9 kwietnia 2017

Undertale: AU - Futuretale

Nazwa: Futuretale
Autor: agingeronfire


Charakterystyka AU
Kiedyś się zastanawiałam, które AU było pierwsze. Wśród takiej mnogości różności, któreś musiało, prawda? Moje poszukiwania zaprowadziły mnie do tego AU, które faktycznie i oficjalnie jest pierwszym uniwersum jakie powstało do gry. Zaraz po nim dopiero popularniejsze UnderFell, zaraz potem UnderSwap i kolejne.
Akcja ma miejsce w roku 50XX. Minęło już wiele lat odkąd Frisk uwolnił wszystkie potwory z pułapki. Ludzie i one żyli obok siebie wiele raz wzajemnie się rozwijając i wspierając. Niestety nic co dobre nie trwa wiecznie. Tak też się wydarzyło i tym razem. Potwory szybciej się rozwijały, przez co ludzie zaczęli się obawiać o swój los. Faktycznie, nauka, medycyna i technika potworów była lepsza, sprawniejsza i na znacznie wyższym poziomie niż ta ludzka. Wybuchła wojna domowa, której efektem było rozgraniczenie dwóch ras. Potwory żyją w swoim mieście, znajdującym się przy górze.
Ostatnią nadzieją na zgodę i pokój między ludźmi, a potworami jest Frisk. Osoba która ma +/- 16 lat choć jej płeć nie została sprecyzowana. Zostaje wysłana jako ambasador do potworów, by przypomnieć im o ideach miłosierdzia, przyjaźni i miłości, jakie uwolniły potwory i połączyły ich z ludźmi zaraz po uwolnieniu.
Warto dodać, że postacie występujące w tym AU to nie są te same z gry. To są ich potomkowie. 

Postacie
Państwo Gasterowie
W.D. Gaster - po tym jak został odratowany z tragicznego wypadku w Podziemiu, obecnie pracuje w domu zajmując się dalej badaniami naukowymi. W laboratorium zastępuje go starszy syn Sans, który objął po nim posadę głównego królewskiego naukowca. 
L.S. Gaster - żona Gastera wraz z Muffet prowadzi popularną w świecie potworów kawiarenkę. 
Bracia Gasterowie
Dr Sans Gaster - jeden z największych naukowców zaraz po jego ojcu. Będąc dzieckiem za bardzo zbliżył się do Rdzenia, który napromieniował go determinacją. Jego oczy świecą na zielono od tamtego momentu. Z charakteru jest oziębły, sarkastyczny i ma wielkie zamiłowanie do nauki, jakie może go popchnąć w różnym kierunku. Nie uśmiecha się za często, jak już to raczej pogardliwie prycha. 
Sir Papyrus Gaster - kapitan Gwardii Królewskiej. W trakcie jednego z patrolów stracił prawą rękę, lecz nie wyjawił co jest powodem tak poważnej kontuzji. Ma więc mechaniczną protezę. Czasami występuje również w programie kulinarnym Mettatona. Jako syn sławnego cukiernika (jego matka) ma wzięcie. Ponad to robi naprawdę dobry makaron. Stara się opowiadać kawały, aby poprawić humor swojemu bratu. 
Undyne i Alphys

Undyne - to ona wytrenowała Papyrusa i była wcześniejszym kapitanem Gwardii Królewskiej, obecnie jest zastępcą. To ona podsunęła mu pomysł, że brakującą kończynę może zastąpić zmechanizowaną, a kiedy dostrzegła jak wiele mocy mu ona dodała, zapragnęła podobną dla siebie.
Alphys - jest asystentką Sansa w laboratorium i właściwie jedyną osobą jakiej ufa. Sama w wolnych chwilach poświęca czas na kolekcjonowanie artefaktów i książek dotyczących historii ludzi i potworów. Co cenniejsze rzeczy odnosi do muzeum. Zajmuje się porządkowaniem akt, oraz przechowuje stare bajki i anime aby dzieci mogły sobie je pooglądać.
Mettaton, Napstablook i Mad
Są internetowymi gwiazdami. Tworzą muzykę, melodramatyczne przedstawienia, programy kulinarne. Mad zajmuje się programem w którym za pomocą gotowania pomaga ludziom pozbyć się nadmiaru złości i adrenaliny. Wszyscy są na stałe połączone ze swoimi w pełni robotycznymi ciałami.
Muffet, Grillby i rodzina królewska
Muffet - jest sławnym piekarzem. To ona zaproponowała wspólny biznes pani Gaster. Słynie ze specjalnego "egzotycznego" jedzenia dla ludzi.
Grillby - jest barmanem, który przez przebywanie w otoczeniu alkoholu zmienił swój naturalny kolor na biały. Jego płomienie mogą też mieć odcienie zielone i niebieskie. Do jego baru często przychodzi Sans jak tylko opuści laboratorium.
Rodzina królewska - Astore ma opinię dobrego i spokojnego króla. Toriel często odwiedza szkoły i uczy dzieci, zaś książę Asriel jest sławnym pisarzem opowiadań fantasy.



Share:

16 komentarzy:

  1. Ostatnio znalazłam ten filmik co tu umieściłaś i od razu się w nim zakochałam. A teraz przynajmniej wiem coś o tym AU

    OdpowiedzUsuń
  2. Astor czy Asgore?? A po za tym cieszę się że moge poznać nowe AU z góry dzięki xD
    PS. Nie mieszkam na górze xD

    OdpowiedzUsuń
  3. To naprawdę było pierwsze au?! Łał...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nom :3 Gra ukazała się 15 września 2015 roku, zaś na początku sierpnia już były pierwsze wątki powstałego AU.

      Usuń
  4. Przecież ta animacja całkowicie odbiega od fabuły! Ale mimo tego bardzo ładna, a samo Au wydaje się interesujące. ( WOW! Gdyby pani od polaka przeczytała jak się tu wyrażam to by były niezłe jaja XD )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ponieważ od czasu powstania tego AU przybrało ono wiele form. To jest jedna z wizji fana. Ja opisałam pierwotną wersje ^^ A nie to samo co z UT tylko że w zmienionych łaszkach

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Niestety, nie znalazłam żadnych konkretnych kanonicznych informacji. Wiadomo, że Chara to pierwszy człowiek jaki wpadł, ale ... nic ponad to.

      Usuń
  6. Czyli postacie tu opisane to potomkowie tych z UT?

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaraz zaraz, ludzie wywołali wojnę ale to potwory mają nauczyć się miłosierdzia?
    Potwory powinny zetrzeć ta trasę z powieszni ziemi, co tam siedem dusz niech król zdobędzie wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. . . . . .
      Yhhh ludzie wywołali wojnę, bo potwory są lepiej rozwinięte od nich. Frisk jest przedstawicielem pacyfistów, którzy chcą pogodzić się z potworami.

      Usuń
  8. Czemu na tej animacji sans wygląda inaczej? xdd a wgl to ja ten filmik dawno widziałam kiedy nie myślałam że te postacie są z undertale i się w nim zakochałam a teraz wiem że nie XDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam wyżej. FT jako pierwsze AU doczekało się kilku wersji. Ja opisywałam tą pierwotną. Ta z filmiku jest inna, choć motyw właściwie ten sam. Mając do wyboru ciekawą pierwszą fabułą, a umieszczenie UT w przyszłości - wybrałam to pierwsze. Kanoniczne i pierwotne.

      Usuń
  9. Od dawna wiedziałam o tym AU jednak ilekroć wpisywałam o tym w wyszukiwarce nie mogłam nic znaleźć!

    OdpowiedzUsuń
  10. Samo AU jest zajebiste ale nnie lubie tu WYGLONDU TYLKO WYGLONDU Undyne i Alphys bo som robotami wiec one powinny miec jakby robotyczne ubrania-zbroje (Undyne) a nie ciala robotyczne

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam małe pytanie.... Czy oni posiadają jakieś wspomnienia przodków?

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE