26 kwietnia 2017

Undertale: AU - Glitchtale

Nazwa: Glitchtale
Autor: Camila Cuevas


Charakterystyka AU
Zaczęło się od krótkiej animacji opartej o genocide, a skończyło na wielkim youtubowym kanale, wiki, fanach i innych takich tam. Nie chcę tutaj streszczać fabuły Glitchtale. Generalnie ta zaczyna się od tego, że resety Frisk wprowadziły kiiiiiiilka błędów w grze i zrobiło się nie za ciekawie. Tak w bardzo dużym ogóle. Uważam, że najlepiej będzie jak samemu się przebrnie przez animacje Camili. W Sezonie 1 akcja rozgrywa się w Podziemiu, zaś w sezonie 2 na Powierzchni, lecz nic nie jest piękne i kolorowe. Z wyjątkiem Betty - dziewczynką z różową duszą - Frisk i przyjaciele muszą walczyć z Anty-Potworzym Stowarzyszeniem. Z ciekawostek mogę powiedzieć, że swojego czasu autorka tego AU miała poważne problemy finansowe, nie dzieliła się nimi jednak z nikim. Pewnego dnia (gdzieś w okolicach wakacji 2016) oznajmiła, że nie będzie robiła już nic więcej do UT z racji na to, że musi opuścić mieszkanie, bo zostaje z niego wyrzucona. Ostatecznie jednak sprawa wyszła na prostą, pomogło też jej kilka osób z fandomu i dzięki temu możecie oglądać animacje. Widzicie, wsparcie finansowe dla osób jakich pracę podziwiacie to naprawdę bardzo miły gest ;) 
Drugą ciekawostką będzie to, że Camila otwarcie przyznawała iż nigdy nie była "pacyfistyczna", od samego początku szła geno z pełną premedytacją i świadomością tego co robi. Betty jest na swój sposób jej nieco przerysowanym, ale nadal - porte parolle. 






Share:

33 komentarze:

  1. A czy ktoś wie czy będzie kontynuacja? I czemu usunęli 4 odcinek 2 sezonu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Camila z tego co wiem nagrała filmik, gdzie właśnie omawia tą sprawę, jednak na niego przypadkowo trafiłam, a sama do końca nie zrozumiałam, co dokładnie mówiła =/
      Ale sama byłam zaskoczona, że zostało usunięte.

      Usuń
    2. Mmmm mogłabyś zapodać linka? Może ja zrozumiem coś więcej? Bo przyznam się szczerze, że nadal jestem na 1 sezonie i nie bardzo w temacie xD

      Usuń
    3. Ha! Jednak znalazłam! ^.^
      https://www.youtube.com/watch?v=Uvtxi8b9Rfs&t=169s
      proszę! I sprawdzałam, ni ma napisów polskich (sprawdzałam, by przypadkiem gaffy nie strzelić xD). A co do odcinka, to na szczęście go przywrócili, a przynajmniej mi normalnie pokazuję xD
      Glitchtale Season2 Ep.3: https://www.youtube.com/watch?v=ANF6L7tIkd0
      On sprawia, że jeszcze bardziej mam ochotę udusić tą różową pindę =')

      Usuń
    4. Podobno ktoś zrobił jej Copyright Strike (nie wiem czy dobrze napisałam) i YT usunął film. Glitchtale nadal będzie kontynuowane i następny odcinek będzie w tym albo następnym miesiącu ^^

      Usuń
    5. Przepraszam za moją ograniczoną wiedzę, ale co to Copyright Strike? ;_;

      Usuń
    6. Prawa autorskie ;) Ktoś posądził ją o plagiat. Co jest ciekawe, bo musiał to udowodnić.

      Usuń
    7. ... Serio? A-ale... JAK?!
      Przecież każdy, kto się choć trochę interesuje tym AU wie, że autorką jest Camila. Więc jak owa osoba udowodniła, że to plagiat, to zielonego pojęcia ni mam .-.

      Usuń
    8. Po obejrzeniu tego odcinka (s2 odc3) bardzo z nie lubiłem to AU i myślę że ścieżka ludobójcza w undertale i to AU nie powinny istnieć

      Usuń




























    9. trailer jest :D i w tym mieś tak

      Usuń
  2. O boże! Jak ja kocham to AU!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Glitchtale! Betty też jest niesamowita.
    A dzięki temu AU zainteresowałem się Undertale.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam to AU,jej animacje są czasochłonne,ale naprawdę świetne.Z odcinka na odcinek wydać jej progres.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielbię to AU i animacje. I to chyba pierwsza autorka, która historią wręcz złamała mi serduszko (tak, pamiętny odcinek, gdzie Sans pokłucił się z Frisk i potem coś się stało #pozdrodlakumatych). Podziwiam ją za pomysł i za chęci. A tym bardziej teraz, że mimo problemów dalej robi to co lubi ^.^

    Czy tylko ja mam ochotę udusić Betty i tego jej Kumu? =')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy tylko wspomniałaś o nim od razu łzy mi wlazły do o-oczodołów, heh... 😭 czeeeemuuuu? To było takie smutne! Betty, szykuj się na mordy i tortury w stylu Ayano-chan

      Usuń
    2. Jak to pisałam, aż poczułam, że łeska mi się chce wręcz wyszarpać z oka, ale nie! Nie będę płakać, będę silna! ;_;

      Hmmm, miło, że wspominasz o Ayano, najchętniej bym Betty poszczuła ową osobniczką =)

      Usuń
    3. A ja się wyłamię.
      Mimo, że mi też było przykro na tej scenie, to lubię Betty i Kumu. Naprawdę ciekawe postacie.

      Usuń
    4. Ayano z przyzwanym demonem... Tylko którym? A może w modzie Bad Time xD Poszczuć na Betty. Ona to zrobiła na oczach małego, słodkiego i niewinnego Azzyego! Jak można ją za to lubić. Biedng Azzy dopiero co się z nim zakumplował :(

      Usuń
    5. Ja tam cały czas pamiętam żarty Sansa w stronę Asriela w którym ten mu przypomina o tym iż tamten był kiedyś kwiatkiem

      Usuń
    6. DodoDan... ZDRAJCA! (ale przyznam że postacie interesujące)

      Usuń
    7. Taa, te żarty xD Były świetne! Betty 😬 Ayano się tobą zajmie 😈

      Usuń
    8. Heh ayano znajdzie sposób jeśli Betty skrzywdzil senpaia. Ojj nie chciałabym tego widzieć 😜

      Ale szkoda bo na początku bardzo lubiłam Betty. Była taka urocza (hehe moja mama ma na imię Beata więc pozdro xd)

      Usuń
    9. Betty to bardzo ciekawa postać, ale od początku cos mi w niej nie grało xD A teraz nienawidzę tej pindy =')
      Heh, Sans ze wszystkiego potrafi żartować <D
      [*] Dla Sansika ;_;

      Usuń
    10. Czuje się źle, bo Betty naprawdę polubiłam ;_:
      Mimo tego co zrobiła! D:

      Usuń
  6. Kooocham to AU i jak wychodziła kolejna część to ja takie "O GLITCHTALE!!!". Miałam iść wtedy do babci na obiad alee to ważniejsze XDDD

    OdpowiedzUsuń
  7. Glichtale to jedno z najlepszych AU jakie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  8. Betty - postać która złamała serce każdemu kto zna historię. Szczerze przyznaje się że jak zaczął się drugi sezon to nie podejrzewałam jej o bycie taką małą, wredną, podstępną jędzą. Ale Kumu lubię XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalnie Betty jest Zło dziewuszką ;**
      Ten złowieszczy róż sprawie że zastanawiam się czy Barbii jest zła bo nosi różowe ciuchy xD ?
      Walki są spaniałe, brak mi tylko dubiingu xD

      Usuń
  9. Dzięki temu AU wciągnęłam się w fandom Undertale 💞 Pamiętam jak w sylwestra natrafiłam na pierwszy odcinek i potem oglądałam wszystkie kolejne w oczekiwaniu na północ :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Glitchtale! Jak ja kocham to AU, a zwłaszcza Betty i Kumu (co z tego, że zrobiła Sansowi krzywdę) XD

    OdpowiedzUsuń
  11. Na Camile wpadłam przez przypadek i jestem z nią od 1 animacji z Glitchtale, nie spodziewałam się, że z jednej animacji powstanie AU. Przyznam, że poryczałam się jak Betty zabiła Sansa :')

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE