6 kwietnia 2017

Undertale: AU - SwapFell

Nazwa: Swapfell
Autor: swapfell


Charakterystyka AU
Aby zrozumieć to AU trzeba wpierw poznać dwa pozostałe. UnderSwap oraz Underfell. W Underswapie mamy zamienione postacie osobowościami. W Underfellu mamy przeciwieństwa postaci na złe. Tak więc, najprościej rzecz ujmując jest powiedzieć, że Swapfell to złe postacie z Underswapa. No... To chyba najprostsze tłumaczenie.
Fabuła jest właściwie ta sama co zawsze. Główną bohaterką jest Chara, która wpada do podziemia no i próbuje zrobić to samo co robił Frisk w Underfellu. Zaprzyjaźnić się i pokazać miłosierdzie potworom, które z racji na swoje AU są do niej bardzo wrogo nastawione. 
Sans z US jest pogodny i sympatyczny, prawda? Sans z SF będzie aroganckim dupkiem. Papyrus z US jest towarzyskim dowcipnisiem, natomiast Papyrus z SF będzie aspołecznym chamem. Co tutaj więcej dodawać? A no tak, naszej Charze pomaga Temmie. 
Fani mają różne wizje postaci. Kanoniczne będą podane niżej. Będziecie zdziwieni, wierzcie mi. Mam tę świadomość, że najbardziej utarło się przekonanie, że wszystko tonie w barwach czerni i czerwieni - tak jak w UnderFell. Nie jest to jednak błąd. Po prostu inne przedstawienie tych samych postaci. Dla przykładu. Sans czasem na bliznę na lewym oku, a czasem nie, raz jest czerwono-czarny a raz czarno-niebieski. Papyrus ma fioletową bluzę, albo czarną kurtkę z futerkiem, czasami obrożę. Chara raz ma smutną minę, raz wesołą, raz zaznaczone rumieńce na policzkach, a raz nie, są nawet takie wersje w których ma cały czas zamknięte albo schowane za grzywką lewe oko.
To AU zasłynęło głównie wśród fanów łączących Sansa z Papyrusem, pragnących nieco więcej klimatów BDSM, dlatego też Sansowi został dopisany sadyzm i znęcanie się fizyczne nad bratem, podczas kiedy Papy ma być masochistą chodzącym dosłownie na smyczy. 
Nie jest to kanon, a wizja fanów, która stała się popularniejsza niż pierwotna historia.

Postacie





Share:

23 komentarze:

  1. Czego ci ludzie nie wymyślą XD
    Temmie jest słodka :33

    OdpowiedzUsuń
  2. Co to za postać na ostatnim obrazku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta właścicielka sklepu w Snowdin.

      Usuń
    2. Aha bo ja myślałam że to ten gruby fioletowy kot (nwm jak się nazywał)

      Usuń
  3. Witajm po ciemnej stronie internetu...
    Dla mnie te to dziecko blue i fella. Tak powstalo sadystczny purpure ( tak nazwaja swatfell Sansa)
    Fell to sa skutki nie uzywania gumki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwory chyba inaczej się rozmnażają i... GRIM NIE!

      Usuń
    2. Powiedź to fanką Yaoi .... one są do wszystkiego zdolne ;-;

      Usuń
    3. To nie jest ich syn ;-;
      Tylko to jest postać zrobiona z dwóch A.U w jedno ;-;

      Usuń
  4. Asgore wygląda jak jakiś mag XD

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam takie pytanie. Bo raz wspominałas o Swapfell i Fellswap, tylko nwm czym te AU się różnią .-.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jprdl, własnie się dowiedziałam, że Fell to dziecko Sansa i Jeża Shadow'a x.x (pozdro dla kumatych)

      Własnie mój mózg poszedł się jebać z życiem x.x

      Usuń
    2. Właśnie problem polegana tym, że ja sama do końca nie wiem. Wiem, że są to dwa różne AU, ale autorka FellDwap działa głównie na twitterze, a ja po tej stronie po prostu nie umiem się poruszać xD A swap nie jest moim ulubionym hm.. motywem w AU więc po prostu nie chce mi się zagłębiać bardziej w temat.

      Usuń
    3. Na tumble sa jakies zarys tego au ale bardzej jako fanarty albo komiksy +18. Jest to jeszcze świerze Au zeby jakis taki staly komiksy powstal. A odkrylam te Au miesiac temu na yt... i juz lecze sie u paychiatry. Wydaje mi sie ze to dalsza koncepcja Blue Yamdere ktore ostanio stalo sie modne. Sama koncepcja swadfella byla ciekawa ale fanki yaoi .

      Usuń
    4. Yandare Blue nie znam, nie oglądałam, wystarczy mi znajomosc Yandare Symulator, by wiedzieć, by trzymać się od tego jak najdalej ;-;

      Blue to nie żadna Ayano! ;-;

      Usuń
    5. Ja nie muszę grać taki symulator... jestem emerytowanym Otaku... na oglądało się tych Yandere i jak macek o0"
      Trzymam się trzech zasady Anime/Manga:
      - Widzisz macki - UCIEKAJ!!!!!
      -Widzisz Laskę z męczę tą - P*eps*aj jak najdalej... bo idzie Yuno Gasai idzie
      -Widzisz fajnych facetów którzy wiecznie ze sobą rywalizują ale pomagają w problemach( walkach)- Yoistki już z Shipują tą parkę XD

      Usuń
    6. Blackggggum na Tumblerze chyba wyjaśniał tę różnice.

      Usuń
  6. W tym AU pomaga nam Temmie jak ono może byc złe XD

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałem na Gamejolcie że ktoś wziął się za tworzenie SwapFell jako gry.
    =)

    OdpowiedzUsuń
  8. SwapFell Sans ma zbroję koloru fioletowego i ma bardziej charakter Swap Sansa tylko że jest wredny, natomiast FellSwap Sans ma zbroję koloru czerwonego i charakterem przypomina Fell Papyrusa. Co do SwapFell Papyrusa ma on fioletową bluzę i jest on z charakteru podobny do Swap Papyrusa ale również wredny, a FellSwap Papyrus ma kurtę podobną do Fell Sansa i ma również podobny do niego charakter. Tak mi się przynajmniej wydaje bo ogarnięcie tego to masakra, ale na pewno są to dwa RÓŻNE AU a nie to samo. A co do tych spraw sado maso to nie wiem jak w SwapFell ale w FellSwap na pewno sadystą jest Sans a masochistą Papyrus. W końcu mają charaktery z UnderFella. Nie wiem czy nie piszę tego jakoś za późno, ale mimo wszystko chciałam rozwiać wątpliwości jeśli ktoś jeszcze takowe ma :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. racja a w skrócie fellswap - wszysscy na czerwono a swapfell wszyscy na fioletowo xD

      Usuń
  9. Swapfell - Wszyscy są ubrani na filetowo - czarno

    Fellswap - Wszyscy są ubrani na czerwono - czarno

    myślę że wyjaśniłem

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE