6 stycznia 2018

Q&A #4

A więc tak jak obiecałam, kolejne Q&A. Trochę mi zajęło nim udało mi się znaleźć to czego chciałam i połączyć to tak, aby wyszło w ten sposób w jaki to widziałam. Ale udało się! 
Wasze przerobione pytania i moją odpowiedź na nie macie tutaj:
Jako, że nie mam sił, a filmik z odpowiedziami na pytania trwałby dłużej niż godzinę (sprawdzałam, bo się nagrałam) postanowiłam odpowiedzi udzielić w formie pisanej, z nią też jesteście bardziej zaznajomieni w moim wypadku. 

Jakiś czas temu, na mailu dostałam ciekawą propozycję. Odnośnie liveów. FanGame Undertale Yellow. Chcielibyście, abym ja przeszła pacyfistę, a Samael Genocide? Jeżeli tak, głosujcie w ankiecie ponad notką, która będzie widoczna tylko przez jeden dzień. To póki co projekt, bo trzeba namówić Samael do wzięcia udziału w zabawie. No i ... muszę znaleźć program (taki w którym obraz nie będzie się ścinał), który ułatwi nagrywanie, nauczyć się go obsługiwać. Tak więc jeżeli ktoś zna coś co obsłuży nawet taki dinozaur jak ja na starym złomie jakim jest mój komputer - z przyjemnością przyjmę porady! 

No, a teraz wracając do notki i pytań, jakie znajdują się w tym wpisie. KLIK

 Co najbardziej cenisz w Polsce? - Sansy Skeleton
Jeżeli w pytaniu chodzi o kraj to odpowiem - Krajobrazy. Uwielbiam polskie krajobrazy. Góry, morze, Mazury, niziny, zabytki, budowle, to, że jest tutaj tak zielono! Na stosunkowo małym obszarze mamy właściwie większość rzeczy potrzebnych do życia! 

Jaśnie pani pracująca w biedronce czy lubi pani placki czy raczej preferuje naleśniki? - Vinciunia hgfhdrujbn
W nagraniu odpowiedziałam, że naleśniki. Tutaj chodzi jednak o to "jaśnie pani". Wielokrotnie musiałam ostatnio przypominać, aby nie zwracać się do mnie per "pani". Mój poziom emocjonalny zatrzymał się na wieku 14-16 lat. Łatwiej i szybciej dogadam się z nastolatkiem niż z człowiekiem dorosłym. Tutaj, jestem Yumi i mój wiek nie ma znaczenia. 

Jaki język świata jest najpiękniejszy? - Andgora
Trudno mi wybrać najpiękniejszy, bo wszystko zależy od tego na co ma się ochotę oraz co z czym się je. Dla przykładu. Niemiecki dobrze pasuje do skocznych piosenek stricte pogańskich:
Ale nie pasuje do opery. Bardzo podoba mi się Arabski lecz nie w każdym utworze i nie każdym brzmieniu.
Piosenka zaczyna się w 37 sekundzie, bo wcześniej jest reklama jego albumu. 
Przepięknym językiem, który znowu fatalnie wychodzi w dubbingach jest Francuski 
Uwielbiam też w niektórych wykonaniach język Rosyjski. 
No i oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie wspomniała, że język japoński bardzo mi się podoba. Czasami mam wrażenie, że ci ludzie nie mówią, tylko śpiewają cały czas. 
Dlatego trudno mi jednoznacznie odpowiedzieć, który język świata jest najpiękniejszy. Z językami jak z potrawami. Trzeba wiedzieć co z czym podawać, aby smakowało. 

Czy grałaś w Undertale jeśli tak to czy przeszłaś Genoside run i jakie miałaś odczucia? - KitsuneMinLis
Moja przygoda z UT zaczęła się od tego, że przeszłam tę grę. Nie przepadam za oglądaniem letsplejerów, znaczy się lubię patrzeć jak przy mnie się gra, ale... w sensie, ja jestem obok. Nie lubię patrzeć jak grają inni na komputerze .. przez komputer - nie wiem czy wiesz o co mi chodzi. A więc tak, grałam z UT. 
Jak tylko dowiedziałam się, że w tej grze nikt nie musi ginąć i można ją przejść nie zabijając nikogo - natychmiast robiłam wszystko, aby osiągnąć to zakończenie. Mordowanie innych to powód przez który nie lubię większości gier, choć uważam, że fabułę mają zacną. Dla przykładu takie Skyrim. Kiedy doszłam do misji w której by pchnąć główną fabułę dalej trzeba było zabić smoka Palturnaxa obraziłam się na grę i robiłam wszystko, aby go nie zrobić. Każdą poboczną misję, każdy najmniejszy element gry, by tylko go nie zabić. 
Undertale to pierwsza gra, na której płakałam. I to na zakończeniu prawdziwego pacyfisty. Moment w którym trzeba było ocalić Asriela sprawia, że nawet teraz wzruszam się. Bardzo uderzył w moją emocjonalność i cóż - nie umiałabym zabić moich przyjaciół, dlatego nie, nigdy nie przeszłam i nie przejdę Genocide. 
Taaa ścieżka znowu jest ulubioną Samael i wielokrotnie byłam światkiem, jak przechodzi Genocide bez mrugnięcia okiem, bez chwili zawahania i potrafi po 30 razy dziennie walczyć z Sansem, pokonać go, zamykać grę i wchodzić tylko po to, aby znowu z nim walczyć. Jak powiedziała "to ją odstresowuje". Kehm

Czy trudno jest zostać tłumaczem? - KitsuneMinLis
Em, jeżeli chodzi o bycie profesjonalnym tłumaczem - to wydaje mi się, że tak. Pragnę zaznaczyć, że nie jestem profesjonalistą. Znajomi, którzy są na kierunkach umożliwiających im zostanie tłumaczami mówią, że najgorzej jest z praktykami i potem na rynku pracy. Tłumaczy języka angielskiego jest wiele. Dlatego jeżeli chcesz szkolić się w tej sprawie - to nie w angielskim, a jak już, to musisz być baaardzo dobra (i mieć plecy). Wiem, że los na loterii wygrał kolega, który chce być tłumaczem języka japońskiego. Dlatego w tych stronach szukałabym źródła zarobku w przyszłości.

Chciałabym przetłumaczyć parę komiksów ale jestem totalną pierdołą jeśli chodzi o angielski - KitsuneMinLis
To, że jesteś totalną pierdołą to wymówka. Nie, nie zaprzeczaj. Jak chcesz tłumaczyć - tłumacz. Nikt ci nie broni. Tłumacz sama (nie przez google tłumacza), jak nie znasz jakichś słówek sprawdzaj ich znaczenie. Przetłumacz, wyślij do mnie i zobaczymy co z tego będzie.
Pamiętaj, oceny w szkolne NIGDY nie są wyznacznikiem tego kim jesteś i jak wiele wiesz z danego przedmiotu. W 70% składają się z dobrej woli nauczycieli. 
Sama nie jestem orłem z angielskiego. W podstawówce uchodziłam za debila językowego, sama uważam się za lingwistycznego analfabetę. Nauka języka przychodzi mi bardzo trudno i gdybym sama nie tłumaczyła dla siebie a to piosenek, a to tekstów, a to komiksów, - mój angielski byłby na poziomie przeciętnego Janusza spod monopolowego. Tłumaczenie rozwija język i jak będziesz tłumaczyć, to zobaczysz, że w szkole poprawią Ci się stopnie. 
Wzbogacisz język i nauczysz zwrotów. Ja np nie wiem z jakich czasów korzystam, ale umiem z nich korzystać w mowie i piśmie. Bez problemu dogaduję się ze znajomymi z różnych krajów i uważają oni, że mój angielski jest naprawdę dobry. Więc... nie poddawaj się i nie szukaj wymówek. Siadaj i tłumacz. 

Sans bądź Papyrus podoba ci się najbardziej?  - KitsuneMinLis
Jestem wierna. Sans. Na Papyrusa nie umiem spojrzeć inaczej niż na młodszego brata. Sans budzi moje największe zainteresowanie. 

Z którym byś zgrzeszyła? - KitsuneMinLis
Uhuhuhuhuhu! Z Sansem to można nawet konie kraść!

Które opowiadanie bądź komiks z którymś z nich sprawił że się podnieciłaś? - KitsuneMinLis
Heh, jak wiecie, na bloga nie wrzucam nic co by mi się nie podobało. W sensie, nie zabieram się za tłumaczenie. A więc, skoro tłumaczę jakieś +18 znaczy, że wywołało na mnie to co wywołać miało. ^^

Jaką postać uwielbiasz z historii? - Anonimowy
Tylko jedną? Za wiele ich. Naprawdę. W tej chwili zainteresowała mnie postać Michała Sędziwoja - był to polski alchemik z XV/XVI wieku, który szukał kamienia filozoficznego i przypadkowo odkrył tlen. Zgodnie z legendami udało mu się odkryć sekret nieśmiertelności i młodości i gdzieś teraz chodzi po ziemi w swoim młodym ciele. Ale to legendy. Generalnie jego badania są podwalinami polskiej magii rozumianej nie jako czary mary, ale nauka. Taki polski Dumbledore.

jakiej marki masz samochód? - Anonimowy
Nie mam samochodu i nigdy mieć nie będę. Serio. Mam tak znaczną wadę wzroku, że dla dobra swojego i pieszych wolałabym NIGDY nie siadać za kółkiem.

Jakie najbardziej lubisz czytać gatunki książek? - Dodo Dan
Beletrystyka. Fantasy. Dark Fantasy. Książki popularno-naukowe. Wszystko co dotyczy sił nadprzyrodzonych mnie przyciąga jak magnes. No i historii, ale nie bitew, wojen czy zbrojenia, a życia codziennego.

Czy lubisz pracować w biedronce? - Animaa
To nie jest coś, co się lubi albo i nie. Nie znajdziesz chyba nikogo, kto by powiedział, że na najniższym szczeblu w hierarchii instytucji czuje się dobrze. Pracy jest dużo. Naprawdę dużo i to nie jest nic łatwego, przyjemnego czy miłego. Pracuję dla pieniędzy, bo ich potrzebuję, a nie po to, aby lubić swoją pracę. Na to jeszcze mam czas.

 Czy znasz bądź chciałabyś poznać inne języki? - Różowy Kot
 Uuuuuczyłam się niemieckiego, ale to czas przeszły niedokonany. Uuuuczyłam się łaciny, ale to czas przeszły niedokonany. Mamusia twierdziła, że od dziecka zadziwiająco szybko łapałam francuski, ale nigdy w tym kierunku się nie uczyłam, dlatego nie wiem czy cokolwiek by z tego wyszło, a obecnie nie ciągnie mnie do tego języka. 
Po wielu latach oglądania anime tak osłuchałam się tego języka, że wiele mogę oglądać bez patrzenia na napisy, ale nic nie powiem czy tym bardziej nie napiszę w tym języku.

 Kiedy poznałaś swoją pierwszą miłość? - Różowy Kot
 Emm zależy co się przez to rozumie. Pierwsze miłostki przezywałam w podstawówce. Rany, aż wstyd mi o tym myśleć jaka ja byłam głupia! Moją pierwszą dziewczynę miałam wcześnie i trudno mi powiedzieć, czy to była miłość czy przywiązanie, bo była ona jednocześnie moją przyjaciółką od dzieciństwa. Potem w wieku zdaje się 13/14 lat poznałam późniejszego chłopaka, ale miłość potrzebowała dwóch lat, aby się rozwinąć między nami... Soooł. 

Gdzie chciałaś pracować jako dziecko? - Różowy Kot
 Od dziecka chciałam być nauczycielem. Serio...

Skąd wzięłaś inspiracje na tworzenie własnego bloga? - kirss
Em, znajoma, która mam od ... 12 lat (a pragnę zaznaczyć, że to znajomość stricte internetowa i widziałyśmy się tylko raz w życiu) kiedy podałam jej linka do Handlarza na początku jego działalności rzuciła rozbawiona
"Yu bez bloga, to nie Yu. Yu zawsze musi mieć bloga"
No i to jest prawda. Jak tylko dostałam stały dostęp do internetu i dowiedziałam się, że możliwe jest zrobienie czegoś takiego jak blog, natychmiast założyłam swojego. Pierwszego, drugiego, trzeciego, czwartego. Dotyczyły wielu rzeczy. Pamiętnik internetowy. Opowiadania. Recenzje. Zdjęcia. Głupie historyjki. I takie tam... Do teraz błądzą one po sieci gdzieś... Dlatego blog u mnie to nic niezwykłego. Nawet to, że wzięłam się za tłumaczenie. Zaskakujące jest to, że dopiero ten blog chwycił xD

Uważasz inne kobiety za piękne? - Anonimowy
Nie umiem już patrzeć na kobiety w znaczeniu seksualnym, dlatego obiektywnie i estetycznie powiem, że jak kobieta zadbana, to jest piękna.

 Wklej zdjęcie, które wywołuje u Ciebie wstyd za rzeczy, które dzieją się w Twoim kraju. - Anonimowy


 Czy nie uważasz że wiara w miłość damsko-męską trwającą wiecznie jest durna, niezasadna i niepotwierdzona faktami? - Anonimowy
 "Miłość" oraz "wiara" to pojęcia abstrakcyjne. Ciężko mi wypowiadać się na ten temat, gdyż bardzo, ale to bardzo bym chciała, aby istniała taka miłość. Jednak życie nauczyło mnie, że nie ma czegoś takiego jak wieczna miłość damsko-męska. Sama nie wiem, czy umiałabym zaufać komukolwiek na tyle mocno, aby powierzyć mu własne jestestwo. Dlatego... cóż... ja... jestem emocjonalnym robotem, trudno mi odpowiadać na takie pytanie, a nie chce mówić za kogoś. Więc życzę wszystkim tym, którzy poszukują takiej miłości - aby ją znaleźli.

 Co wolisz? Frans czy Soriel? - octavia.
 Ani to, ani to. Nie lubię Soriel od początku. Tori ma męża i jest królową. Powinna wrócić do Asgora, to bardzo biedna postać. Totalnie. Frans śmierdzi mi pedofilią, bo obecnie, nie umiem patrzeć na Friska inaczej niż na małego chłopca, więc...

 Jakiej rzeczy boisz się w sobie najbardziej? - octavia.
 Podatności na używki. Ja naprawdę szybko się uzależniam, dlatego potrzebuję kogoś, kto nade mną sprawuje kontrolę. Nie mówię tutaj o papierosach czy czymkolwiek innym, bo od tego też szybko się uzależniłam i cieszę się, że Samael sprawuje nade mną pieczę i pilnuje z tym nałogiem. 
Uzależniłam się od tego bloga - bo mówimy tutaj o uzależnieniu. Czy od komputera - choć ten zwrot mi się nie podoba, ale to też prawda. Boję się własnych uzależnień i tego, że mogą mieć nade mną większą kontrolę niżbym tego chciała. 

Chciałabyś się cofnąć w czasie i naprawić jakiś swój błąd zz przed lat? - octavia.
 Nie. Bo gdyby nie błędy przeszłości, nie byłabym tutaj teraz.

 Lubisz chomiczki i myszki? Chcesz je przytulić? - octavia.
 Lubię wszelkie gryzonie. Miałam kilka chomików w domu, no i raz dwanaście szczurów (jednocześnie). Soł...


Poleciłabyś jakąś fajną piosenkę na wieczór? - Taki jeden
 Ostatnio mam fazę na Celtic Woman ^^

 Ilu miałaś chłopaków? - Taki jeden
 Takiego chłopaka - chłopaka prawdziwego, który w pełni zasługuje na tę nazwę. To jednego. Pomijam miłostki i zauroczenia, czy kilku dniowe/tygodniowe sprawdzenia, czy coś "zaiskrzy".

  Czego uczył twój najbardziej lubiany nauczyciel? - Shini YY
 Historii.

 Jaka jest twoja znienawidzona postać z Undertale? - Shini YY
 Mam postacie jakich nie lubię, ale żadnej nie nienawidzę. To za mocne określenie. Wszystkie są tragiczne na swój sposób i w każdej znajdę coś co mi się podoba. Nienawiść to za mocne słowo.

 Czy zamierzasz zagrać z Samael w CupHead? Polecam! - Filip Domin
 Em... nie ^^"
Share:

2 komentarze:

  1. Q&A wyszedł świetnie, żałuję że nie dałem pytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja odpowiedź w filmiku na jedno z moich pytań położyło mnie na łopatki. "W sercu", przyznam naprawdę dobra odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE