15 czerwca 2017

Gra: Bestseller - wyjaśnienie i zasady


A więc tak, po głowie chodził mi kolejny pomysł na ciekawą, wspólną grę. Bestseller! Już tłumaczę o co w niej chodzi.

Wspólnie będziemy pisać opowiadanie/książkę. Jednak musimy coś wpierw ustalić, dlatego między notką, a dolną częścią bloga są trzy ankiety, które będą ważne do jutra do godziny 12.00/12:30 w nich wybieramy kto będzie głównym bohaterem naszego opowiadania i w jakich realiach czasowych będzie ono osadzone. 

Informacje: 
- wspólna książka ma liczyć 20 rozdziałów + prolog i epilog = 22 rozdziały. 
- prolog i epilog opisuję ja - Yumi Mizuno
- 20 rozdziałów opisujecie Wy - czytelnicy
- nie ma zaklepywania kolejki z góry. Dopiero kiedy pojawi się rozdział będzie można bić się o to kto kolejny
- wygrywa szybszy, znowu zasada kto pierwszy ten lepszy. LECZ
 ~ zwycięzca musi znać wcześniejsze rozdziały i dostosować się do fabuły
 ~ na napisanie opowiadania i przesłanie mi go na maila ma 3 dni od czasu swojego zgłoszenia (liczy się czas dostarczenie wiadomości na maila, a nie mojego odczytania go)
 ~ jeżeli w ciągu 72h nie dostanę na maila kolejnego rozdziału, czytelnik zostaje zdyskwalifikowany i nie będzie mógł wziąć udziału w pisaniu tej książki
 ~ jeżeli osoba która właśnie pisze, nie będzie w stanie wyrobić się w czasie regulaminowych 72h, musi to zgłosić w komentarzu pod ostatnim rozdziałem (wtedy kolejka przechodzi na tę osobę, która jako pierwsza zgłosi się po niej)
 ~ w grze mogą brać udział tylko osoby zalogowane (wybaczcie anonimowi, albo piszecie z konta google, albo przynajmniej podajecie url. Ten punkt wziął się jako zabezpieczenie, aby fabuła szła dalej)
 ~ napisany rozdział musi mieć minimum 3 strony, ale nie więcej niż 5
 ~ po napisaniu rozdziału, musisz na końcu zaznaczyć trzy rzeczy. Obojętne jakie. Muszą one pojawić się w kolejnym rozdziale napisanym przez kogoś innego. 
- Po 20 rozdziale, a przed epilogiem zostanie puszczona nowa sonda gdzie wybierzemy co zrobić z głównymi bohaterami wspólnego opowiadania

Zasady:
 Na napisanie rozdziału masz 72h - czas liczy się od dania zgłoszenia, do momentu dostarczenia rozdziału na mojego maila W jednym rozdaniu możesz wziąć udział tylko raz
 Po przekroczeniu wyznaczonego czasu jesteś dyskwalifikowany i nie możesz wziąć udziału w rozdaniu (do czasu, aż ten konkretny tom będzie napisany)
 Trzeba trzymać się fabuły opowiadania i postaci jakie zostały wybrane na początku
 Można umieszczać własne OC, ale tylko i wyłącznie we własnym rozdziale (tak aby Twoje OC nie zostało do kolejnego rozdziału)
 Rozdziały muszą być kontynuacją poprzednich
 Rozdziały mogą być +18 lecz należy to wcześniej zaznaczyć i musi to być zrobione fabularnie
 Nie wolno opisywać wyglądu głównych bohaterów
 Mogą pojawiać się postacie z gier, filmów, komiksów, lecz tylko i wyłącznie we własnym rozdziale (tak jak w przypadku OC)
 Jak ktoś wykorzystał znaną postać z innego uniwersum, kolejna osoba też może ją brać
 Trzy przedmioty wybrane przez osobę piszącą przed Tobą (będą na końcu rozdziału) muszą być w Twoim opowiadaniu, czy to staną się istotnym elementem, czy po prostu wzmianka, np "kubek stał na stole", lecz muszą się pojawić. 
 Pisząc własny rozdział możesz stawiać postać w trudnej sytuacji (np 3 sekundy przed wybuchem bomby) tak aby osoba pisząca po Tobie musiała wybrnąć z tej sytuacji
 Główny bohater musi żyć przez wszystkie 20 rozdziałów i Twoim zadaniem jest utrzymać go przy życiu 

Do tego
+ dokonuję redakcji nadesłanych tekstów
+ można robić obrazki do swoich rozdziałów oraz cudzych, zostaną one umieszczone w opowiadaniu
+ jeżeli masz jakąś stronę, czy konto gdzieś śmiało, możesz podać 
+ jeżeli masz konto na wattpadzie, musisz je podać (jeżeli nie masz, to nie xD), opowiadanie będzie też tam wrzucane i chcę Cię oznaczyć 
+ można udostępniać to opowiadanie na różnych stronach, ale tylko te rozdziały które sami napisaliśmy!

Rozdziały proszę słać na maila:
yumimizuno@interia.pl

Nie zapomnijcie oddać waszego głosu w ankiecie! 

Mmm myślę, że to chyba wszystko.
Jakieś pytania?
Share:

74 komentarze:

  1. Fajny pomysł Yumi. Już mi się podoba ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Juz się nie mogę doczekać, bardzo chętnie wezmę udział c:

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż...będę musiała zrobić sobie konto XD A co do pomysłu to jest on genialny ^^
    ~Shiro Inu

    OdpowiedzUsuń
  4. Po prostu super!
    To naprawdę genialny pomysł!
    Ciekawi mnie jak to wszystko wyjdzie.
    Każdy ma inny gust, więc będzie sporo zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie wezmę udział :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Już zagłosowałam xD
    Mam nadzieję, że wyjdzie nam coś naprawdę dobrego ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nareszcie wracam do żywych. Przepraszam, że nie uprzedziłam, iż nie będę mogła wziąć udziału w Kółku Przyjaźni, a zaklepałam numerek. Cóż, pewne sprawy wyższe. Za to tym razem na pewno się postaram i napiszę coś fajnego ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy pomysł ^-^
    I miło że można stawiać bohatera w trudnej sytuacji, lubię to robić xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mam pytanie: jaki ma być rozmiar czcionki? Pytam by nie było że ktoś ją specjalnie zmniejsza albo powiększa by się zmieścić w tym limicie

      Usuń
    2. Trudne sytuacje są zabawne =) Jeszcze daje rade xD ale tym mi nie pomogłaś. Nawet miałam zamiar już coś ciekawego odpisać =)

      Usuń
    3. Yumi, to jak z tym rozmiarem czcionki?

      Usuń
    4. Oh wybacz uciekło mi to pytanie.
      Mmm myślę, że czcionka Times New Roman, rozmiar 12. Interlinia pojedyncza xD Margines też podawać czy się obejdzie? xD

      Usuń
    5. Obejdzie się, dziękuję xD
      Pytam się, by nie wyszło tak, że ktoś sobie specjalnie zmniejsza lub powiększa czcionkę tylko po to by zmieścić się w 3-5 stronach

      Kurwa, ale tym marginesem to mnie rozbroiłaś, ciągle mam z tego bekę xD

      Usuń
  9. Udało mi się ruszyć leniwe dupsko i zrobić konto xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudne decyzje wymagają poświęceń
      Wiedz, że jestem z ciebie dumna xD

      Usuń
    2. A dziękuję bardzo xd Już dawno chciałam to zrobić ale miałam taki nieogar mózgu że nie wiedziałam jak .-.

      Usuń
    3. Klap klask klap klask klap klask
      Brawo Shiro! *łza wzruszenia spływa po policzku*

      Usuń
    4. *Podaję chusteczki Rydzi*

      Usuń
    5. Czuje się taka dowartościowana :')
      Idę jakoś spożytkować moją motywację...jeszcze nie wiem co ale coś zrobię (/._.)/

      Usuń
    6. Brawo, jestem z Ciebie taka dumna!

      Usuń
    7. ƪ(⁰o⁰;)ʃ *łzy szczęścia*

      Usuń
    8. Czy ktoś będzie ze mnie dumny, jeżeli założę 2 konto? XDDD

      Usuń
    9. *wstaje i zaczyna klaskać a łzy szczęścia leją się po jej policzkach*
      *kierowca autobusu też wstał i zaczął klaskać*
      Sansy, tak właściwie to byłoby twoje 3 konto xD

      Usuń
    10. Anu, ale tamto używałam tylko i wyłącznie, bo telefon nie pozwalał mi używać tamtego >-<

      Usuń
  10. Świetny pomysł!
    I chętnie wzięłabym udział, gdybym umiała dobrze pisać =)
    ~Człowiek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pfff nie liczy się to jak się pisze, ale jak się bawi ^^ To nie ma być tekst na miarę Mickiewicza czy Sienkiewicza. To ma być zabawa!
      Nie pozwól kompleksom zabrać Ci zabawy :D

      Usuń
    2. Dokładnie! Jeżeli nie będziesz próbowała, nie nauczysz się, a tak to możesz spróbować i dobrze się bawić ^^

      Usuń
  11. Takie pytanie (sry ze mnie nieogar jest) gdzie ta ankieta?,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wersji na komputer na dole ^^

      Usuń
    2. Jesteś przez telefon? Ja tak i też nie wiedziałam gdzie jest zE
      Jeśli jesteś przez tel to na dole wybierz opcję "wyświetl wersję na komputer"
      Ankieta powinna być pod komentarzami

      Usuń
    3. Yap, komputerowa wersja pod notatką xD

      Usuń
  12. Świetne! Na pewno wezmę udział, jeżeli będę miała taką okazję ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Pytam, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałam jedną rzecz:
    piszemy ten rozdział jaki uda nam się złapać i na końcu piszemy trzy rzeczy, ale po prostu np. kubek, szczotka do włosów, książka, tak?
    Sora że pytam, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałam :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam pytanko :) Koszmarnie pisze opowiadania czy mogłabym zrobić ilustrację do wybranych rozdziałów ? I czy jak je zrobię to mam wysłać na Twojego maila?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. " można robić obrazki do swoich rozdziałów oraz cudzych, zostaną one umieszczone w opowiadaniu"

      Usuń
    2. Oczywiście, że można. Tak jak napisałam i tak jak zacytowała Sansy xD

      Usuń
  15. Kończę nadrabianie postów, został ostatni... Zabawa! Gdyby nie to, byłabym smutna, że wszystko, co udostępniłaś już zostało przeze mnie przejrzane xD Uwielbiam twój blog, a czytanie komentarzy jest tak samo interesujące.
    Dziękuję, że stworzyłaś ten blog ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. Łooo, genialny pomysł ♡ヮ♡ Z pewnością wezmę udział ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Omg ale fajny pomysł :D tylko że ja za bardzo to opowiadań pisać nie umiem xDD, więc może będę rysować ;3 O! Rysowanie to u mnie lepsza praca xDD

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, spotkałam się jedynie albo z kobiecym, albo tam, gdzie jest płeć obojętna. Oto te, w których płeć jest obojętna (te pamiętam, że były)

      http://handlarz-iluzji.blogspot.com/2017/02/undertale-co-jezeli.html
      http://handlarz-iluzji.blogspot.com/2017/03/undertale-trucizna-prolog-teraz-zyc.html
      http://handlarz-iluzji.blogspot.com/2016/12/undertale-jestes-mile-widziany-youre.html
      http://handlarz-iluzji.blogspot.com/2017/02/undertale-gehenna-start.html
      http://handlarz-iluzji.blogspot.com/2017/04/undertale-kreacja-01-ciao-opowiadanie.html

      Jeżeli o czymś zapomniałam, wybacz XD A, co do tego, w "Gra: Żądania" przy następnej sposobności, możesz sobie zażyczyć czego tylko chcesz, (o ile jest to oczywiście zgodne z regułami gry) ^^

      Usuń
    2. Ooooooojaaaaaaa dzięęęęęęęęęęęęęęekiiiii ciiiiiiiiii

      Usuń
  19. Oh, ja też się na to.. PISZĘ ;) xD <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Talent do kawałów godny Sansa. Brawo xD

      Usuń
    2. POLAĆ JEJ! (herbatki)
      Aż mi się łezka w oku zakręciła =') Sans byłby dumny =')

      Usuń
  20. *obiecuje sobie, że w końcu się zmobilizuje i ogarnie na tyle, żeby dać radę wziąć udział w grze*

    OdpowiedzUsuń
  21. A GDYBY TAK ZROBIĆ ZRZUTKĘ, NA KONIEC JĄ WYDAĆ I ROZESŁAĆ (chętnym) UCZESTNIKOM?!

    Proponowane możliwości z rzutki:
    - Patronate
    - Listownie (Przez paczkomat)
    - Wysłanie na konto Yumi z dopiskiem (np. Na Książkę *Wstaw tytuł naszego bestseleru*)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nope - nie podejmuję się tego. Przy tylu autorach wiesz jakie to byłoby prawnie skomplikowane? >.>

      Usuń
    2. Ok! Nie naciskam, to tylko luźny pomysł na zwieńczenie całej zabawy... III nie wiem, nie znam się.

      Usuń
  22. Pomysł genialny! Ale jak zwykle Kzazumi kiedy ma szansę się wykazać Kzazumi nie ma do tego warunków :D ~Kzazumi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh dziecino, jacht Antila 24 to idealne warunki! -Remi

      Usuń
    2. Taa szczególnie w towarzystwie jakim sie znajdujemy. SZCZEGÓLNIE W TWOIM TOWARZYSTWIE. ~Kzazumi

      Usuń
    3. a wy na jachcie jesteście? xD
      Nie masz choroby morskiej? xD

      Usuń
    4. Neee drugi dzień i jakoś sie trzymam c: ~Kzazumi

      Usuń
  23. Ten pomysł jest genialny! Nie mogę się doczekać! W sumie to nawet chciałabym przejąć od kogoś jakiś trudny motyw- kocham je rozwiązywać xdd
    Gdy masz w końcu wolny dzień i już 7 godzin robisz rysunek dla kolegi na urodziny a to jest ledwo połowa >.> Tak to jest z chwilą wolnego czasu xD

    OdpowiedzUsuń
  24. O rany... Nie było mnie tu tydzień, lawa postów widzę xD pomysł zajebisty, brak mi słów ^^

    OdpowiedzUsuń

POPULARNE ILUZJE