26 kwietnia 2017

Undertale: AU - GZTale

Nazwa: GZTale
Autor: GolzyBlazey
Komiks z tego AU w wersji polskiej możesz przeczytać: tutaj


Charakterystyka AU 
W tym AU sprawy potoczyły się znacznie inaczej niż w klasyku. Zacznijmy od tego, że nie wszystkie potwory są przyjaźnie nastawione do ludzi. Większość się boi, a strach rodzi agresję. Po przegranej król Asgore wydał dekret, że ten kto pomoże człowiekowi zostanie uznany jako przestępca i wydalony z miasta, zaś nikt z mieszkańców nie może się z nim zadawać, gdyż ten jest oficjalnie uznany jako zdrajca. 
Frisk resetował linię czasową i coś poszło nie tak, zamiast siódmego dziecka, do Podziemia wpadło szóste i piąte (Dobroć i Sprawiedliwość). Undyne chce schwytać ostatniego człowieka, zabić go i w ten sposób odzyskać zaufanie swoich rodaków. Alphys tworzy broń, która czerpie energię z ludzkiej duszy i chce ją wykorzystać do zniszczenia bariery. 




Share:

31 komentarzy:

  1. To jest moje ulubione AU! A Sans i Undyne to są najlepsi przyjaciele!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No teraz to tak niezbyt bo(spoiler alert)












      Zadźgała Toriel;_;

      Usuń
  2. Kocham to AU. Komiks ma fajną kreske miłą dla oka. Postacie są fajne, ogólnie to AU jest zarąbiste ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy na pierwszym obrazku Undayn zostawiła rannego Sansa na śniegu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dokładnie =') ale spokojnie, to było przy Ruinach, Toriel mu pomogła
      Miesiąc później Undyne uciekała przed strażnikami i akurat dobiegła do Ruin :v

      Usuń
    2. Tak, kiedyś go zostawiła jeśli się nie myle

      Usuń
    3. To było podajże po tym, jak MTT zabił Dziecko z zieloną duszą (a był taki słodki ;_;) i Sans musiał uciekać razem Undyne za zdradę

      Usuń
    4. Aha
      ....
      ...
      ..
      .
      A wie ktoś może gdzie znaleźć ten komiks ale od początku?

      Usuń
  4. Ja tylko czekałam, aż dojdziesz do tego AU QvQ
    Warto też dodać, że tu Gaster przeprowadzał eksperymenty na Sans'ie i "faszerował" go pigułkami determinacji. Do ich produkcji używał (tak mi się zdaje) fragmentów dusz upadłych dzieci. W końcu doszło do wypadku, Gaster został wymazany, tylko Sans go pamięta (no, jeszcze Flowey), bo był przy tym, standard. Papy sfrustrowany tym, że Undyne ciągle odwleka jego przyjęcie do Gwardi momentami staje się agresywny (Ale jeszcze to ten sam nasz Papy!). Ale kiedy dochodzi do kolejnego wypadku, gdzie Sans atakuje Papyrusa (przebił klatkę piersiową, nie zbyt rozumiem, jakim cudem przeżył) Papy kompletnie się zmienia, staje się bezwzględnym, brutalnym i ciężkim przeciwnikiem. To właśnie on złapał piąte dziecko (szóste mimo starań Sansa zostało zabite przez MTT). Nienawidzi Brata i uporczywie chce go złapać i ukarać za zdradę, tak samo, jak Undyne. Sans (nazywany też tutaj Ganz) te eksperymenty nie zbyt dobrze odbiły się na jego psychice. Trudno stwierdzić, czy całkowicie nienawidził Gastera, bo przy tym wypadku chciał go ratować jak i wyznał, że go kocha, choć zbyt dobrych wspomnień nie ma z nim. Kocha Papiego, więc ciężko mu z myślą, że ten go nienawidzi. Przez eksperymenty też momentami, kiedy traumatyczne wspomnienia wracają, przestaje panować nad sobą, co może prowadzić do nieumyślnego zaatakowana kogoś, kto nieszczęśliwie znalazł się obok niego. Jeszcze warto dodać, że pojawia się tam Melancholic!Ganz, zdrobniale nazywany Mel (hehehe, mój imiennik :v) którego widzi tylko Ganz.



    O cie panie, rozpisałam się ;_; Ale bardzo lubię prace tej autorki i to drugi komiks, który u niej śledzę. Przepraszam też, jeśli niepotrzebnie dodałam swoje dwa grosze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją złotówkę, a nie dwa grosze. xD Nie no spokojnie, nie przepraszaj. Po prostu nie chcę opisywać fabuły bo nie o to chodzi w tym spisie AU. Co o raczej zarysowanie konceptu. W tych mniej popularnych AU, albo niedostępnych w ogóle po PL tłumaczę fabułę, na tyle na ile sama rozumiem, ale jak jest coś popularniejszego to ... nie lepiej aby czytelnik sam się czymś zainteresował?

      Usuń

    2. Kocham cie
      Uwielbism ta serie.

      Usuń
    3. Nom w sumie tak. Ja osobiście interesuję się jakimś komiksem, czy AU, czy jeszcze czymś, jeśli przykuje moją uwagę (tak każdy ma, po co ja to piszę? xD)
      I rozumiem też, że nie chce ci się opisywać fabuły. Patrząc na to, ile już opisów AU wstawiłaś, mi też by się nie chciało ='D

      Usuń
    4. *wywraca oczami* Tutaj nie chodzi o to, że mi się nie chce. Jestem grafomanem i relaksuję się pisząc. Po prostu um... Ten spis AU to nie jest wikipedia, nie będzie tutaj wszystkiego zwłaszcza, że wiele AU nadal jeszcze tworzy się, albo autorzy od czasu umieszczenia mojej notki o ich AU coś dodali, coś zmienili, coś skasowali etc. Ten spis robię głównie w celu pobudzenia Waszej wyobraźni. Dla przykładu, na Wattpadzie najwięcej jest Errora i Inka i PJ. Dużo Fransa. Dużo yaoi. Przeczytałam wiele i powiem, że jak się przeczyta jedno to można powiedzieć, że przeczytało się większość. Takie mam zdanie. Chcę, aby osoby które poznały te AU wiedziały, że można fabułę wykorzystać w inny sposób niż powielanie schematów, może stworzyć coś nowego, unikatowego wyjątkowego.
      Ponad to chcę promować artystów, zwrócić uwagę na mniej znane AU, a nie oznacza to, że gorsze. Tak jak powiedziałam, nie tak, że mi się nie chce, ale to nie jest wiki. To po prostu nić za którą można złapać i iść do kłębka, a może zobaczyć i rzucić wpizdę. Taki jest główny koncept mojego spisu AU.

      Usuń
    5. Coś mi tutaj nie pasuje.... nie było jeszcze żadnego Resetu! opowiada historia przed pojawieniem się Friska ( na ten moment Giązior spotkał Friska jak ten kradły cuksy ;) )
      UWielbiam tą historię, ten dizajn, tą kreskę, Wyglądy postaci ( zwłaszcza Papysa) aż mnie boli że wszyscy olali amestris i zaczynają tłumaczyć od środka opowieść ;-;
      Już nie mogę doczekać aż autor narysuję ciąg dalszy albo jak zrobi animacje do ametris jak to Gans poznaje Allise ;**

      Usuń
  5. Mel(k) i Ganz moi ulubieni Sansowie! Pokochałam GZtale od momentu gdy przeczytałam "Anamnesis" fabuła na początku nie wydała mi się oryginalna - A tam Gaster faszeruje Sansa pigułkami. Ale kreska cudna, język nie trudny - więc czytam. A potem wydarzył się ten wypadek i świat GZtale stanął na głowie a co za tym idzie moje zainteresowanie wzrosło. Świeczka dla Jean'a i Luke'a [*] (kolejny moment w którym płakałam btw). I zauważyłam że z każdym rozdziałem bluza Ganza staje się coraz bardziej futszasta :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jean, najsłodszy dzieciak jaki wpadł do Podziemia ;_;

      [*]

      Usuń
  6. HEJ a skąd się wziął Delta!Sans z Ultratale w Gztale w tej animacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie Delta!Sans tylko GZ!Sans po tych drugach od Gastera

      Usuń
  7. Senpai (Sans) taki bidny ;-; ale i tak go kocham *-* <33333

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze bardzo szkoda mi tego Sansa i jak bym tam była to bym oddała swoje życie żeby zostawili go w spokoju

    OdpowiedzUsuń
  9. mam jedno pytanie... czemu Papyrus chce w tym AU zabić Sansa i Undyne skoro Sans i Papyrus są braćmi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź na to pytanie jest spojlerem, więc najlepiej po prostu sięgnąć po komiks.

      Usuń
  10. Jedna rzecz mnie w tym smuci, a tą rzeczą jest to że Papyrus jest zły!

    OdpowiedzUsuń
  11. A coś o papayrusie?
    Moje ulubione au

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE