie robić zdjęcia ludziom, zazwyczaj panienkom.

Ventaria - Córa Królewska. Zmarła o wiele wcześniej niż przybycie Chary. Zastępuje Asriela. Pierwszy potwór, który zamiast niszczyć, tworzył. Upamiętniana jakkolwiek się da, w opowiadaniach, pomniki, historii podziemia a nawet w Hali Wspomnień, gdzie uwiecznione są ważne osoby. Jej szalik ma teraz Artist! Sans.


WAŻNE:
~ Nie ma Temmie'ch w tym AU. Autorka postanowiła, że nie zrobi Temmie'ch, a da Vastajanki.
~ Flowey w tym AU to... Mlecz... Mlecyk the Mlecz.
~ Vastajowie to rasa z połączeń często człowieka oraz przynajmniej dwóch zwierząt. Znane najbardziej to Vastaje Paintfall, czyli mieszańce ludzi, ryby i lisa. Przewodniczącą ich jest Ventaria, która znajomi się z Inkiem. (Prosiła go o pomoc, gdy Error zaatakował uprzednio Artisttale). Vastaje Inkdin to mieszańcze ludzi, nietoperza mi niedźwiedzia polarnego a vastaje Hotland - człowieka, węża oraz lwa/lwicy. Mogą też się mieszać rasami, ale wtedy ich potomek jest taki, i może żyć w oby dwóch środowiskach.
~ Autorka początkowo nie przyznała się, że Shara jest nią.
~ Prawie każda lokacja nazywa się inaczej, niż w pierwowzorze.
~ Potwory i Ludzie tam przebywający uważają tyranię za coś złego i to tępią, żyjąc w tolerancji i równości.
~ Autorka się wkurza, jak myli się jej Artist! Sansa z Ink! Sansem. Uważa, że nie są wcale do siebie podobni.
~ Nikt nie wie, w jakich okolicznościach zmarła i gdzie pochowano Ventarię. Jednak nikt oprócz Sansa i Asgore'a nie mówi o niej po imieniu, stosuje się zwrot "córa królewska".
~ Toriel nie może mieć dzieci, więc adoptowali wpierw Ventarię, a potem Charę i Friska.
Share:

36 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Oraz znam ten ból, gdy mylą twoją postać. Ja mam tak z Creator jak ją mylą z Sans'em😞.

      Usuń
    2. (Tu Autorka tego AU)
      A dziękuje, dziękuje :3

      Usuń
    3. Tylko, że ja raz zostałam oskarżona o kopiowanie...
      Ale się wyjaśniło i jest dobrze! ^^

      Usuń
    4. Super au! Którą ekipe byś mi poleciła?(tak z ciekawości pytam i wymyśliłabym swojej oc strój na podstawie twojej odpowiedzi jeśli mogę oczywiście)

      Usuń
  2. Jezz czy tylko ja tak mam, że jak widzę zarypiaste au związane z malowaniem, byciem artystą itp to się ma chęć zrobienia postaci ale swojej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić! (Tu Autorka)
      Chętnie przyjmuje OC-tki! ^^

      Usuń
    2. omg to ty jesteś autorką tego au? XDD To ja chętnie zrobię swoją postać ;D

      Usuń
    3. Tak, to ja, Autorka tego jakże wspaniałego AU.
      Tylko na G+ a Tumblr się inaczej nazywam XD.
      Tylko przy okazji kolor duszy potrzebny :3
      I jak OC mi się przypodoba, to może ją wezmę do Kanonu :3

      Usuń
    4. A super fajnie by było gdybyś wzieła ją do Kanonu <3333 A wgl to ją już kończę i wiem jaką będzie miała duszę (oczywiście mój ulubiony kolor czyli zielony *o*) Ale nie wiem jakie jej dać imię i gdzie mam ci wysłać xd

      Usuń
    5. Google+, Wattpad, Tumblr...
      I zielona mam ;-;.
      Może odcień weź? ^_^

      Usuń
    6. Uch... no to odcień jaśniutki zresztą, na obrazku narysuję jej duszę
      ;)

      Usuń
    7. Na Google+
      No mam tam nazwę Chichowianka ;3
      (z tą minką co dałam xd) ale nie wiem jak ci mam dać linka XD

      Usuń
    8. I opisała tam ją całą xdd czyli cechy itp xDDD

      Usuń
    9. o już wiem xdd https://plus.google.com/u/0/s/OC%20do%20AU%20Artisttale/top To do ogólnie jej opisu itd ale tam musisz ją znaleźć
      https://plus.google.com/u/0/photos/photo/101963783050459353393/6409676877985598482?icm=false <-- A to do jej ale tylko wyglądu

      Usuń
    10. Narusza trochę zasady Artisttale.
      Nie ma przewidywania przyszłości i tylko Sans może wyjść w przestrzeń Po-Za. Więc w Artisttale i tak jest nic warte jej moce.
      I nie PersonKissPL, tylko PostionKissPL.

      Usuń
    11. Ach.... nic nie mówiłaś o regulaminie więc warto wiedzieć... szkoda ;( Bo ja bym chciała żeby moja OC znała Inka i się z nim bardzo przyjaźniła ;(... no ale cusz xd A można tak zrobić że Ink często odwiedza te AU i się ze mną przyjaźni? A tak to nie będę miała żadnych mocy itp?

      Bardzo przepraszam za naruszenie regulaminu XDD i też nie wiedziałam że Sans może wyjść w przestrzeń Po-Za xddd a i czy mogę zostawić sobie to teleportowanie się ALE PO TYM AU? Nigdzie indziej? xdd

      Usuń
    12. (Wg. Genetyki Shara jest matką Artista, a jego ojcem jest Ink, więc wiesz XDDD)
      Poza tym AU może, ale nie może z swoimi mocami ingerować w Artisttale, zabezpieczenie przed Errorem.

      Usuń
    13. Ergh no to teraz mnie wrobiłaś XDDD przepraszam ale nic o tym nie napisałaś XDDD noo dobra to bez Inka XDDDD to teraz może być??? XDDD to zamiast Inka będzie Papyrus XDDD (chyba że Papyrus też jest ojcem kogoś tam :V )

      Usuń
    14. Artist! Paps jest tylko bratem Artist! Sansa i opiekunem Arial.
      Na Wattpadzie wyjaśniłam bardziej :)

      Usuń
    15. ach to super XDDDDD Nooo to zamiast Inka dam Papyrusa ;3 XDD To teraz może być? XDD

      Usuń
  3. Wow, ja ni umiem wymyslać własnego AU, tylko OC ;-; (ale już o tym raz rozprawiałam, więc nie ma sensu drugi raz...)
    Maaaam pytanko, mogę narysować kilka twoich postaci z tego AU? Nie będę ich nigdzie wstawiać, tylko chcę poćwiczyć trochę rysunek na tablecie xD. Jakbym je zrobiła, to potem by tobie pokazała do oceny ^.^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! Chętnie zobacze twą prace :3

      Usuń
    2. YEY! ^.^ To już się bierę do roboty ^.^

      Usuń
    3. Tylko dasz mi swój e-mail? Bo jakoś muszę ci jednak to wysłać x3

      Usuń
    4. vivianthepurplegirl@gmail.com
      Tam szukaj :)

      Usuń
    5. W zasadzie masz mnie na G+ tak btw...

      Usuń
    6. wiem, ale nie wiem jak tam ci to wysłać ;_;
      jesli to było oczywiste, to to jest kolejny dowód, że jestem rakiem =')

      Usuń
  4. Twoja literówka w mojej nazwie Tumblr'a XDDDD
    PosionKissPL, nie PersonKissPL XD

    OdpowiedzUsuń
  5. Wowie, trudno trochę się w tym ogarnąć, ale AU jest zaczepiste :D kocham rysować, brak mi słów ;3

    OdpowiedzUsuń
  6. Moge wymyślić mojom ocke z artisttale proszę?

    OdpowiedzUsuń
  7. Spoko au, ale te rysunki nie są powalające. Używaj lepszego programu, dodaj cienie i rozblyski, itp.

    OdpowiedzUsuń
  8. od teraz frisk to moja ulubiona postać w tym au ( pomijając papyrusa), ktoś w końcu zaczął się interesować historią Polski!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE