7 kwietnia 2017

Undertale: AU - Tribetale

Nazwa: Tribetale
Autor: diesel-1997
Komiksy do przeczytania po polsku: tutaj


Charakterystyka AU
Już na pierwszy rzut oka witać, że jest to jedno z tych AU gdzie potwory są humanoidalne. Frisk również jest człowiekiem, co więcej - jest dziewczynką. Miłośnicy Fransa mogą zakochać się w tym AU. Z punktu widzenia obserwatora zauważyłam, że przez nieco ponad ostatni miesiąc stało się ono naprawdę popularne. Głownie poprzez cudowne grafiki jakie robi autorka AU. A co do fabuły? Z tym jest już większy problem. Nie, aby nie była zarysowana czy określona... co jest po prostu... po chińsku. Taaaak, zgadza się. Autorka to rodowita Chinka. Zresztą, spotkała się już z zarzutami o rasizm przez swoją kreskę. Ale to od jej rodaków, bo postacie są "za europejskie" no i akcja toczy się w środowisku przypominającym życie Indian Ameryki Północnej z okresu kolonizacji. Wspominała też, że hejterzy grozili jej, że ma przestać robić to AU inaczej będzie miała kłopoty... Heh i wy mówicie, że polski fandom stacza rak...
Dlatego rzeczy jakie tutaj wrzucę będą szczątkowe i zebrane z tych krótkich informacji jakie ktoś łaskawie z chińskiego przetłumaczył na angielski. Za ewentualne błędy przepraszam. 
♥ Dwie blizny na twarzy Sansa wzięły się z walki. Kiedy Asgore był jeszcze szefem plemienia potworów, zlecił Alphys stworzenie czegoś na wzór panaceum. Ta widząc, że żółte kwiaty (jaskry) mają właściwości lecznicze postanowiła je trochę podrasować własnymi eksperymentami oraz miksturami. Niestety, rośliny wyszły spod jej kontroli i zaczęły rozrastać się na cały las zbliżając się do plemienia. Sans stawił im czoła, podczas kiedy Alphys wymyślała antidotum. Ostatecznie udało się zatrzymać ich rozrost nim te doszły do osady.
♥ Po tym, jak Frisk została kimś w rodzaju kapłanki plemienia potworów, Toriel dała jej jako opiekuna i strażnika Sansa (ten niebieski koleś). Frisk jest biologicznym dzieckiem Asgore i Toriel. 
♥ Wszystkie krainy gry takie jak Snowdin, Hotland, Waterfall i Ruiny to cztery jakby to powiedzieć... mniejsze dzielnice egzystujące w obrębie jednego plemienia.Frisk mieszka w Rdzeniu. 
♥ Niestety nie można przebywać w Ruinach albowiem w całości zostały pochłonięte i opanowane przez żółte kwiaty (wśród nich może znajdować się Flowey)
♥ Po tym jak Frisk dotknie krwi, dostaje ataku bólu głowy i zamienia się w Charę. 
♥ Po śmierci dusze potworów nie znikają, zostają zaklęte w piórach. 
♥ Struktura plemienia potworów przypomina tę Indian. Ponad to cechują ich takie same wartości. Kiedy Frisk obejmuje pieczę nad sprawami plemienia stara się wszystko rozwiązywać za pomocą łaski, natomiast jej drugie jakby alter ego, pragnie wszystko zniszczyć. 
♥ Grillby prowadzi coś na wzór szpitala. Jest mmm uzdrowicielem. Sans często go odwiedza kiedy jest ranny. 
♥ Undyne jest łucznikiem. 
♥ Alphys specjalistką od roślin i medycyny naturalnej. 
♥ Papyrus wygląda jak Sans, ale jest chudszy i nie ma blizn
♥ Jeżeli Chara się przebudzi to zabije wszystkich z wyjątkiem Sansa
♥ Kolorem Frisk jest niebieski, podczas kiedy Chary zielony
♥ Chara walczy za pomocą piór, które może um... jakby to... którymi trafia w serce potwora, by potem sparaliżować go, albo przejąć nad nim kontrolę...
♥  Chara korzystając z ciała Frisk i tylko i wyłącznie za jego pośrednictwem nie jest w stanie otworzyć oczu.
♥ 10 października jest święto Powierzchni

 Sans
 Undyne
 Papyrus
Frisk
Chara









Share:

42 komentarze:

  1. To jest takie śliczne...... *ω*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierdolnęłam tyle obrazków bo nie mogłam się zdecydować :3

      Usuń
    2. Po prostu... Łoł :3 Idę uczyć się chińskiego, a potem zaczynam tłumaczyć. Do zobaczenia za kilka lat :D

      Usuń
    3. Masz już przynajmniej plany na przyszłość xD

      Usuń
    4. 為什麼要學習的時候可以使用翻譯器

      Usuń
  2. Wow!
    Normalnie brak słów. Prześliczne te rysunki!
    A o tym AU w ogóle nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmm to AU jest w sumie bardzo młode, ale i tak już za granicą sobie wielu fanów przyciągnęło głównie przez wspaniałe grafiki

      Usuń
  3. Papy chyba przesądził z dietą. XD Ale tak po za tym to Au jest piękne i interesujące. *^*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też Paps jakoś mi się szczególnie nie podoba i uważam, że można było go inaczej narysować, ale i tak jest dobrze. W końcu to potwór, prawda?

      Usuń
  4. Słodkie :3 A szczególnie Chara i frisk. Undyne jest też śliczna xd

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest cudne. Zakochałam się w tym au ^^ <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, ja też, ale stanowczo o nim za mało informacji

      Usuń
  6. O kurna! Moje klimaty! Zajebiste grafiki!

    OdpowiedzUsuń
  7. A co do chińskiego - ja mogę pomóc! ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://68.media.tumblr.com/c62f9a9c89ee1a4878c7dce7b00b54ab/tumblr_onj0y36FZt1w7zu3eo3_400.jpg
      https://68.media.tumblr.com/2a0bd396d1e2098e152513e61b237f42/tumblr_on9shi6En31w7zu3eo3_r1_1280.jpg
      https://diesel-1997.tumblr.com/post/158505164379/%E4%B8%AD%E5%9B%BD%E8%AF%AD%E6%B3%A8%E6%84%8Fchinese-language%E7%94%BB%E4%BA%86frisk%E7%AC%AC%E4%B8%80%E6%AC%A1%E7%94%9F%E7%90%86%E6%9C%9F%E8%92%99%E7%9C%BC%E7%9A%84%E6%95%85%E4%BA%8B-i-hope

      Zacznij od tego #_#

      Usuń
  8. Chciałem ci bardzo podziękować za to że ostatnio tak bardzo zająłas się swoim wiki o AU jednak te AU za bardzo nie orzypadło mi do gustu bo nie lubie "uludziować" (jakie ja słowo wymyśliłem xD ale chodzi o to że zamienia się postacje z undertale na bardziej człowiekowe) postacji z undertale

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się nazywa po prostu uczłowieczenie. ;)

      Usuń
    2. Też za tym nie przepadam, ALE to AU to w moim przypadku wyjątek

      Usuń
  9. Ociepanie.. Te AU.. No coś pięknego ❤ I jeszcze te grafiki..

    OdpowiedzUsuń
  10. O kurde,genialne AU, chyba stanie się jednym z moich ulubionych i te postacie, ta grafika, coś pięknego *^*

    OdpowiedzUsuń
  11. JAK MOŻNA TAK ZAJEBIŚCIE RYSOWAĆ.

    Wyjeżdżam do Chin, pozdrawiam.

    (Sans jest tu po prostu miodzio)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się, czy to jakaś cecha rasowa, że Azjaci mają zajebisty talent do rysowania

      Usuń
  12. O mój kwiatku! Yumis, ty to umiesz się zgrać w czasie, akurat niecały miesiąc temu znalazłam te grafiki, które wręcz mnie zachwyciły *.* Sama mam większosc tych obrazków autorki na telefonie (nawet jeden se na tapetę walnęłam xd) i nie wiedziałam z jakiego to AU ^.^ Aż szkoda, że to chinka robiła, bo chciałam przeczytać jakieś opo z tego ;-;
    Wręcz napatrzeć się nie mogę na na samą Frisk, czy na Sansa - oboje TAK BARDZO zajebiście wyszli ^.^

    OdpowiedzUsuń
  13. Dowiedziałam się o tym z Twojego tumblera Yumi, bo kiedys tam cos udostepniałaś *.* Ale au cudowne. Kreska zabija♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też z Tumblra, ale ktoś inny wstawiał. Jak patrzę na te grafiki, to czuję się, jakbym orgazmu mentalnego dostawała QwQ

      Usuń
  14. Ale...
    Jakim cudem Frisk jest biologicznym dzieckiem Toriel i Asgora?
    Przecież ona jest człowiekiem...
    No i co się stało z Asrielem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytaj się autora, nie mnie.

      Usuń
    2. ....
      Obawiam się, że moglibyśmy się nie całkiem zrozumieć

      Usuń
    3. O Asrielu autorka niczego nie umieściła - przynajmniej po angielsku. Co się tyczy Frisk, sama się nad tym zastanawiałam, ale tekst angielski wyraźnie mówił, że Frisk jest biologicznym dzieckiem Tori i Asgore więc... ja tam się sprzeczać nie będę.

      Usuń
  15. Aww how beautiful, no one knows how you can buy the book from tribetale?

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE