26 czerwca 2017

Gra: RolePlay - uściślenie zasad dotyczących baru Grillby's

Widząc jaką furorę robi Grillby's oraz to, jak ... hm.... nietrafne po tych kilku dniach okazały się zasady jakie wcześniej ustaliłam. Postanowiłam spisać nowe na spokojnie. Uprzedzam, że będą one obowiązywać w całym rpg.


Aktualny link do discorda: klik
W razie nieważności (link jest ważny tylko 24h) proszę napisać w komentarzu o podanie nowego

Opis baru
Bar jest własnością Grillbiego z Undertale oraz Fell!Grillbiego (Underfell) istnieje prawdopodobieństwo, że mogą pojawiać się inni Grillowie, lecz tylko administratorzy mogą rezerwować Grillby z różnych AU. 
Muzyczka dla klimatu heh

A więc tak:
♦ Akcja ma miejsce TYLKO w barze. Nie można grać przed, za, obok, czy tym bardziej oddalać się do jakichś parków. To co dzieje się poza barem - a w bar wlicza się tylko wnętrze - nie ma znaczenia i nie powinno być opisywane, czy tym bardziej nie może akcja się tam przenosić. 

♦ W barze poza salą główną znajdują się jeszcze ubikacje na parterze oraz zaplecze. Ubikacja damska i męska. Zaś do zaplecza mają wstęp tylko administratorzy i moderatorzy. Będą tam ustalane rzeczy stricte mechaniczne:
-pomysły
-sugestie
-informacje o problemowych graczach
-problemy jakie wyszły w trakcie gry
Trunki w barze to przede wszystkim alkohole. Można jednak zakupić również frytki, burgery, przekąski - chrupki, batoniki, gumy do żucia; kawę, herbatę oraz czekoladę. 
Co się tyczy szafy grającej
Zaznaczam, że jest to stara szafa. Dla potrzeb fabularnych nie posiada w sobie piosenek wydanych po 2000 roku. Tak więc proszę nie przychodzić z informacjami, że zaczyna grać no nie wiem Justina Biebera czy kogoś tam innego. Utwory jakie wolno zapuszczać muszą być wydane maksymalnie do roku 2000. Kraj pochodzenia - nie jest istotny. 
Pokój to miejsce przeznaczone na akcje +18. Nie posiada łazienki, ma jedno łóżko, stolik, lampkę i książkę. Wynająć go można u Grillbiego, jeżeli akurat, żadnego nie będzie, trzeba fabularnie napisać, że się kupuje klucz i idzie do pomieszczenia obok 
Jak widać, pokój jest JEDEN, a więc maksymalnie jedna para może się w nim znajdować - trójkąt czy tam jak się urządzicie. Wynajmuje się go na fabularną dobę. 
Jednak nie chcę też, aby był on okupowany tylko przez jedną, dwie takie same osoby, a więc jeżeli ktoś tam będzie za często - po prostu klucz nie zostanie mu wydany. 

Wytyczne fabularne
♦ W RP nie spamimy. Wiadomości w / / wysyłamy w ostateczności, informując o tym że koniecznie trzeba wyjść, albo że się zniknie. 
♦ Na wiadomości w / / nie odpisujemy
♦ Nie stawiamy emotikonów w rp
♦ Wiadomości o treści
Heh
Nom
Tak
Nie
*siedzi i nic nie robi* 
Monosylaby
Pojedyncze słowa. 
Są niedopuszczalne bo nic nie wnoszą do fabuły. 
Wiadomość musi być w pełni rozwiniętym zdaniem języka polskiego. Czyli posiadać: Orzeczenie, podmiot, przydawki, dopełnienia etc. Ma to być zdanie
♦ Na spamienie macie generala. Tam komentować możecie co się dzieje na czacie, albo wymieniać luźnymi pomysłami. 
♦  Każdy gracz musi mieć avatar przedstawiający jego postać.
♦  Każdy gracz musi mieć nazwę zmienioną - imię odgrywanej postaci. 
♦ Piszemy ortograficznie. Są 3 upomnienia za byki. Proszę nie zrozumieć mnie źle. Każdemu się trafi. Jednak kiedy widać, że dana osoba notorycznie kaleczy język polski (bez względu na posiadany realnie wiek) i mimo upomnień - nie poprawia się. Zostanie jej odebrane prawo do gry na 48h. Po 3 upomnieniach. Jeżeli znajdą się przypadki, które mimo nałożenia kary nadal będą popełniać błędy i nie wykazywać poprawy - zostanie im odebrane prawo do gry całkowicie. 
♦ Grillby's choć jest barem zaczerpniętym z Undertale, nie ma określonego miejsca, ani czasu. Dlatego w jego progi mogą wstępować postacie z innych gier, bajek, filmów, a także postacie realne i rzeczywiste. 
♦ Można robić swoje własne OC i nim grac.
♦ Osoby jakie biorą postaci kanoniczne - czyli takie które występują już w istniejącym AU czy też filmie czy czymkolwiek innym, są ZOBOWIĄZANE do przestrzegania realiów świata oraz charakteru postaci. W przypadku nieumiejętności odgrywania postaci zauważonej przed admina albo moderatora
Pierwsze upomnienie - to oznaka, aby gracz poczytał więcej o postaci i dostosował swoje zachowanie do odgrywania jej; albo zmienił postać. 
Drugie  upomnienie - to oznaka, że gracz MUSI zmienić postać, którą gra. 
♦ Można słać Karty Postaci zawierające minimum imię i charakter postaci jaką chcemy grać. Może ona zawierać także historie oraz wszystkie inne dane jakie chcemy o niej opowiedzieć. Wszystkie proszę słać na maila yumimizuno@interia.pl
Co ciekawsze/zabawniejsze akcje z baru można słać pod postacią skopiowanego tekstu do mnie na maila yumimizuno@interia.pl by następnie ukazały się na blogu. 
♦ Można oczywiście też robić fanarty z baru :) Będę bardzo zaszczycona!
Nie ma pieprzenia się w barze. Od tego jest pokój. Osoby przyłapane na czynnościach seksualnych w barze, będą musiały odpowiedzieć fabularnie przed Grillbym. Ten może nawet dać zakaz wstępu do przybytku za złe zachowanie. 
To samo tyczy się z demolowaniem i dewastowaniem baru. Ja rozumiem, że zabawa, zabawą. Ale kurwa, na litość boską, czy wchodząc do kawiarni rozwalacie drzwi albo robicie syf? Należy okazać ogładę.
♦ Na terenie RP - obojętnie gdzie by się ono znajdowało - znajduje się całkowity ZAKAZ używania broni. (klik)
♦ Fabularnie po ostatnim kliencie przychodzi Woshua i czyści wszystko, ale nie naprawa zniszczonych rzeczy - jak krzesełka, stoły, drzwi. Rozpierdolicie bar - nie będziecie go mieli. Dbajcie więc o niego. 
Moderatorzy zostają wybrani przeze mnie. Wybierając ich opieram się na ich umiejętnościach fabularnego odgrywania postaci, znajomości języka polskiego, poszanowania miejsca. Innymi słowy, to muszą być osoby szanujące i przestrzegające zasady, ale także umiejące wymagać je od innych. 
Zadaniem moderatorów jestL
♦ Pilnowanie porządku wśród graczy
♦ Sugerowanie i pomoc graczom. 
♦ Kontaktowanie się z administratorami.
♦ Zgłaszanie pomysłów i sugestii
Moderatorzy mogą zostać fabularnie zatrudnieni w barze jako pomoc, ale nie muszą. 
Liczba moderatorów będzie uzależniona od liczby graczy oraz zapotrzebowania na nich. 

W przypadku złego zachowania moderatorów względem graczy, każdy może napisać maila do mnie na yumimizuno@interia.pl z printscreenem rozmowy na czacie albo rpg. 
Za złe zachowanie uznaje się
♦ Wulgarny stosunek do graczy (nie do odgrywanych postaci)
♦ Nękanie graczy
♦ W momencie kiedy gracz czuje się niekomfortowo - wszedł w zatarg z moderatorem etc
♦ Gracz został niesprawiedliwie ukarany przez moderatora

Niedostosowanie się do wyżej wymienionych zasad uwzględniając jeszcze, że: 
♦ To tylko zabawa
♦ Ale mimo to i tak się szanujemy
To ostrzeżenia. 
3 ostrzeżenia = czasowy ban na 48h - ostrzeżenia można dostać za niedostosowanie się do klimatów baru.  

Nieznajomość tych zasad nie zwalnia z ich nieprzestrzegania. 
Share:

40 komentarzy:

  1. 1. Zabawa w barze przednia
    2. Zasady zanotowane... I przepraszam za moje błędy ostatniego wieczora, ale pisałem to szybko bo zanim mój zastępczy komputer ogarnie że ma wysłać wiadomość.... Szkoda gadać
    3. Ja podczas pierwszej gry, jak tylko wszedłem do baru to czekałem na moment w którym będę mógł skopać dupę Grillby"emu

    OdpowiedzUsuń
  2. Yumi przepraszam, że to nie jest związane z tym tematem, ale...


    Czy dzisiaj dodasz "6 szkieletów w twojej szafie"? Albo tam sobie tlumaczysz i będzie jutro. Nie denerwuj się na mnie ^^ chciałam się tylko zapytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, nie denerwuję się.
      Mam w planach dzisiaj przetłumaczyć rozdział.

      Usuń
    2. Dobsz ^^ już nie mogę się doczekać!Muszę uspokoić swoją dupę XD

      Usuń
    3. Witaj w klubie! Już cała moja grupa na FB razem ze mną co chwilę odświeża stronę bloga z nadzieją że pojawi się rozdział. XD

      Usuń
    4. Cała Twoja grupa? xD Jaka Twoja grupa? xD

      Usuń
    5. Grupka na FB licząca 15 osób xD
      Ale nazwa jest oryginalna: Kluchy Marcina Muchy i te zdjęcie....mucha

      Usuń
    6. Wszyscy są wielkimi fanami ciebie oraz całego bloga! Wafel oraz jego obsada przesyłają pozdrowienia ;D

      Usuń
  3. Nie wiem czy napisałaś to specjalnie, ale "mogą pojawiać się inni Grillowie" uciekło Ci "b". A po za tym... Co jeśli ktoś by odgrywał rolę Temmie? Wydaje mi się, że wtedy trzeba naruszać zasady ortografii :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Grillowie" napisała specjalnie, tak się mówi na Grillby'ch zdrobniale, czyli Grill. Stąd właśnie to "Grillowie"

      Usuń
  4. Mam pytanie - jeżeli by było, że jakaś postać gra lub śpiewa jakąś piosenkę, to można wtedy wstawić link tej piosenki, żeby zapoznać innych z utworem, jaki gra/śpiewa postać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myyyh, wolałabym aby tego nie robić. Lepiej będzie wrzucić tekst z opisem jak postać to śpiewa - bo chuj, może fałszuje? - zaś utwór jakby co na generalu podesłać dla chętnych

      Usuń
  5. Um...bardzo przepraszam,jeśli nie doczytałam,ale nie ogarniam tej "szafy" może mi ktoś powiedzieć co to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szafa grająca w barze u Grilla ;)
      (Takie... Wielkie radio)
      Szafa jest stara, więc mogą z niej lecieć tylko stare piosenki (wydane najpóźniej w roku 2000 ;) )

      Usuń
    2. um,nie chodzi mi o szafę grającą,ale dzięki za info ^^ Chodziło mi o ten pokój "#szafa" na discordzie. Za cholerę nie ogarniam czym to jest xd

      Usuń
    3. Um... powiem w skrócie, a więc
      Jest to jak by taka gra w barze, że jest ,,7 minut w niebie'' jakaś osoba losuje, a poprzez (nie pamiętam co to tam jest) Sansy wypada jakaś osoba, wtedy te dwie osoby wchodzą razem do szafy na 7 minut, i mogą tam robić co chcą, ale po 7 minutach ich czas się kończy, i muszą wyjść z szafy, żeby kolejna osoba mogła losować
      Mam nadzieje że zrozumiałaś ;)

      Usuń
    4. A,to o to chodzi xd Dzięki,Pattka ;D

      Usuń
  6. Czy jutro także będzie taka zabawa? :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ można wchodzić na Discord o każdej porze dnia i noci i wbijać do baru Grilla ^-^ puki są chociaż dwie osoby - gra RP trwa dalej. Tylko chodzi, by trzymać się zasad

      Usuń
  7. Nie mogę wejść ;/ Jest napisane, że zaproszenie jest przedawnione. Mogę poprosić o kolejne?

    OdpowiedzUsuń
  8. Hm a jeżeli chciałabym być jakimś npc z gry (np królikiem w snowdin) o którym mało wiadomo mogłabym zrobić kartę postaci?
    ~Madziaziel

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomoże ktoś?!
    Mam problem że nie mogę wysłać żadnej wiadomości na żadnej grupie. Próbowałam już odinstalować i zainstalować oraz wylogować się z konta ale nadal wiadomości się nie wysyłają. Ma ktoś pomysł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, nie jestem w stanie pomóc, bo ugh ja na przeglądarce działam. Może przez kompa spróbuj wejść?

      Usuń
    2. Spróbuje! Chodź nie będzie łatwo przebić się przez 3 rodzeństwa :P
      Ale dzięki za pomoc Yumi ^^

      Usuń
  10. Ech... Mogłam wcześniej przeczytać zasady *wali się po głowie* przez to że tego nie zrobiłam, zrąbałam Ganza :(. Na następny raz Yumi, będę bardziej uważna :D.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba link się przedawnił :l proszę o podanie nowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://discord.gg/4PsRWS

      Usuń
    2. jestem amebą jeśli hodzi o discorda😢pomocy!!!!!!!!!!!!

      Usuń
    3. https://discord.gg/jB7PJw
      CHodzi*

      Usuń
  12. Można by linka? Dopier teraz znalazłam o tym RP przez Wattpada i jestem nim bardzo zaciekawiona. Szkoda, że wcześniej mi się nie udało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chcesz linka proszę o kontakt mailowy na yumimizuno@interia.pl

      Usuń

POPULARNE ILUZJE